Bränslefilter Transalp 650

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Håkon
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 12
Blev medlem: lör 16 aug 2014, 22:36
Answers: 0
Hoj: Transalp XL 650-04. -Såld
Ort: Landskrona

Bränslefilter Transalp 650

Inlägg av Håkon »

Är ingen meckare men måste ju lära mig någon gång. Tänkte gå igenom 600-mila översynen på min Transalp från -04. Det är ju mest kontroller och lite rengöring. Hojen har gått ca 4200 mil och var inne på den större servicen vid 3600 mil förra hösten. Att tändstiften sitter illa till det vet jag. Har försökt luska lite kring bränslefiltret men blir inte riktigt klok på var det sitter. Hittar inget i instruktionsboken. Har för mig att det ska sitta i bakkant under tanken. Kan det stämma eller var finns bränslefiltret och hur kommer jag åt det? Det är inte ofta man inte får mycket hjälp an Google. Ställer mitt hopp till all kunskap som finns här istället.

Tacksam för lite tips.

/Johan
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Bränslefilter Transalp 650

Inlägg av Fibern »

Håkon, filtret i TA 600 och TA 650 är integrerat i bränslekranarna. På 650 är det en avlång smal sil som sitter tvärs igenom kranen, som jag kan tolka efter bild i Haynes.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Wiseguy
250cc
250cc
Inlägg: 460
Blev medlem: ons 20 mar 2013, 11:41
Answers: 0
Hoj: DL1000,XT600,CBR900R
Ort: 08 i fd. hufvudstaden

Re: Bränslefilter Transalp 650

Inlägg av Wiseguy »

Nr.3

Bild

Men det behöver inte bytas. Det är ett finmaskigt nätfilter och i händelse av att du haft skit i tanken så räcker det med att tvätta det. Såtillvida det inte är sönder rent fysiskt.
Bild
Skriv svar