Fick fel motorbågar - Tjafs med retur

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
bebbe
50cc
50cc
Inlägg: 59
Blev medlem: tor 27 mar 2008, 20:45
Answers: 0
Ort: Härryda, TA 1998 2347mil, SÅLD

Fick fel motorbågar - Tjafs med retur

Inlägg av bebbe »

Har ett par nya bågar till TA 650 mellan 00-04. Har själv en 98. Köpte dessa för de på Bike i Trollhättan påstog att de skulle passa. Och när jag kom hem så gjorde de naturligtvis inte det :x

Kan lämna tillbaka dom men då måste jag ju åka 20 mil tur och retur för att komma till bike. Så jag provar att sälja dom först.

800kr

0739970964
Senast redigerad av bebbe den tis 15 apr 2008, 10:41, redigerad totalt 1 gånger.
TA -98 2347mil, SÅLD
Nu en KTM 950SM
Användarens profilbild
Farmarn
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:47
Answers: 0
Ort: TA-01 AT-03 Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Farmarn »

hmm, skicka tillbaka dom med post och kräv att dom betalar frakten, om dom är rädda om sitt rykte så går dom med på det, annars hänvisar du till konsumentköplagen och då brukar dom flesta mjukna, om dom tjafsar då så tar du kontakt med konsumentverket och kollar vad som verkligen gäller. Dom har ju sålt en felaktig vara till dej så du har nog ganska mycke att säga till om..
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Farmarn skrev:hmm, skicka tillbaka dom med post och kräv att dom betalar frakten, om dom är rädda om sitt rykte så går dom med på det, annars hänvisar du till konsumentköplagen och då brukar dom flesta mjukna, om dom tjafsar då så tar du kontakt med konsumentverket och kollar vad som verkligen gäller. Dom har ju sålt en felaktig vara till dej så du har nog ganska mycke att säga till om..
Jag håller med, har dom sålt fel vara så får dom fixa det. Stå på dig, är dom bara lite ceriösa så får du rätt vara på posten. :twisted:

Jan-Olov
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Skicka tillbaks dem och det ska firman betala.

Beställde i höstas motorbågar från MC-polen och fick även jag bågar till en TA nyare årsmodell 650 cc, när jag hade beställt till en årsmodell -99.

De skickade nya som passade och med retursedel till de felande och det kostade inte mig något eftersom det var firman som hade gjort fel. Det stod på beställningen att jag uppgivit årsmodell -99 enligt deras egna anteckningar.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
bebbe
50cc
50cc
Inlägg: 59
Blev medlem: tor 27 mar 2008, 20:45
Answers: 0
Ort: Härryda, TA 1998 2347mil, SÅLD

Inlägg av bebbe »

Har varit i kontakt med dom. I första skedet sa de att de kunde fixa en ny båge till mig från Touringbutiken men utan rabatt eller kompensering för att jag fått åka fram och tillbaka?! Blev då irriterad och sa att jag lika gärna skulle kunna lämna tillbaka bågarna och köpa utav Touringbutiken själv! De skulle då tala med någon chef för att se hur de kunde kompensera.

Pratade med dom igen och de körde någon vals om att det stog på paketet att bågarna var till en 650 så då borde de ju inte passa till en 98 (som är 600). Bara det att i Listan så skulle bågen passa till en 98 enligt art nummret. Det var det han sa första gången som jag ringde upp och lade undan bågen för att senare åka upp och hämta den. Dvs något fel mellan handlare och leverantör. Hur som iaf inget som jag skall betala för genom att behöva åka ytterligare 20 mil för att byta bågen.

Slutade med att jag blev skitförbannad i telefonen och då gick det helt plötsligt att fixa en ny båge till mig och skicka den utan kostnad hem till mig? De skall även fixa returfrakten för den gammla bågen?

Tänk om de hade kunnat ordna detta från början så hade det aldrig blivit något problem :roll:
TA -98 2347mil, SÅLD
Nu en KTM 950SM
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Inte för jag planerat att göra någon affär med den firman men efter att läst din berättelse kan jag med säkerhet säga att det kommer aldrig att ske.
Beter man sig på det viset du beskriver ska man inte ha några kunder överhuvudtaget.

Det är sånt här som är bra med sådana här sidor att man kan få lite vetskap vad som händer där ute i världen. Tack bebbe!
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

bebbe skrev: Slutade med att jag blev skitförbannad i telefonen och då gick det helt plötsligt att fixa en ny båge till mig och skicka den utan kostnad hem till mig? De skall även fixa returfrakten för den gammla bågen :roll:
Va bra det hjälper att stå på sig och inte ge upp. Bra jobbat.

Jan-Olov
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Kanske någon på firman läste den här tråden och fick kalla fötter. Vem vet?
Bra att det löste sig iallafall.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
bebbe
50cc
50cc
Inlägg: 59
Blev medlem: tor 27 mar 2008, 20:45
Answers: 0
Ort: Härryda, TA 1998 2347mil, SÅLD

Inlägg av bebbe »

Japp, så nu väntar jag bara på att få den nya bågen. Kanske är bra att ha om vädret skall vara som det var imorse när jag åkte till jobbet. Tre minus och lite småhalt här och där.
TA -98 2347mil, SÅLD
Nu en KTM 950SM
Skriv svar