GPR Furore Carbon

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: GPR Furore Carbon

Inlägg av Daniel »

För mig är förtroende väldigt viktigt. Om jag ska betala pengar, men inte kan lita på att jag får mina grejjer, eller rätt grejjer - Nej tack.
Då är jag villig att betala lite mer hos en mer trovärdig butik och ha tryggheten att det ska fungera, även när det strular...

När jag handlar på nätet och ska använda en "ny" butik kollar jag referenser, att de har ett fast telefonnummer och adress osv. Finns inte ens en till synes trovärdig kundsupport är det stopp direkt. Om dessutom folk skrivit i forum att de haft likande dessa problem - då är jag inte med!

Som sagt - jag har varit nära att handla av dem tidigare, men varje gång har jag haft turen att handla någon annanstans. Nu är jag botad från dem för gott.
[email protected]
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 23
Blev medlem: fre 06 aug 2021, 10:21
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA-05
Ort: Åvägen 3 Hjortsberga

Re: GPR Furore Carbon

Inlägg av [email protected] »

Klokt resonemang Daniel! Jag har handlat där totalt 4 gånger, endast 1 beställning har fungerat smärtfritt, så ja, nu är det stängt, bommat och locket på från min sida också, nu när de har placerat sig i det blå skåpet alldeles själva!
Honda XL1000VA 2005
Honda CBR1000f Hurricane 1987
Victory Hammer S Limited Edition #68/100 2014
BMW F650 SC Scarver 2002
[email protected]
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 23
Blev medlem: fre 06 aug 2021, 10:21
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA-05
Ort: Åvägen 3 Hjortsberga

Re: GPR Furore Carbon

Inlägg av [email protected] »

Nu har BlackWeek åter passerat, och det innebär att det är över ett år sedan jag beställde min GPR Furore Carbon från XLMOTO. Ni som följt tråden vet att jag anmälde XLMOTO till ARN, då de inte ville hålla sig till ingått avtal, mer detaljer finns i mina tidigare inlägg. Eftersom det drog ut på tiden hos ARN valde jag att ”riska” ännu en beställning då jag var sugen på nya burkar inför sommaren. Även denna andra beställning hamnade efter massa tjabbande hos ARN, och i höstas kom första domen, ARN fällde XLMOTO och gav mig rätt, och jag kunde avsluta säsongen med en skönsjungande ”Vanja”! Dom nummer två? Jodå, ARN fällde XLMOTO även här, och jag fick ett system till skickat till mig, och nu finns det ännu en välljudande Varadero neråt Blekinge-hållet! XLMOTO har följt ARN:s beslut, men motvilligt och med en jävla trist attityd måste jag säga. Det verkar vara kundens (mitt) fel alltihop, och de ser inte sin egen del i det hela. Jag som bara beställde det de annonserade om och sa sig kunna leverera… God Jul på er, så HÖRS vi på vägarna framåt vårkanten!
Honda XL1000VA 2005
Honda CBR1000f Hurricane 1987
Victory Hammer S Limited Edition #68/100 2014
BMW F650 SC Scarver 2002
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: GPR Furore Carbon

Inlägg av Daniel »

Gött att det någonstans ändå fanns en skamgräns så att de följde ARN's beslut...!

Lite av en deja'vu för mig när jag läser ditt inlägg. Jag handlade av en MC-handlare för ett tag sedan. Av någon outgrundlig anledning tog jag hans försäljningssnack på allvar. När verkligheten senare visar sig inte ritktigt stämma överens med snacket, och jag som kund reagerar på detta - då är man en skurk och en riktig fuling...!
I mitt fall har den handlaren lagt ner sin verksamhet.
I ditt fall får var och en besluta huruvida man ska anlita detta E-handelsbolag.
För min del är jag halvt allergisk mot handlare utan självinsikt och ansvarstagande, så mitt val är enkelt.

Vore trevligt att höra hur hojjen låter!
Kanske på träffen i sommar? (Jag vet själv inte om jag kan komma, och när jag vet kanske det är fullt...?) *visslar*

God avslutning på året!!
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2404
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: GPR Furore Carbon

Inlägg av Ralf-FIN »

Bra med feedback angående opålitliga handlare, så tackar för att att ni delar med er av era vedermödor med dessa kufiska bolag.

Får som sagt gärna komma till Finland på träff o låta oss andra höra hur den låter :D

@Daniel .. lugn bara, fullt blir det inte... det finns back-up planer för det scenariot *thumb_up*
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: GPR Furore Carbon

Inlägg av Daniel »

@Ralf-FIN

Låter toppen! :clap

Vi återkommer när vi kan.
peppe
125cc
125cc
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 17:46
Answers: 0
Hoj: XL 1000VA-10
Ort: Mjällby

Re: GPR Furore Carbon

Inlägg av peppe »

Tja o Go Forts o Gött 2023 med många härliga Mc-turer!
En tur är planerad, t Björkeby!
Nya italienska ljuddämpare är monterade, (fr Micke L/XL-Moto).
Underbar syn o otroligt lättare, säkert 10-15 kg.
Ljudet är skönt, lätt ställbart m låsringar t de yttre db-killerna!
Peppe
3965303A-79AF-417D-8F3E-698AF0808F53.jpeg
068D8CD1-3808-479E-9063-B0511FD59B02.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: GPR Furore Carbon

Inlägg av JanneBoj »

Gott Nytt År själv @Peppe och alla andra.
Vi ses i sommar!!
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Skriv svar