Då gjorde jag bort mig - Berätta nu!

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Då gjorde jag bort mig - Berätta nu!

Inlägg av Tramsvalp »

Jag satte på nytt bakdäck, och använde en 15cm skiftnyckel som extra däckjärn, och på nåt sätt blev den kvar i däcket och hölls fast av slangen.
Jag hade "vissa" balanseringsproblem och tänkte reklamera däcket, men nu var det ju helg och körning planerad.

Skiftnyckeln nötte dock hål på slangen efter några mil, och jag upptäckte några konstiga märken på slangen som jag trodde kom av att jag varit oförsiktig vid monteringen så att slangen klämts mellan däck och fälg.

Så i med ny slang och kör igen. Repris, punka igen, samma konstiga märken, tittade närmare och såg att de hade formen av nåt... en skiftnyckel? :oops:

Nu är det din tur att berätta nåt pinsamt! :)
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Klosterdalens stora fasa
125cc
125cc
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 13:24
Answers: 0

Inlägg av Klosterdalens stora fasa »

Haha

Vi råka ut för samma sak på mopedtiden.
Ett perfekt avtryck av en skiftnycken på inneslangen sa att man skulle kolla om de låg nått nånstans.
rAWTAZ
Cykel
Cykel
Inlägg: 27
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 00:36
Answers: 0
Ort: Borås

Inlägg av rAWTAZ »

:lol:

Nåt o berätta för ungarna ;D
Cyberhonda
50cc
50cc
Inlägg: 94
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 11:03
Answers: 0
Ort: Sandviken

Inlägg av Cyberhonda »

Jag hade en sporthoj som var ruskigt svårstartad kall (var så när jag köpte, säljarn sa att choken inte fungerade riktigt) och en fredag när jag skulle åka till Borlänge över helgen (9mil) så fick jag ju inte igång den..Nä nu j#"¤&/%¤ar tänkte jag och tog av tanken för att ta komp-test.
Hade 6bar (kg psi eller vad d nu e för enhet) på första cyl, ca 3 på resterande!
Ringde kusin o sa att jag kommer lite senare, tappar ur kylarvätskan och ser att sörjan i spilldunken är oljeblandat: Topplockspackningen är roten till allt ont tänker jag och börjar riva av avgasrör, kylare + allt annat skräp som ligger i vägen för toppen.
När jag ska ta av kamkedjan märker jag att lite för många ventiler ligger an mot loberna...hmmm
Börjar kolla och ALLA insugsventiler låg an (inget spel öht) plus att insugskammen stod en kugge fel jämfört med nollan på veven och avgaskammen!
Lite justering, montera tillbaka allt "skräp", provstart och:
Joda, den startade direkt! :oops:

Kompmätaren visade sig visa olika varje gång man körde den och oljan i glykolen kom förstås från utsidan av motorn, pluggen satt ganska högt upp på den. Jag skyller på att det var fredag.. :roll:
Skriv svar