Trött Varadero
Postat: mån 28 sep 2015, 19:31
Nixen!!
Jag har en fråga främst till er som haft er Varadero sen den var ny eller nästan ny, men först lite bakgrund till frågan.
Idag fick jag möjlighet att provköra Fröken Varaderos tvillingsyster. Hon har tillbringat mesta delen av sitt liv i kloster och bara gått knappt 1000 mil. Alltså inte så erfaren som min Fröken.
Dom båda hojarna var alltså exakt lika på de flesta punkter. Syster Varadero hade originalblås och Fröken har ju Remus. Nu till frågan
Jag upplevde Syster som rätt mycket blekare och tröttare än Fröken. Hon axade rätt ok men utan sparken i häcken som Fröken levererar. Hon var nog tröttare i hela registret. Kan Remusblåsen göra så stor skillnad?
Eller är det så att dom här hojarna inte har lossnat riktigt redan vid 1000 mil? Fröken har nog iofs lite fräschare drivpaket men det borde inte göra så stor skillnad.
Vad tror ni?
Nästa fråga. Måste man på något vis bestycka om på en insprutare (som på en förgasarmotor) när man öppnar upp på insug och/eller utblås?
Jag har en fråga främst till er som haft er Varadero sen den var ny eller nästan ny, men först lite bakgrund till frågan.
Idag fick jag möjlighet att provköra Fröken Varaderos tvillingsyster. Hon har tillbringat mesta delen av sitt liv i kloster och bara gått knappt 1000 mil. Alltså inte så erfaren som min Fröken.
Dom båda hojarna var alltså exakt lika på de flesta punkter. Syster Varadero hade originalblås och Fröken har ju Remus. Nu till frågan
Jag upplevde Syster som rätt mycket blekare och tröttare än Fröken. Hon axade rätt ok men utan sparken i häcken som Fröken levererar. Hon var nog tröttare i hela registret. Kan Remusblåsen göra så stor skillnad?
Eller är det så att dom här hojarna inte har lossnat riktigt redan vid 1000 mil? Fröken har nog iofs lite fräschare drivpaket men det borde inte göra så stor skillnad.
Vad tror ni?
Nästa fråga. Måste man på något vis bestycka om på en insprutare (som på en förgasarmotor) när man öppnar upp på insug och/eller utblås?