Har (tyvärr?) börjat få känslor för Africa Twin och idag fått nys om en AT Hardcore -16.
Min känsla är ju att dom ska ligga betydligt lägre i pris än de andra som har ABS, TC, DCT osv, men hur är tillgång och efterfrågan?
Jag kan leva utan dessa finesser, men det är ju tråkigt om man köper något som ingen annan vill ha och därmed svårsåld när den dagen kommer.
Eller är de ovanliga och lättsålda pga lägre vikt och avsaknad av grejer som folk är rädda ska "krångla"?
Hardcore AT / CRF 1000L.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
- Hynboholm
- 50cc
- Inlägg: 64
- Blev medlem: tor 20 jun 2019, 22:14
- Hoj: KTM 1290 SuperAdventure S
- Ort: Karlstad
Hardcore AT / CRF 1000L.
Senast redigerad av Hynboholm den mån 02 sep 2019, 20:46, redigerad totalt 1 gånger.
KTM 1290 SuperAdventure S
- Ivar
- 1200cc
- Inlägg: 2361
- Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
- Hoj: VFR 1200 X
- Ort: Tungelsta / Stockholm
Re: Hardcore AT.
@Laffe
Du kan väl ge en tumme upp för hardcore modellen.
Jag vet han är jättenöjd med sitt val och han sökte just hardcore modellen.
Du kan väl ge en tumme upp för hardcore modellen.
Jag vet han är jättenöjd med sitt val och han sökte just hardcore modellen.
Let's be careful out there
- Laffe
- 1200cc
- Inlägg: 4486
- Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
- Hoj: Africa Twin Hardcore -16
- Ort: Gävle
Re: Hardcore AT.
Tjenare!
Hardcore-modellen är mycket riktigt utan abs, tc osv. Min tanke och bestämda uppfattning om det är att den kommer att hålla ett bra värde just pga det.
Man slipper gå in i menyer efter varje stopp (alltså där motorn varit avstängd) och därmed utesluta risken att glömma stänga av tc vid offroadkörning.
Ett annat plus är den lägre vikten jämfört med en absutrustad AT.
Den såldes bara 2016 i Sverige pga det 2017 kom en lag om att det inte får säljas nya mc utan abs.
En udda fågel, men jag är otroligt nöjd med min Hardcore och vill inte byta till nåt annat.
Mitt råd - löp och köp!
Skickat från luren
Hardcore-modellen är mycket riktigt utan abs, tc osv. Min tanke och bestämda uppfattning om det är att den kommer att hålla ett bra värde just pga det.
Man slipper gå in i menyer efter varje stopp (alltså där motorn varit avstängd) och därmed utesluta risken att glömma stänga av tc vid offroadkörning.
Ett annat plus är den lägre vikten jämfört med en absutrustad AT.
Den såldes bara 2016 i Sverige pga det 2017 kom en lag om att det inte får säljas nya mc utan abs.
En udda fågel, men jag är otroligt nöjd med min Hardcore och vill inte byta till nåt annat.
Mitt råd - löp och köp!
Skickat från luren
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
/Lasse
- Hynboholm
- 50cc
- Inlägg: 64
- Blev medlem: tor 20 jun 2019, 22:14
- Hoj: KTM 1290 SuperAdventure S
- Ort: Karlstad
Re: Hardcore AT / CRF 1000L.
Tack Lasse!
Edit: Det blev en Adventure Sports istället, det blir nog bra det med.
Edit: Det blev en Adventure Sports istället, det blir nog bra det med.
KTM 1290 SuperAdventure S
- Laffe
- 1200cc
- Inlägg: 4486
- Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
- Hoj: Africa Twin Hardcore -16
- Ort: Gävle
Re: Hardcore AT / CRF 1000L.
@Hynboholm Det blir det alldeles säkert!
Stort grattis till en finfin hoj!
Skickat från luren
Stort grattis till en finfin hoj!
Skickat från luren
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
/Lasse