Byggs Varadero och Transalp i Spanien/Portugal ?

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Skalman
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 11:44
Answers: 0
Ort: XL 1000 V / Funäsdalen

Byggs Varadero och Transalp i Spanien/Portugal ?

Inlägg av Skalman »

Hjälp mej att reda ut följande !
I det norska Varaderoforumet ( Honda Varadero Riders of Norway ) är man övertygade att Honda Varadero som levereras till Norge tillverkas i Portugal,medan jag tror att både TA och XL 1000 V byggs i Spanien på Montesafabriken utanför Barcelona .
Fakta ? ? :lol:
Skalis m "Spansk Varadero"
Skalis
Användarens profilbild
Ulf
125cc
125cc
Inlägg: 194
Blev medlem: tis 10 feb 2009, 16:23
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-08
Ort: Dalsjöfors

Re: Spanien/Portugal ?

Inlägg av Ulf »

Skalman skrev:Hjälp mej att reda ut följande !
I det norska Varaderoforumet ( Honda Varadero Riders of Norway ) är man övertygade att Honda Varadero som levereras till Norge tillverkas i Portugal,medan jag tror att både TA och XL 1000 V byggs i Spanien på Montesafabriken utanför Barcelona .
Fakta ? ? :lol:
Skalis m "Spansk Varadero"
Vart tvungen att gå ut till garaget och kolla. Det enda jag kan hitta är att det står Montesa Honda på typskylten.
Har också alltid trott att den tillverkas i Spanien :)
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Jo, den monteras ihop i Montesafabriken i Spanien. Har själv varit och kikat där när dom monterade ihop dessa hojar.

Om jag inte minns fel, så har genom tiderna TA:an monterats tidigare i Italien, medan Varaderon i Japan.
Användarens profilbild
Skalman
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 11:44
Answers: 0
Ort: XL 1000 V / Funäsdalen

Tack Spanien

Inlägg av Skalman »

Tack Saarela för svaret och Spanien för en Bra motorcykel :D
Skalis
Skalis
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Tack Spanien

Inlägg av V Saarela »

Skalman skrev:Tack Saarela för svaret och Spanien för en Bra motorcykel :D
Skalis
Du är blygsam Skalman. Du mena........världens bästa motorcykel :)
Användarens profilbild
Skalman
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 11:44
Answers: 0
Ort: XL 1000 V / Funäsdalen

Inlägg av Skalman »

Klart jag menar världens bästa motorcykel :lol: , men jag är orolig att vännerna i Norge läser på vårt forum.Där är det mycket problem med Varanerna,ditten och datten.Dålig service bland oseriösa handlare m.m.
Kolla gärna in deras forum.
Honda Varadero Riders of Norway
Skalis
Skalis
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Så farligt var det ju inte :)

Egentligen, oavsett märkesforum, så ska man ju aldrig gå in och läsa på ett märkesforum om man vill ha info om en hoj man ska köpa. Alla som är medlemmar vet ju att man har det bästa märket och det diskuterar man ju aldrig. Det man bollar mellan varann är oftast problem som uppstår. Som ny läsare kan all denna diskussion uppfattas som om det är bara strul med hojemärket :)
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5372
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Inlägg av Stefan »

Well, ska man tro Hondas eget reklamblad 2009, så tillverkas Transalpen fortfarande i Italien...
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

V Saarela skrev:Så farligt var det ju inte :)

Egentligen, oavsett märkesforum, så ska man ju aldrig gå in och läsa på ett märkesforum om man vill ha info om en hoj man ska köpa. Alla som är medlemmar vet ju att man har det bästa märket och det diskuterar man ju aldrig. Det man bollar mellan varann är oftast problem som uppstår. Som ny läsare kan all denna diskussion uppfattas som om det är bara strul med hojemärket :)

Det där kan jag inte hålla med om utan tycker det är tvärtom.

Möjligtvis om det är någon som är helt okunnig och saknar erfarenhet av mc kanske. Men är tveksam till det också då det är som du säger att på alla märkesforum diskuteras skavanker och då skulle ju ingen nybörjare våga köpa en mc överhuvudtaget.
Och säg den mc som är helt pefekt och utan nackdelar av något slag. Ta Varaderon som ex. som du tycker är värdens bästa mc som är alldeles för tung för min kroppshydda och då är den inte värdens bästa mc för mig.

Och om man läser igenom detta utmärkta forum om olika modeller så hittar man Varadero-ägare som själva talar om hur tung cykeln är att handskas med, så jag tycker du har fel i ditt påstående.
Likadant är det i samma fråga om du går in på forumet om AT.

Har själv som TA ägare även berättat om egenskaper hos cykeln som kan vara till nackdel. T.ex om problemen med att ställa om fjäderförspänning hos bakdämparen och att många upplever problem med kåpglaset och turbulens omkring hjälmen. Den nyfikne som är intresserad kan säkert hitta många fler exempel. Så om man bara tar sig tid och läser lite noggrant "mellan" raderna också så kan man nog komma underfund med både det ena och andra.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Det var ju lite med ironi jag skrev. När en person gått igenom alla märkesforum så törs han ju inte köpa någon hoj alls? :)

Ja självklart GeCe, så har du ju rätt. Finns massor av info att få från forumen och precis som du nämner, så måste man ju också kunna läsa mellan raderna. Alla kan inte det.

Man märker definitivt nuförtiden att folk är mycket mycket mer medvetna om hojars olika brister och typfel.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

:lol:
Tack Saarela! Det var ju trevligt att höra att man prickade rätt då, för det händer ju inta var gång att det man skriver hamnar i god jord verkar det som. :lol:
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Skriv svar