Forumet stängt för uppgradering 21/3 kl 18-22

Inställningar, regler, driftinformation mm
Reglerna är till för att läsas för bättre förståelse!
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Forumet stängt för uppgradering 21/3 kl 18-22

Inlägg av JanneBoj »

Efter mycket letande så har vi hittat en nytt webbhotell som erbjuder mycket bättre prestanda till dessutom bättre pris så nu tar vi krafttag i helgen och uppgraderar forumet till senaste version i samband med flytten.
Det kommer att se lite annorlunda ut men jag har försökt få det att se ut så lika det nuvarande som möjligt. Vissa funktioner kanske inte finns på plats direkt men de kommer så småningom. En sak som inte kommer att finnas kvar är det gamla galleriet. Utvecklingen av det upphörde för länge sen och det fungerar inte i de senaste versionerna. Bilderna i sig kommer att finna kvar på servern men vad hjälper det, de går inte att komma åt för en vanlig användare. zJag ska se om jag kan lista ut nåt bra sätt att komma åt dem om nån vill ha tillbaks sina gamla bilder. Jag återkommer i frågan.
En liten nyhet för våra nordiska vänner är att nu kan man välja fler språk än svenska och engelska. Den danska översättningen lär vara riktigt bra och sen har jag hittat en halvbra översättning till Bokmål. Finsk översättning finns för våra finska vänner men jag vet inte om ni vill ha den. Äsch, jag lägger in den också.
Detta innebär några timmars nedtid av forumet då internet i sig är snabbt men att flytta själva namnet xl-forum.se tar lite tid. En del av er kan komma in snabbt medan andra kan få vänta några timmar.
Nedstängningen är planerad att ske kl 1800 nu på söndag den 21 mars och flytten i sig tar bara några minuter då allt är förberett men räkna inte med att forumet går att nå förrän senast kl 2200.
Det kan hända att någonting ser konstigt ut med den nya versionen men det beror i så fall på att delar av det gamla forumet ligger sparat på era datorer. Töm i så fall cachen i er browser. Det heter i vissa browsers cache och i andra browsers tillfälliga filer.
Håll tummarna för att allt går bra för mig så håller jag tummarna för att ni kommer att uppleva flytten som bra.
Glada tillrop mottages med tacksamhet *pilot
Janne // Er väldigt hårt jobbande Admin 'puh :lol: :lol:
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Forumet stängt för uppgradering 21/3 kl 18-22

Inlägg av Stefan »

Stiligt!!! Det ska bli spännande att få se resultatet live!

Bra jobbat :clap

*drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Forumet stängt för uppgradering 21/3 kl 18-22

Inlägg av JanneBoj »

Sådär, nu är det väl klart kan man säga. Det gick inte riktigt som planerat men nu tror jag att det ska vara rätt OK. Vissa saker återstår att fixa men inget som inte kan vänta.
Ett problem var att jag är gräsänkling i helgen och dottern tyckte att hon höll på att svälta ihjäl. Så en timme dyrbar tid gick till att fixa och äta en Pasta Carbonara.
Sen ska jag inte berätta vad jag lyckades ställa till med men jag fick kasta allt jag förberett och börja om från början efter maten.
Jaja.....
För er som har bilder kvar i galleriet och som vill rädda dem så finns det gamla forumet kvar på adressen https://old.xl-forum.se ett par månader till. Gör inga nya inlägg där då det forumet är dött.
Använd länken bara för att eventuellt hämta upp era gamla bilder.
Sen förväntar jag mig att den som saknar nåt eller tycker nåt är konstigt hör av sig.
// Janne
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Forumet stängt för uppgradering 21/3 kl 18-22

Inlägg av Stefan »

Starkt jobbat. I mitt tycke ser det då fräschare ut nu. Och VÄSENTLIGT rappare.

Vad du ställt till med efter vägen hör inte hit, det intressanta är ju ett bra resultat.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2404
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Forumet stängt för uppgradering 21/3 kl 18-22

Inlägg av Ralf-FIN »

Mycket bra jobbat Janne *thumb_up* *thumb_up*

Det är tur vi är välsignade med behövlig kompetens här på forumet :D Du är absolut värd en snaps, den kan jag bjuda på nästa gång jag kommer förbi och övernattar gratis hos er :mrgreen:
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Forumet stängt för uppgradering 21/3 kl 18-22

Inlägg av Stefan »

När jag idag är inne, och har plitat lite, så känner man verkligen att det har blivit väsentligt rappare. Och jag tycker fortfarande att det nya utseendet känns klart fräschare. Bra också att man man när man svarar hamnar i "Fullständig redigerare" direkt utan en knapp till att ta sig förbi.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Forumet stängt för uppgradering 21/3 kl 18-22

Inlägg av JanneBoj »

Om du vill ha ännu modernare utseende så gå in i kontrollpanelen på ditt konto och välj Prosilver istället för AllanStyleSubsilver. Bra mycket snyggare design men det jag stör mig på är att den saknar det snabba sättet att komma åt nya poster. Man måste gå in i snabbmenyn uppe till vänster för att komma åt den funktionen.
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Skriv svar