Den Lilla Resan

Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Den Lilla Resan

Inlägg av Stefan »

Hej
Jag vet att jag någonstans såg en tråd om att även den lilla resan kan vara en väldigt trevlig upplevelse. Idag fick jag belägg för det :D
Började dagen med 18 hål golf, följt av en delikat, om än sen, lunch. Dagen började i gråväder, men vid halvvägs ungefär började det kamma till sig.
På väg hem sedan, vid 4-tiden, var ju vädret alldeles strålande, så det fick bli hem och byta om, och sedan ut på hojen. Lite mosig och trött efter dagen, så kändes det som att en timme fick räcka, men vilken kvalitetstid!
Drog väl kanske 7 mil runtom i Sollentuna, Täby och Vallentuna, valde väg för att hela tiden få små slingerbultar och minsta möjliga rakt fram.
Så, även den kortare resan kan vara en riktig höjdare, kom hem igen lagom när solen började halka ner under skogsbrynen, och det med ett stort brett leende under hjälmen :P

Gissa om det sedan var kanon att slå sig ner med en stilla pilsner... :roll:

Ta vara på tiden, och kör med insidan!

Mvh /Stefan
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Håller med om att den "lilla" resan också kan vara stor!

Som återfallsknutte sedan -92 tar jag mer sällan fram cykeln just för åkandets skull utan mål. Däremot gör jag och frugan ofta utflykter vid fint väder på gärna okända småvägar med fikakorg. En hembygdsgård t.ex. i en grannkommun bara för att se något nytt. Den utflykten avstår jag gärna från att göra med en bil som kanske kostar 40 kr milen att åka med.
En TA som är köpt och betald för lite drygt 30 lappar och med en låg värdeminskning på svider inte i pluskan på samma sätt.

Men även om jag nu huvudsaken använder hojen till att transportera mig från punkt A till B så hindrar det ju inte att jag njuter av resan och ibland tar en liten omväg för den sakens skull.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Skriv svar