Har någon provat "clip-on"-spoilers till rutan?
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Re: Har någon provat "clip-on"-spoilers till rutan?
Länk?
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
-
- Stödhjul
- Inlägg: 16
- Blev medlem: tis 14 maj 2019, 22:37
- Hoj: Varadero XL1000-01
- Ort: Västerbotten
Re: Har någon provat "clip-on"-spoilers till rutan?
Här:Stefan skrev:Länk?
https://www.wish.com/product/5ca5ccce7e244b18b9be3c2f
Kvav lugnt bakom rutan eller en jämn brusande turbulensfri luftström, allt efter fart och sinnelag.. Ställs in på 5 sekunder.
Jag är 188 lång.
Re: Har någon provat "clip-on"-spoilers till rutan?
Tack, och grattis till nöjdhet efter köp!
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
-
- 125cc
- Inlägg: 136
- Blev medlem: sön 25 feb 2018, 08:56
- Hoj: Varadero XL1000VA-07
- Ort: Östersund
Re: Har någon provat "clip-on"-spoilers till rutan?
Då drog jag precis iväg en sådan beställning. Tack för tipset, @JE1000
// //
-
- 125cc
- Inlägg: 136
- Blev medlem: sön 25 feb 2018, 08:56
- Hoj: Varadero XL1000VA-07
- Ort: Östersund
Re: Har någon provat "clip-on"-spoilers till rutan?
Monterad idag kan jag konstatera att det blev en himla stor förbättring, även för mig, på knappt 200 cm. Den obehagliga turbulensen försvann. Lätt bästa komfort-inversteringen, sett till komfort per krona.
// //
- Ralf-FIN
- Council - Moderator
- Inlägg: 2406
- Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Ort: Vasa / Finland
- Kontakt:
Re: Har någon provat "clip-on"-spoilers till rutan?
Gott att läsa att turbulensproblematiken försvann för en billig slant
Det blir ju en helt annan hojupplevelse då det är förhållandevis lugnt och stilla i hjälmen.
Det blir ju en helt annan hojupplevelse då det är förhållandevis lugnt och stilla i hjälmen.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
- Hynboholm
- 50cc
- Inlägg: 64
- Blev medlem: tor 20 jun 2019, 22:14
- Hoj: KTM 1290 SuperAdventure S
- Ort: Karlstad
Re: Har någon provat "clip-on"-spoilers till rutan?
Tack för återkopplingen, Magnus!
Senast redigerad av Hynboholm den fre 25 okt 2019, 10:38, redigerad totalt 1 gånger.
KTM 1290 SuperAdventure S
-
- 125cc
- Inlägg: 136
- Blev medlem: sön 25 feb 2018, 08:56
- Hoj: Varadero XL1000VA-07
- Ort: Östersund
Re: Har någon provat "clip-on"-spoilers till rutan?
Ja, @Ralf-FIN, det blev en förvånansvärd skillnad. Dock fick jag mer vibrationer i rutan, detta troligen därför att jag har distanser som gör att rutan kommer ca 1,5 cm längre ut, i syfte att få luftström mellan ruta o kåpa och då minska turbulensen. Nu bör rutan ligga dikt an mot kåpan, typ original, så att större de av rutan får stöd när clip-on sitter på.
Kul att skruva, justera och pröva när det är "just 4 fun" och inte av nöd o tvång.
Kul att skruva, justera och pröva när det är "just 4 fun" och inte av nöd o tvång.
// //
- Ralf-FIN
- Council - Moderator
- Inlägg: 2406
- Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Ort: Vasa / Finland
- Kontakt:
Re: Har någon provat "clip-on"-spoilers till rutan?
@monza
Jo jag vet ju hur jag försökte att få till det med Transalpen och fick ändå inte det bra. Har tipsat nya ägaren om eventuella billiga förbättringar nu
Med hojen jag kör nu har det varit lättare då jag märkte stor skillnad direkt med clip-on på originalrutan och då kunde jämföra det med originalruta och den höga touringrutan jag testade.
Problemet med den höga touringrutan var att den var för hög och mörk, det gick fint på landsväg men på grusvägar vill man se klart ganska nära framför sig. Så nu har jag hittat idealet med en nerkapad touringruta som är lite högre än originalet och en clip-on som är genomskinlig. Perfekt på grusväg och inga problem att köra med visiret upp ända till 110 km/h
Jo jag vet ju hur jag försökte att få till det med Transalpen och fick ändå inte det bra. Har tipsat nya ägaren om eventuella billiga förbättringar nu
Med hojen jag kör nu har det varit lättare då jag märkte stor skillnad direkt med clip-on på originalrutan och då kunde jämföra det med originalruta och den höga touringrutan jag testade.
Problemet med den höga touringrutan var att den var för hög och mörk, det gick fint på landsväg men på grusvägar vill man se klart ganska nära framför sig. Så nu har jag hittat idealet med en nerkapad touringruta som är lite högre än originalet och en clip-on som är genomskinlig. Perfekt på grusväg och inga problem att köra med visiret upp ända till 110 km/h
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"