Bromsklossar.

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Bromsklossar.

Inlägg av Jan-Olov »

Jag hittade bromsklossar till min Varadero på Biltema, priset var endast 129 kr så jag måste pova. Jag har inte kört min hoj ännu mer än testat lite, men har redan upptäkt att bakre inte räcker så länge, till så det var läge när jag ändå hade vägarna förbi. Jag tog ut de gamla och ritade av dem de tycks se lika ut som orginal förutom förslitningsmarkeringarna.
Klossarna bak i orginal var utrustade med en plåt troligen för att inte vibrera men den går att flytta. Priser var väldigt lågt så jag måste bara testa och Biltema brukar ju inte ha skit när det gäller säkerhetsarticklar.

jan-Olov
Användarens profilbild
Forceman
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 19:05
Answers: 0
Hoj: Varadero -08
Ort: Höga Kusten\Kör Varadero -08 efter både Transalp 650 -02 och AT -98

Inlägg av Forceman »

Biltema!!???? :shock:

Vilket artikelnr är det?
Kört Varadero -03 och -08 efter både Transalp 650 -02 och AT -98 men kör nu den grymmaste xl600v från -93 :-)
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Forceman skrev:Biltema!!???? :shock:

Vilket artikelnr är det?
Det är art. 82-144 kolla så får du se. De kanske skall hoppa på detta med MCdelar, det skulle vara bra med reel konkurans till de dyra orginaldelarna.

Jan-Olov
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Konkurrens ger oss kunder bättre priser :)

Sanslöst billigt. Ur säkerhetssynpunkt är det nog inget större fel på dom och att dessutom prova dom bak....
Återkom gärna senare med rapport.

Plåtarna brukar kallas för "skrikplattor". Bra om du får flyttat dom från orginalet. Gnisslande bromsar är irriterande....
Användarens profilbild
Forceman
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 19:05
Answers: 0
Hoj: Varadero -08
Ort: Höga Kusten\Kör Varadero -08 efter både Transalp 650 -02 och AT -98

Inlägg av Forceman »

Hittar dem inte på deras hemsida!
Kört Varadero -03 och -08 efter både Transalp 650 -02 och AT -98 men kör nu den grymmaste xl600v från -93 :-)
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Forceman skrev:Hittar dem inte på deras hemsida!
Gå in på biltema.se o sök 82144. sökrutan är nästan överst till vänster.
Då kommer det upp en sida med noll produkter och 34 rekomendationstabeller, tryck på denna raden. Nu skall hela tabellen komma upp. Det är många mcmodeller som har samma klossar.
Försök i gen.

Jan-Olov

Inkopierad text
Bromsklotsar för Honda 1000 XL
Bilmärke HONDA
Modell 1000 XL
Årsmodell 99-06
Placering Bak
Art nr 82-144
Pris 129,00 kr








Användarens profilbild
Forceman
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 19:05
Answers: 0
Hoj: Varadero -08
Ort: Höga Kusten\Kör Varadero -08 efter både Transalp 650 -02 och AT -98

Inlägg av Forceman »

Ruskigt billigt!
Kört Varadero -03 och -08 efter både Transalp 650 -02 och AT -98 men kör nu den grymmaste xl600v från -93 :-)
Todi
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 17:59
Answers: 0
Ort: Honda Varadero -03 Sandarne

Inlägg av Todi »

Köpte och satte bak och tog av fram och jämnförde och jag trycker det ser ut som det är samma belägg fram med 82-144
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Todi skrev:Köpte och satte bak och tog av fram och jämnförde och jag trycker det ser ut som det är samma belägg fram med 82-144
Jag har gjort samma iaktagelse fast de främre har inga skrikpåtar.
Jag har inte testat ännu har knapt kört med hojen något als sedan jag köte den.

Jan-Olov
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Jan-Olov skrev:
Todi skrev:Köpte och satte bak och tog av fram och jämnförde och jag trycker det ser ut som det är samma belägg fram med 82-144
Jag har gjort samma iaktagelse fast de främre har inga skrikpåtar.
Jag har inte testat ännu har knapt kört med hojen något als sedan jag köte den.

Jan-Olov
Det där lät ju inte bra alls Jan-Olov. Det får du ändra på illa kvickt. Ut och kör med dig bums!
själv måste jag vänta en månad till med att plocka fram skönheten. Jag ska en sväng till Borneo och dyka lite så jag har i alla fall giltiga skäl ;)

Maua
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Det där lät ju inte bra alls Jan-Olov. Det får du ändra på illa kvickt. Ut och kör med dig bums!
själv måste jag vänta en månad till med att plocka fram skönheten. Jag ska en sväng till Borneo och dyka lite så jag har i alla fall giltiga skäl ;)

Maua[/quote]

Regn o blåst är väl orsak nog för att inte köra, de skall ju va lite behaglig
också. Jag har faktist kört vid tre tillfälen, korta turer. Jag hämtade hojen den 12/12 så jag har inte haft den så länge, de är faktist vinter enligt almenackan. Att köra hinns nog med.
Jan-Olov
Zappa
Cykel
Cykel
Inlägg: 28
Blev medlem: tis 09 maj 2006, 12:26
Answers: 0
Ort: KTM 950 Adv S / Hammarbyhöjden
Kontakt:

Inlägg av Zappa »

maua skrev: själv måste jag vänta en månad till med att plocka fram skönheten. Jag ska en sväng till Borneo och dyka lite så jag har i alla fall giltiga skäl ;)

Maua
Hmm du råkade inte vara på SMART (Sipadan Mabul Resort) typ 12/3 - 15/3 och tog dykcert???

Vi var där under den tiden och hade otroligt bra dykning...

Sorry om man kidnappade tråden...

/Zappa
Nu: KTM 950 Adventure S -05
Då: XL600V -98 8400mil *Såld*
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Zappa skrev:
maua skrev: själv måste jag vänta en månad till med att plocka fram skönheten. Jag ska en sväng till Borneo och dyka lite så jag har i alla fall giltiga skäl ;)

Maua
Hmm du råkade inte vara på SMART (Sipadan Mabul Resort) typ 12/3 - 15/3 och tog dykcert???

Vi var där under den tiden och hade otroligt bra dykning...

Sorry om man kidnappade tråden...

/Zappa
:shock: JO! fast jag åkte därifrån den 17/3! var på SMART mellan den 11/3 och 17/3! Då borde vi ju setts där tycker man! Jag kan hålla med om att dykningen var helt otrolig! Vi var tvugna att boka två extra dagar för att hinna dyka lite. Kursen tog ju 4 dagar så det var lite svårt att njuta av stället när man var tvungen att plugga som en idiot hela tiden :)

maua
Zappa
Cykel
Cykel
Inlägg: 28
Blev medlem: tis 09 maj 2006, 12:26
Answers: 0
Ort: KTM 950 Adv S / Hammarbyhöjden
Kontakt:

Inlägg av Zappa »

Fan världen är liten alltså, vi var väl där från den 10/3 för de 2 svenskar jag tänkte på kom dagen efter oss. Vi satt en del med en malaysisk familj med en 13 årig son och en skallig dyklärare...

Det var jag och min tjej... Kanske inte de mest sociala dagarna från vår sida men med tanke på att man inte har dykt på 1 år och sedan köra 3 dyk om dagen slet på min stackars kropp.

Så nu är det bara att ta lite torrdräktskurser i Sverige så finns det relativt bra dykvatten uppe i Smögen och där omkring. Nej, du kommer inte att kunna se några sköldpaddor men en eller annan torsk finns väl...

/Zappa
Nu: KTM 950 Adventure S -05
Då: XL600V -98 8400mil *Såld*
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Ja, världen är verkligen liten ibland! Vi hade inte den skallige utan vi hade Patrick. Mycket bra handledare måste jag säga!
Jo, torrdräktskurs ska bokas. Sen har jag ju fördelen av att bo på Bästkusten så dykning i norra bohuslän ska också hinnas med i sommar. Jag får bygga ett släp till varaderon så jag kan släpa runt på all dykutrustning :) Men det klart, cyklop kan ju vara ett användbart MC-tillbehör på våra breddgrader!
Kennert
Cykel
Cykel
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 22:29
Answers: 0
Ort: Varadero-99/Kalvsvik, Växjö kommun

Inlägg av Kennert »

Hur går det med bromsklossarna, funkar de som de ska?

Behöver snart byta och vore bra att veta om Biltemas funkar bra.

/Kennert
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Jag monterade Biltemas klossas bak och skrikplattona var bara att flytta över. De har suttit där nu ca 150mil och jag märker ingen skilnad mot orginalen, möjligen kanske märks det när de främre är utbytta för de får jobba hårdare. Än så länge är jag nöjd.

Jan-Olov
Användarens profilbild
Tolle
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 14 sep 2008, 22:34
Answers: 0
Ort: Varadero -11 / Skövde

Inlägg av Tolle »

Hejsan hej. Någon som provat Biltemas bromsar runt om än?? Man måste ju bara veta om dom kan funka, till det priset??

Tolle
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Jag har fortfarande inte bytt fram de är inköpta men jag skall vänta till vintern för det fins en hel del att ta av ännu.
jan-Olov
Användarens profilbild
Tolle
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 14 sep 2008, 22:34
Answers: 0
Ort: Varadero -11 / Skövde

Inlägg av Tolle »

Jan-Olov skrev:Jag har fortfarande inte bytt fram de är inköpta men jag skall vänta till vintern för det fins en hel del att ta av ännu.
Men i bak verkade dom funka precis som "riktiga" grejer?? Eller?

Tolle
Skriv svar