Styrlås godkänt?

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
rAWTAZ
Cykel
Cykel
Inlägg: 27
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 00:36
Answers: 0
Ort: Borås

Styrlås godkänt?

Inlägg av rAWTAZ »

Har IF som försäkringsbolag, då en Hondaförsäkringen utan deras vanliga helförsäkring MC. I villkoren kan man läsa att hojjen skall vara låst med två separata godkända lås.

Jag undrar om styrlåset är godkänt som ett av dessa samt om man kan få det bekräftat någonstans?

Att ringa/kontakta IF känner jag inte ger ett säkert svar såvida man inte får nån bra referens, eftersom de alltid svarar olika. De flesta folk jag snackat med säger dock att det skall vara godkänt med styrlås (rent allmänt), men är det någon som vet hur det är hos IF? En paragraf att ha som bevis vore ju guld också :>
rAWTAZ
Cykel
Cykel
Inlägg: 27
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 00:36
Answers: 0
Ort: Borås

Inlägg av rAWTAZ »

Verkar som att det är godkänt. Iaf så fick jag positivt svar från den på IF som svarade mig idag :> Vore ändå skönt att få något underlag på det, typ lista med OK lås eller nåt. Men men.
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Nej. telefonuppgifter från försäkringstjänstemän verkar inte vara mycket att hålla sej till.
Men om du inte litar på försäkringsbolagets egna uppgifter, vem litar du då på?

Du kan kanske be om skriftligt svar, så har du svart på vitt.

Från oss andra blir det nog bara nåt i stil med "Jag har hört att originalmonterade styr/tändningslås ska vara godkända." Inget juridiskt hållbart mao.

Stöldskyddsföreningen kan ha nån info kanske.

Men ingen stjäl väl en Transalp? :)
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
rAWTAZ
Cykel
Cykel
Inlägg: 27
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 00:36
Answers: 0
Ort: Borås

Inlägg av rAWTAZ »

Tramsvalp skrev:Nej. telefonuppgifter från försäkringstjänstemän verkar inte vara mycket att hålla sej till.
Men om du inte litar på försäkringsbolagets egna uppgifter, vem litar du då på?

Du kan kanske be om skriftligt svar, så har du svart på vitt.

Från oss andra blir det nog bara nåt i stil med "Jag har hört att originalmonterade styr/tändningslås ska vara godkända." Inget juridiskt hållbart mao.

Stöldskyddsföreningen kan ha nån info kanske.

Men ingen stjäl väl en Transalp? :)
Hehe, bara din, som är nyare =)

Ja, jag mailade dem. Tror det får vara tillräckligt, ska skriva ut en kopia. Funderar på att posta en kopia till mig själv också för poststämpelns skull.
Skriv svar