Scottoiler Montering

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Lasse
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 24 jun 2006, 20:28
Answers: 0
Ort: Varadero 1000-00 Borlänge

Scottoiler Montering

Inlägg av Lasse »

Är det någon som har monterat scottoiler på sin Varadero.Jag skulle vara tacksam om någon hade bilder på monteringen :D
Mvh//Lasse
Användarens profilbild
cumber
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 24
Blev medlem: fre 14 sep 2007, 23:59
Answers: 0
Ort: Varadero -01/Västerås

Inlägg av cumber »

Det Internationella forumet innehåller en hel del. Se följande länk http://www.varaderoforum.com/cgi-bin/Ya ... 1058002148
Lite gammal kanske. Men det finns mer på det forumet. Leta bara efter Scottoiler.
Användarens profilbild
Farmarn
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:47
Answers: 0
Ort: TA-01 AT-03 Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Farmarn »

Har scottoiler på ATn, om jag skaffar ny hoj i framtiden så skulle jag inte montera oiler, den skitar ner en hel del men i gengäld så tror man att man får en kedja som håller längre,, jag är liite skeptisk till detta eftersom jag tror att oringkedjorna klarar sej bra med regelbunden invaxning då och då och att ha konstant smörj är nog bara överdrivet, sen är det ju svårt att få jämt smörj, på min tex blir det mest smörj på ena sidan så jag vaxar ibland ändå..
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Jag har gjort en enkel konstuktion av två remsor masonit. När MCn står på centralstödet tog jag måttet til hjulets centrum och sågade en halv cirkel så stor som navet innanför drevet. Denna skiva trär jag innanför drevet och den andra skivan lägger jag på marken under. Jag kan nu smörja utan att kladda ner hela hjulet och jag slipper även kladd på marken. Jag tycker i alla fall att det funkar bra för mig.

Jan-Olov
Skriv svar