Studsar vid 50km/h

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Studsar vid 50km/h

Inlägg av rydde »

Såpavatten Funkar väl. Jag har faktiskt använt vaselinspray sista gångerna jag lagt om däck. På med lite mellan fälg och däck och sedan pumpa. Man ser när den börjar klättra... Utan någon form av smorsel fastnar det OFTAST fel skulle jag vilja säga! Var dock lite försiktig med smorsel. Lagom är bäst :-)
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
KentÅ
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 01 apr 2020, 19:27
Answers: 0
Hoj: Transalp XL 650V -00
Ort: Borås

Re: Studsar vid 50km/h

Inlägg av KentÅ »

Hej, Bytte däck på en däckverkstad och har därefter fått "kängurudäck". Framdäcket studsar i låg fart och försvinner i högre fart. Tog av hjulet och åkte till däck firman för att få det fixat. Men det löste dom inte för att det hoppar fortfarande. Jag har inte haft obalans i fram däcket eller hoppande däck före däckbytet. Nu undrar jag om det kan bli obalans i fälgen genom bara att kränga av däcket och sätta på det nya? (Jo det är ju klart om man är onödigt våldsam) Ekrarna är ok, tycker jag. Alla ekrar är inte "stenhårt" spända och ingen är onormal lösa. Har läst igenom inläggen ovan som är en tid tillbaka och det skrivs om röda och blå prickar, någon rand ska synas. Men inget av detta ser jag på mitt däck. Mitt öga tycker att det ser ok ut. Men vet inte heller riktigt vad jag ska leta efter för att upptäcka om däcket sitter fel. För om det är fel på ekrarna, borde det vara svårt att balansera däcket? Någon som vet? Och vilken verkstad skulle ni rekommendera i Borås området?
:röd:
Skriv svar