Jag vill ha en CDI-box till en Transalp. Fort och billigt . Jag finns i Stockholmstrakten, men betalar gärna frakt om priset är rätt.
Magnus
---------------
Köpes-annons som blev CDI-tråd. Flyttad av Tramsvalp, moderator.
CDI-problem
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
- Tramsvalp
- 700cc
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
- Hoj: Blå TA 650 -02
- Ort: Söderköping
Ibland kan det gå att laga dom, se http://www.ta-deti.de/ta/knownproblems.html
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Tack för tipset. Snål som jag är stod jag ute på parkeringen igår kväll med en dremel . Jag har provat att öppna dosan och löda om lödpunkterna, men fick det inte att fungera. Efter att idag ha fått en prisuppgift från Honda på 3000 kr, ska jag prova en gång till
Det verkar bara vara glapp, så det går att leva med ett tag. Men jag vill ju inte få stopp i söderledstunneln på väg till jobbet. Igen
Magnus
Det verkar bara vara glapp, så det går att leva med ett tag. Men jag vill ju inte få stopp i söderledstunneln på väg till jobbet. Igen
Magnus
- Thomas
- Stödhjul
- Inlägg: 18
- Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:59
- Hoj: Varadero XL 1000VA - 05
- Ort: Älvsbyn
Hej
Vad har du för problem med cykeln Stannar den helt, eller börjar den bara gå taskigt Därför jag frågar är att en jag känner har en TA som ibland började gå dåligt, och plötsligt gick den bra igen....
Har för mig att det var en kontakt som var full med oxid och skit....
Vad har du för problem med cykeln Stannar den helt, eller börjar den bara gå taskigt Därför jag frågar är att en jag känner har en TA som ibland började gå dåligt, och plötsligt gick den bra igen....
Har för mig att det var en kontakt som var full med oxid och skit....
"Kvinnor älskar den starke som faller...men även den veke som står..."
Hej!
Då och då (oftare och oftare) har den börja gått på en cylinder. Jag misstänkte först glappkontakt nå'nstans eller vatten i förgasaren efter vinteruppehållet. Jag "borde" ju inte ha problem med CDI:n då jag har en 94:a, men efter att jag bytte plats på de två CDI:erna slutade varvräknaren att fungera just när hojen bara går på en cylinder. Tydligen ett rätt säkert tecken på felande CDI om man får tro Transalp-listan och Detis sida.
Om jag knackar på CDI-boxen så kan jag s.a.s. framkalla felet (som en blinkers: funkar-funkar inte ). Snål som jag är har jag väl till slut tvingats inse att CDI:när felet
Magnus
Då och då (oftare och oftare) har den börja gått på en cylinder. Jag misstänkte först glappkontakt nå'nstans eller vatten i förgasaren efter vinteruppehållet. Jag "borde" ju inte ha problem med CDI:n då jag har en 94:a, men efter att jag bytte plats på de två CDI:erna slutade varvräknaren att fungera just när hojen bara går på en cylinder. Tydligen ett rätt säkert tecken på felande CDI om man får tro Transalp-listan och Detis sida.
Om jag knackar på CDI-boxen så kan jag s.a.s. framkalla felet (som en blinkers: funkar-funkar inte ). Snål som jag är har jag väl till slut tvingats inse att CDI:när felet
Magnus
Re: CDI-problem
Tar upp en gammal tråd....
Har problem med CDI, men jag får för mig att problemet sitter i kabelanslutningen in och inte i själva CDI:n, jag har testat att byta och får samma problem.
När jag "vickar" och rör lite på sladdarna kan jag få den att funka eller lägga av.
Har sprejat med kontaktrengöring, lagt lite fett runt för att kontakten inte skall glappa.
Om felet är i boxen borde väl felet följa boxen när jag byter plats?
Det är ju möjligt med kabelbrott i nån liten rackare men det är ju stört omöjligt att se....
Har nån haft samma problem, just med kabelanslutning eller däromkring?
Är beredd att beställa två nya cdi från tyskland men om felet är i kabelhärvan.....
Har problem med CDI, men jag får för mig att problemet sitter i kabelanslutningen in och inte i själva CDI:n, jag har testat att byta och får samma problem.
När jag "vickar" och rör lite på sladdarna kan jag få den att funka eller lägga av.
Har sprejat med kontaktrengöring, lagt lite fett runt för att kontakten inte skall glappa.
Om felet är i boxen borde väl felet följa boxen när jag byter plats?
Det är ju möjligt med kabelbrott i nån liten rackare men det är ju stört omöjligt att se....
Har nån haft samma problem, just med kabelanslutning eller däromkring?
Är beredd att beställa två nya cdi från tyskland men om felet är i kabelhärvan.....
Re: CDI-problem
Hmm, fel av mig felet följer naturligtvis boxen...
Har kollar på "digitala cdi"från Tyskland men det står nåt om att "sidostöds skyddet" eller liknande inte funkar om man inte klipper/gör nåt med en blå ledning.
Nån som kör på ett sånt här cdi?
Har kollar på "digitala cdi"från Tyskland men det står nåt om att "sidostöds skyddet" eller liknande inte funkar om man inte klipper/gör nåt med en blå ledning.
Nån som kör på ett sånt här cdi?
Re: CDI-problem
Jag har hittat "ett" ersättnings cdi till transalp 89-95 http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm
SPARKER DC-CDI-P2
Programmable two channel capacitive ignition for motorbikes supplied by 12 V.
SPARKER DC-CDI-P2 ignition is a programmable two channel capacitive ignition with revolution and TPS regulation of the advance. This type of ignition is used for some multi-cylinder road motorbikes (for example XRV750, YZF-R6, CX500, GPZ305, some models GSXR ...). If the sensor system of customer's bike does not comply with SPARKER DC-CDI-P2 ignition, it can be adjust by means of special settings.
SPARKER DC-CDI-P2 ignition is equipped with two inputs for pickup, input for throttle position sensor, blocking input, input for clutch master, output for tachometer, output for fuel pump relay, output for gear shift light, inputs and outputs for servo etc.
Ignition is fully programmable by software DCCDIP2.EXE. Software included advance map or curve, options for blocking, revolution limiter, servo ... Software is conformable to TCIP4 software.
The ignition unit is in plastic box with 20-pin grey connector. Counterpart connector are supplied.
Recommended wiring (doc).
Recommended wiring (pdf).
For price see to price list.
We provide expert installation of the device in our specialized shop.
En firma i tjeckien som fixar och donar med mc.
Nån som varit i kontakt med detta tidigare eller rent av testat?
Dom vill ha; 152euro för den + en kontakt för 10 och frakt 22.80 = 184,80 euro i dagsläget = 1632,43.
SPARKER DC-CDI-P2
Programmable two channel capacitive ignition for motorbikes supplied by 12 V.
SPARKER DC-CDI-P2 ignition is a programmable two channel capacitive ignition with revolution and TPS regulation of the advance. This type of ignition is used for some multi-cylinder road motorbikes (for example XRV750, YZF-R6, CX500, GPZ305, some models GSXR ...). If the sensor system of customer's bike does not comply with SPARKER DC-CDI-P2 ignition, it can be adjust by means of special settings.
SPARKER DC-CDI-P2 ignition is equipped with two inputs for pickup, input for throttle position sensor, blocking input, input for clutch master, output for tachometer, output for fuel pump relay, output for gear shift light, inputs and outputs for servo etc.
Ignition is fully programmable by software DCCDIP2.EXE. Software included advance map or curve, options for blocking, revolution limiter, servo ... Software is conformable to TCIP4 software.
The ignition unit is in plastic box with 20-pin grey connector. Counterpart connector are supplied.
Recommended wiring (doc).
Recommended wiring (pdf).
For price see to price list.
We provide expert installation of the device in our specialized shop.
En firma i tjeckien som fixar och donar med mc.
Nån som varit i kontakt med detta tidigare eller rent av testat?
Dom vill ha; 152euro för den + en kontakt för 10 och frakt 22.80 = 184,80 euro i dagsläget = 1632,43.