Kan jag väl aldrig tro, varför det? Blir bara trevligtmattias_wennberg skrev:Nu 10 deltagande i Dalslandsträffen!
Det är inte utan att man börjar bli lite nervös!
XL-Träff i Dalsland den 17/8 - 19/8 2012
Re: XL-Träff i Dalsland den 17/8 - 19/8 2012
- hogge
- 1200cc

- Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Hej på er
Har nu fixat ledigt på jobb så jag tänkte dra upp tidigt på fredag morgon och vara med vid uppropet kl 13.00.
Hoppas jag får med mig någon annan från södern för det är ju roligare att köra 2 eller fler.
Mvh
Hogge
Har nu fixat ledigt på jobb så jag tänkte dra upp tidigt på fredag morgon och vara med vid uppropet kl 13.00.
Mvh
Hogge
- Jokern
- 1200cc

- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ja Hogge vi må se att få flera med eller kanske anslutas med flera på vägen upp.hogge skrev:Hej på er
Har nu fixat ledigt på jobb så jag tänkte dra upp tidigt på fredag morgon och vara med vid uppropet kl 13.00.Hoppas jag får med mig någon annan från södern för det är ju roligare att köra 2 eller fler.
Mvh
Hogge
Vilken tid har du tänkt att köra,du måste ju nästan börja kl 06.00 från Veberöd, isåfall kan vi ansluta vid Landskrona om du kör motorvägen.
Nu är min Varadero reggat o klar, väntar bara på skyltar,som burde komma på tisdag eller onsdag.
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,,
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
- mattias_wennberg
- C XLM#1

- Hoj: Varadero XL1000 -01
Skye skrev:13.00 tror jag blir svårt för många att ansluta. Räknar på att de flesta dyker upp mellan 16-19 på eftermiddagen så känn ingen stress.
Njaa, Nu är det faktiskt så att vi ska hinna med en liten tur på fredagen också!
Den kommer avgå nångång på eftermiddagen så om man vill hinna installera sig och kanske ta en liten lur så bör man nog ställa in sig på att uppropet är en bra tid att komma!
Naturligtvis är det inte Nazi-style med uppställning som gäller utan lite mer drop in, men man bör nog inte komma senare än 16.00!
Uppropstiden var mer satt bara för att få till en tid överhuvudtaget! Jag kommer naturligtvis vara på plats mycket tidigare än så för att koordinera det hela på campingen!
Jag lovar att det finns kyld dryck och en liten macka när man kommer fram som ett litet "mingel"!
För övrigt så skulle jag vilja veta hur många som ämnar bo i tält då detta blir rabatterat om man är fler än fyra! Jag tänkte att jag bokar tältboendet så att vi inte gör det var för sig!
Boende i stuga/vandrarhem bokar den som önskar bo i sådant på egen hand!
Så! Hur många tältare har vi?
Mattias
- rydde
- Developer

- Hoj: Varadero 06
- Kontakt:
Mmmm...XL-snittar...mattias_wennberg skrev:Skye skrev: Jag lovar att det finns kyld dryck och en liten macka när man kommer fram som ett litet "mingel"!
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
XL1000V -06, 300EXC -15
- mattias_wennberg
- C XLM#1

Sv: XL-Träff i Dalsland den 17/8 - 19/8 2012
Haha, exakt! Snittar i form av hela mackor måste ju vara XL-snittar!
Mattias
- hogge
- 1200cc

- Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Jag tältar 
Och L-A Varadero Jag har inte tänkt så långt men det är väl ca 45mil dit: Så med lite bensträckare och någon fika på vägen så blir kanske 06.00 från Veberöd lagom.Då kör jag förbi Landskrona vid ca 06:40 så då kan vi mötas där för vidare färd norrut. Det är ju skönt att kunna ta det lungt. Säg till när du fått plåtar på din varadero så kan vi ta en sväng. Hoppaas du får dom före midsommar.
Mvh
Hogge
Och L-A Varadero Jag har inte tänkt så långt men det är väl ca 45mil dit: Så med lite bensträckare och någon fika på vägen så blir kanske 06.00 från Veberöd lagom.Då kör jag förbi Landskrona vid ca 06:40 så då kan vi mötas där för vidare färd norrut. Det är ju skönt att kunna ta det lungt. Säg till när du fått plåtar på din varadero så kan vi ta en sväng. Hoppaas du får dom före midsommar.
Mvh
Hogge
- Jokern
- 1200cc

Ja jag hoppas få skylten innan onsdagen.hogge skrev:Jag tältar
Och L-A Varadero Jag har inte tänkt så långt men det är väl ca 45mil dit: Så med lite bensträckare och någon fika på vägen så blir kanske 06.00 från Veberöd lagom.Då kör jag förbi Landskrona vid ca 06:40 så då kan vi mötas där för vidare färd norrut. Det är ju skönt att kunna ta det lungt. Säg till när du fått plåtar på din varadero så kan vi ta en sväng. Hoppaas du får dom före midsommar.![]()
Mvh
Hogge
Frun har ledig på torsdagen så då kan vi kanske ta en liten sväng samt prata om Dalsland.
Jag har semester nu i 2 veckor fram o direkt i följd pappaledig fram till vecka 35
Så jag får passa på att åka hoj när frun har ledig (annars får mormor ställa upp
Vi kommer att tälta på träffen (båge o tält hör ihop
Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
Vi räknar med att åka redan på torsdagen, och är väl på plats sent på kvällen nån gång. Vi är lika med Ulf, KG och Lars-Erik 
Kan inte låtabli att inflika med något jag såg på SRF.Skye skrev:Det är tur att det inte bjuds på korv med bröd i XL tema.
Menar hur hade det sett ut med en falukorv i en limpa?!?
"Jätte Choritzo" den var mer eller mindre stor som en utsträckt falukorv och serverades i baguett med möjlighet till topping om man ej var nöjd
Jag kommer som tidigare nämnt att bo i tält OM jag nu hinner få lappen, vilket jag borde göra
Andreas
Don't be a Russian!
Don't be a Russian!
- Jokern
- 1200cc

Så mina XL-vänner
Nu är GPS´en klar på styret och inmatad positionen
Så nu vänter vi bara på d 17:e augusti.
Glad midsommar på er alla
Nu är GPS´en klar på styret och inmatad positionen
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
- mattias_wennberg
- C XLM#1

L-A Varadero skrev:Så mina XL-vänner![]()
Nu är GPS´en klar på styret och inmatad positionen![]()
Såg ditt klipp! Bor du så långt ner i landet!?
Du arme!
Mattias
- mattias_wennberg
- C XLM#1

Äventyret skrev:Kan inte låtabli att inflika med något jag såg på SRF.Skye skrev:Det är tur att det inte bjuds på korv med bröd i XL tema.
Menar hur hade det sett ut med en falukorv i en limpa?!?
"Jätte Choritzo" den var mer eller mindre stor som en utsträckt falukorv och serverades i baguett med möjlighet till topping om man ej var nöjd
Jag kommer som tidigare nämnt att bo i tält OM jag nu hinner få lappen, vilket jag borde göra![]()
DET ÄR KLART DU FIXAR LAPPEN innan dalsland! Du hinner ju göra en uppkörning i veckan i två månader till!
När du klarat uppkörningen (när är den förresten?) så får du gärna höra av dig om du vill ut och åka! Är jag ledig och det inte regnar så är hojåka det enda rätta!
Mattias
- Jokern
- 1200cc

Ja nästan 6mil från Öresundsbron. Men Hogge bor ca 3mil längre söder/öster ut, så han bor lite längre söder ut.mattias_wennberg skrev:L-A Varadero skrev:Så mina XL-vänner![]()
Du arme!Jag det är inte utan att man längtar! Det måste jag säga!
Han har jag avtalat träff med på tisdag (om vädret är bra) så då skall vi prata lite XL och Dalsland
Hogge och jag kommer att ha följe upp, så jag hoppas att andra tillkommer på vägen ditt
Jag måste få höra om det bliver en del gruskörning på träffen?
Isåfall måste jag köpa nya däck, jag har bara dom vanliga asfaltdäck på VARAN (tyska reglar) och dom kan vara lite jobbiga att köra med på rullgrus
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
- mattias_wennberg
- C XLM#1

Härligt att ni träffas redan! När det kommer till gruskörningen så måste jag först bara informera om att jag inte är någon van grusförare och således vet jag inte heller vad som betraktas som långt, mycket, svårt osv.L-A Varadero skrev:Ja nästan 6mil från Öresundsbron. Men Hogge bor ca 3mil längre söder/öster ut, så han bor lite längre söder ut.mattias_wennberg skrev:L-A Varadero skrev:Så mina XL-vänner![]()
Du arme!Jag det är inte utan att man längtar! Det måste jag säga!
Han har jag avtalat träff med på tisdag (om vädret är bra) så då skall vi prata lite XL och Dalsland![]()
Hogge och jag kommer att ha följe upp, så jag hoppas att andra tillkommer på vägen ditt
Jag måste få höra om det bliver en del gruskörning på träffen?
Isåfall måste jag köpa nya däck, jag har bara dom vanliga asfaltdäck på VARAN (tyska reglar) och dom kan vara lite jobbiga att köra med på rullgrus
Jag har bara hunnit provköra en av rutterna och den innehåller uppskattningsvis 1.5-2 mil grus. När jag körde på den vägen var det en rejält rullgrusig väg och inte en välpackad väg. Jag vågade inte köra mer än 30 km/h men jag är som sagt inte så van! Jag har Anakee 2 på min varan och kan väl knappast kallas för grusdäck..
Om vägen var nyhyvlad vid tillfället vet jag inte, men jag återkommer med rapport längre fram om hur vägens status ser ut nu! Om du måste byta däck eller inte kan jag inte svara på, men med ovanstående info kanske nån mer bevandrad kan hjälpa till?
Mattias
Om det inte förstör din planering helt o hållet Matte så kunde detta vara ett passande utflykts mål:
http://www.mc-dalsland.se/
http://www.mc-dalsland.se/
Andreas
Don't be a Russian!
Don't be a Russian!
-
Skoogsnisse
- 250cc

- Hoj: XL650 - 02
Hej.
Jag tänker komma till träffen om jag hittar dit. Dalsland och Värmland är okända trakter för mej.
Jag har bokat på vandrarhemmet.
Jag tänker komma till träffen om jag hittar dit. Dalsland och Värmland är okända trakter för mej.
Nisse
- mattias_wennberg
- C XLM#1

Skoogsnisse skrev:Hej.
Trevligt!
DU är varmt välkommen! Att hitta dit blir förhoppningsvis inga större problem! Från Gävle åker du lämpligast till Karlstad och därifrån E45 mot Göteborg och svänger av mot Fengersfors vid Tösse en liten bit efter att du passerat Åmål! Sen tror jag att det står skyltat Dals Långed! Sedan får du köra igenom Långed då campingen ligger några kilometer utanför i riktning mot Dals Ed. Mycket ed, jag vet, men så är det!
Jag lägger iallafall till dig i listan!
Väl mött!
Mattias
- mattias_wennberg
- C XLM#1

Följande personer har uttryckt definitivt deltagande:
Mattias
Skye
Hogge
Äventyret