Transalp-fråga
Transalp-fråga
Hur fort går en Transalp? Jag har inte möjlighet att testa det själv. Men om man nu ska åka en längre sträcka, är det då bättre att ha en tyngre hoj än en Transalp eller spelar det ingen roll? Jag tänkte mest på om motorn i en tyngre hoj klarar av det bättre än en Transalp? Blir det jobbigt att åka i en grupp där de andra har tyngre motorcyklar? Rent hypotetiskt alltså.
- rydde
- Developer

- Hoj: Varadero 06
- Kontakt:
Transalp-fråga
åker du själv eller med passagerare? åker du själv är det oftast inga problem. du vill ha lite bättre lägen när du ska köra om med en segare hoj men du kan ju kryssa i 130-140 med transalpen om du så vill. min förra (650) toppade kring 155 km/h på gpsen. att ha bra asfaltsdäck kan ju vara värt en del på långtur, både för förtroendet i kurvor och komforten.
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
XL1000V -06, 300EXC -15
Re: Transalp-fråga
Tack för ditt svar rydde!
Jag har några frågor till... Håller en Transalp lika länge som en Varadero? Är det samma kvalitet på den som på Varaderon? Jag har en 2010 så den håller länge än, men om jag skulle sälja den eller byta upp mig, hur mycket kan man räkna med att få för den? Fast det kanske är omöjligt att svara på kom jag på. Det beror ju på hur man har kört med den så klart. Själv kör jag lugnt och håller hastighetsgränserna. Gillar bättre att köra i 70 på småvägar än att ligga och köra snabbt på motorväg.
Det måste jag testa med min vid lämpligt tillfälle, runt 180-185 står det på alla fakta sidor jag läst.rydde skrev:(650) toppade kring 155 km/h på gpsen..
Jo vist det är väll mätarfart men att ha en mätare som visar 30km/h över är ju inte ens en glädje mätare utan en glädje dödare
Andreas
Don't be a Russian!
Don't be a Russian!
Stor skillnad i effektkänsla mellan 650 och 700.
700:an drog dom t o m ner lite på effekten för att den gick för fort. Det kan man ju också jämföra lättast på att Xl700V har 60 kusar medan NT700V som har samma motor har 66 kusar.
700:an drog dom t o m ner lite på effekten för att den gick för fort. Det kan man ju också jämföra lättast på att Xl700V har 60 kusar medan NT700V som har samma motor har 66 kusar.
- rydde
- Developer

- Kontakt:
Tror det var 156 som gpsen stannade på. Inte helt säker på om jag tog av toppboxen innan, kan ju söla ner lite...? Givetvis i en "säker" miljö på en övergiven flygraka.Äventyret skrev:Det måste jag testa med min vid lämpligt tillfälle, runt 180-185 står det på alla fakta sidor jag läst.rydde skrev:(650) toppade kring 155 km/h på gpsen..
Jo vist det är väll mätarfart men att ha en mätare som visar 30km/h över är ju inte ens en glädje mätare utan en glädje dödarehaha
XL1000V -06, 300EXC -15
XL1000V -06, 300EXC -15
- rydde
- Developer

- Kontakt:
Som Veijo skriver så är ju 700 starkare och mina erfarenheter skall betonas, är mest vid 650. Skyller på att jag inte såg så bra i baren häromkvällen på iPadenPaerhc skrev:Tack för ditt svar rydde!Jag har några frågor till... Håller en Transalp lika länge som en Varadero? Är det samma kvalitet på den som på Varaderon? Jag har en 2010 så den håller länge än, men om jag skulle sälja den eller byta upp mig, hur mycket kan man räkna med att få för den? Fast det kanske är omöjligt att svara på kom jag på. Det beror ju på hur man har kört med den så klart. Själv kör jag lugnt och håller hastighetsgränserna. Gillar bättre att köra i 70 på småvägar än att ligga och köra snabbt på motorväg.
När det gäller hur länge en hoj håller är nog mest tillfälligheterna som styr, en liten detalj kan ju påverka så mycket. Men förutsett att den är frisk så håller både varaderon och transalpen länge om man sköter dem väl.
Tror det är bättre att köra och inte oroa sig för mycket än att oroa sig och inte köra så mycket
XL1000V -06, 300EXC -15
XL1000V -06, 300EXC -15