Vet heller ej om vfr800 och vfr1200 crosstourer hör hemma här på detta forum. Xl är ju två cylindrar och vfr har 4. Håller dock med om att stuket på hojen är ju likt våra xl hojar. Men det är väl alldrig fel och vidga vyerna lite då jag tror en del av oss kanske kommer att byta till den i framtiden. Var själv sugen på att byta upp mig till den ända till jag provsatt den på motormässan i Malmö. Hela hojen känns mindre än våra Varaner. plus sadeln var en stor besvikelse. Kändes inte alls bekväm att sitta på. (Smal)
Prata med säljaren och han sa att det är en gelsadel som formar sig efter ändan men den blir ju inte större för det. Gillar starkt sadeln på varaderon och den är mycket bekvämmare. Även hela körställningen känns trängre. Jag är dock 195cm. möjligt att det blir bättre för en kortare förare. Motorn är säkert underbar. Honda V4 har alltid varit go i alla dess former.men som sagt mitt intresse för att byta försvann snabbt då jag värdesätter komforten högt. Skall dock ut och prova den nästa vecka. Det är ju alldrig fel attt prova. men något byte blir det inte för min del.
Mvh Hogge