arvikathomas

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Användarens profilbild
arvikathomas
50cc
50cc
Inlägg: 113
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 17:27
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 955i
Ort: Arvika

arvikathomas

Inlägg av arvikathomas »

Ny medlem, kört Tranalp-96 i två veckor, bytt från custom, inget jag ångrar hitills :lol:
Användarens profilbild
cub
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 19:25
Answers: 0
Ort: TA 700 -08 / Stockholm

Inlägg av cub »

Grattis och välkommen!

Är du ute på Mârtens och äter kålsoppa? :P
Grängesdanne
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 14 jun 2009, 23:03
Answers: 0
Ort: Transalp -09 /Grängesberg

Inlägg av Grängesdanne »

Välkommen :)
Även jag är en gammal "custom" nisse, men har inte ångrat en sekund att jag ändrade livsstil... till en skogsmulle :)
Användarens profilbild
arvikathomas
50cc
50cc
Inlägg: 113
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 17:27
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 955i
Ort: Arvika

Inlägg av arvikathomas »

Tackar :) Jodå, det blev en tur på mârten, dock ingen soppa, utkommenderad till lottförsäljning, sen snabbt hem till värmen igen 8) Riktigt höstväder i Arvika igår, men hann med några mil på mc på förmiddan innan det brakade loss, totalt dryga 20 mil under helgen, mestadels grusväg :lol:
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Inlägg av Fibern »

Välkommen hit. Trevlig årsmodell du skaffat. Kan bara säga, är helnöjd med min 96:a så här långt, ca 460 mil.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av rydde »

Välkommen!
Användarens profilbild
arvikathomas
50cc
50cc
Inlägg: 113
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 17:27
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 955i
Ort: Arvika

Inlägg av arvikathomas »

Tackar :) Har ingen erfarenhet av offroadmc förut, bara ett infall att prova, bor i skogen så det kändes som en praktisk cykel. Hade en gammal Suzuki GSX750L förut, med 81 hk, TA känns piggare med sina 50 :shock:
Användarens profilbild
arvikathomas
50cc
50cc
Inlägg: 113
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 17:27
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 955i
Ort: Arvika

Re: arvikathomas

Inlägg av arvikathomas »

Har sen en dryg månad tillbaka kompletterat garaget med en annan Honda, nämligen en VFR750F-96, Kul att kunna variera sig :D Men nu ärä det nog läge att ställa in båda hojarna för vintern och köra fyrhjulsdrivet istället, snö på väg :cry:
En svensk tiger
Användarens profilbild
arvikathomas
50cc
50cc
Inlägg: 113
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 17:27
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 955i
Ort: Arvika

Re: arvikathomas

Inlägg av arvikathomas »

Verkar inte vara så aktivt på detta forum :roll: Har varmkört Transalpen idag, passade på att ta en kort tur i nysnön, halkigt var det, men snart är det vår 8)
En svensk tiger
botte
125cc
125cc
Inlägg: 153
Blev medlem: fre 30 jun 2006, 20:42
Answers: 0
Hoj: TA 600 -94
Ort: Piteå

Re: arvikathomas

Inlägg av botte »

Välkommen!
Om ett par dagar vänder det och vi börjar gå mot ljusare tider, trevlig hoj du skaffat.
Det är aldrig för sent att börja om!
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: arvikathomas

Inlägg av V Saarela »

arvikathomas skrev:Verkar inte vara så aktivt på detta forum :roll: Har varmkört Transalpen idag, passade på att ta en kort tur i nysnön, halkigt var det, men snart är det vår 8)
Ja, nu får vi skärpa oss verkligen :( :( :(
Det är ju faktiskt folk som försöker på sin fritid hålla liv i saker och ting i mc-världen. En del som t o m betalar ur egen ficka för att hålla liv i oss.
Det minsta vi kan göra är väl åtminstone att återgälda med lite engagemang. Tänka sig. Vi har tillgång till ett xl-forum och vi missköter det :(


- Såhär vintertid, så har vi ju tex vår enimenta tråd "Vintersnack" startat av den enimenta(lite grann i allafall) Fibern. Är det ingen som har nåt att berätta såhär i vinterstuket?

-Vi har också fått en meny med Reseberättelser,filmer och bildspel. Vad tusan....är ingen ute o reser mer?
Plus i kanten till dom som berättar om sina turer, men och andra sidan, är det ingen som ens ids kommentera så.....

- Framför allt....vi har ju också en viktig meny " Resor, dagsturer och träffar. Dagsupplevelser som är alltid roliga att läsa. Den som berättar vill ju också ha lite kulig uppmuntran!


.....jag börjar
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: arvikathomas

Inlägg av rydde »

Vintern må vara i full gång och ljuset är fjärran men i hojhjärnan snurrar det som vanligt för fullt:

Beställt lite prylar till att fixa med hojarna nu i vinter.

Håller just på att byta en bakblinker på transalpen som gick sönder i somras. Batteriet är på underhållsladdning. Kraschbågen blev lite intryckt på ena sidan så det ser inte så snyggt ut. Har försökt rikta den men det var svårt. Kanske det finns nån som har bättre utrustning för att fixa en sån grej (den skall bara brytas till lite tror jag).

Sedan har jag ett nytt drivpaket till transalpen (RK) som ligger och väntar på att monteras.

Till XRen har jag köpt en safaritank på ca 24 liter som står och väntar i garaget. Den har även en trasig eker i bakhjulet och lite glapp i bakre hjullagret.

Sedan ska det till en rokad bland däcken hade jag tänkt. Fräscht TKC80 fram från XR kommer nog flyttas till transalpen, sedan blir det några offroadigare saker till XRen.

Och så är det en som vill köpa mina givi e36:or så jag kanske skaffar alukorvlådor istället.

Sådärja! Det gick ju fint att babbla hoj på vintern också! :lol:
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Re: arvikathomas

Inlägg av Tramsvalp »

V Saarela skrev:
arvikathomas skrev:Verkar inte vara så aktivt på detta forum :roll: Har varmkört Transalpen idag, passade på att ta en kort tur i nysnön, halkigt var det, men snart är det vår 8)
Ja, nu får vi skärpa oss verkligen :( :( :(
Tack för peppen, VS :)
Det är nog krånglet med den automatiska inloggningen som drar ner besöksfrekvensen en del. Minskar säkert på de spontana kommentarerna om inte annat, så här illa brukar det inte vara. Men arbete pågår, trots att det väl gått en månad nu. Vi ligger på samma plats som VFR-forum som legat helt nere lika länge, och ev hänger problemen ihop. Rörigt mao. :(
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: arvikathomas

Inlägg av V Saarela »

Tramsvalp skrev:
V Saarela skrev:
arvikathomas skrev:Verkar inte vara så aktivt på detta forum :roll: Har varmkört Transalpen idag, passade på att ta en kort tur i nysnön, halkigt var det, men snart är det vår 8)
Ja, nu får vi skärpa oss verkligen :( :( :(
Tack för peppen, VS :)
Det är nog krånglet med den automatiska inloggningen som drar ner besöksfrekvensen en del. Minskar säkert på de spontana kommentarerna om inte annat, så här illa brukar det inte vara. Men arbete pågår, trots att det väl gått en månad nu. Vi ligger på samma plats som VFR-forum som legat helt nere lika länge, och ev hänger problemen ihop. Rörigt mao. :(

Det var en som berättade att transalpforumet legat nere hur länge som helst.
http://www.xl-forum.se

Jag har haft den adressen som "favorit" tidigare
Nu kommer en vit sida upp och med följande text:
"It works!
This is the default web page for this server.

The web server software is running but no content has been added, yet
.
"

Nu använder jag http://www.transalp.se/ och det funkar alldeles utmärkt.

Jag kör med Internet explorer som webläsare om det nu råkar ha med det att göra....
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Re: arvikathomas

Inlägg av Tramsvalp »

Så är det, XL-forum.se funkar inte, pekar inte hit. Alla felen inträffade tydligen samtidigt. Har inget med webbläsare att göra.
Mer info i tråden Blir utloggad hela tiden som jag nu klistrat.

V Saarela skrev:Nu använder jag http://www.transalp.se/ och det funkar alldeles utmärkt.
Menar du att automatisk inloggning också funkar? Behöver du inte logga in varje besök?
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: arvikathomas

Inlägg av V Saarela »

Tramsvalp skrev:Så är det, XL-forum.se funkar inte, pekar inte hit. Alla felen inträffade tydligen samtidigt. Har inget med webbläsare att göra.
Mer info i tråden Blir utloggad hela tiden som jag nu klistrat.

V Saarela skrev:Nu använder jag http://www.transalp.se/ och det funkar alldeles utmärkt.
Menar du att automatisk inloggning också funkar? Behöver du inte logga in varje besök?
Sorry, har inte läst den tråden i helhet. (har ju varit lite frånvarande)

Edit:
.....och klart jag också blir utloggad mellan besöken.(testade just)
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Re: arvikathomas

Inlägg av Tramsvalp »

V Saarela skrev:Sorry, har inte läst den tråden i helhet. (har ju varit lite frånvarande)
Jag menade inte så, det är nog bara bra att ventilera det här i nya inlägg som blir lästa.

Ok, du blir utloggad.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
arvikathomas
50cc
50cc
Inlägg: 113
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 17:27
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 955i
Ort: Arvika

Re: arvikathomas

Inlägg av arvikathomas »

Ja, VFRforumet har legat nere, men där är det otroligt aktivt annars, mest aktivt av de forum jag besöker är nog sccs, för intruders och liknande, där är det "allmänt snack" som används, behöver inte all handla om mc, men de har en väldig gemenskap.

Vart köper man drivpaket till Transalpen till bäst pris och kvalitet? Verkar som mitt är på slutet, men har inte orkat ta tag i det, är väl ett lämpligt vinterprojekt.....Lite pyssel att få bakhjulet helt rakt vid sträckning av kedjan, såg att suzuki DR800 har ett smidigare system, där man vrider på en graderad skiva för att sträcka, verkar enklare att få det rätt. Ser ut som min kedja rör sig lite i sidled nu, så jag antar att jag inte lyckats helt.

Vinter projekten hittills har mest varit inriktade på VFR:en jag köpte i september, är väl så att den senaste leksaken är roligast, precis som för barnen.... :o
En svensk tiger
Användarens profilbild
arvikathomas
50cc
50cc
Inlägg: 113
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 17:27
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 955i
Ort: Arvika

Re: arvikathomas

Inlägg av arvikathomas »

Tillbaka på grushoj, köpte en Dominator-99 igår, som komplement till VFR:en, blir grusåka i sommar :D
En svensk tiger
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: arvikathomas

Inlägg av Jimmy.s »

arvikathomas skrev:Tillbaka på grushoj, köpte en Dominator-99 igår, som komplement till VFR:en, blir grusåka i sommar :D
detta måste vara den ultimata kombinationen :) :vs:
Skriv svar