Honda True Adventure

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Jokern »

Regeringen kan vältas, Stensi *visslar*
Den har bara en vis mandatperiod *face*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Nastycrew
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 28 jun 2015, 01:00
Answers: 0
Hoj: Transalp XL650-03
Ort: Gävle

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Nastycrew »

Hittade en intressant Q&A på mx2k.com ( http://aventure.mx2k.com/fr/grand-angle ... ns-44.html" onclick="window.open(this.href);return false; )

Översatt med Google Translate:

Yosuke Hasegawa som är ansvarig för projektet och vad är hans bakgrund?
Yosuke Hasagawa är en ingenjör 48 år som har en stark motorcykel utveckling erfarenhet. Han gick med Honda 1999 som ett chassi ingenjör på ATV området. Snart utsågs han till chef för projekt på raden V4 cyklar (VFR men nyligen RCV213S). Det är nu LPL (Large projektledare) för alla V4 och L4 (CBR), inklusive Afrika Twin.

När var uppkomsten av denna nya Afrika Twin?
Afrika Twin-projektet är på gång sedan början av 2010. Det utgår från en analys av marknaderna i Europa och i världen där utvecklingen av stigar sådan crossover mognar. Förutse kundernas behov äventyr entusiaster var flaggskeppet fråga för detta projekt.

Vad var specifikationerna?
Nyckelordet för alla äventyr och två axlar, till en kapacitet gå runt om i världen i total komfort och hjälpa ryttaren i sitt dagliga pendla.
En inspiration, Afrika Twin 80 eftersom det var ett riktmärke för användarvänlighet och mångsidighet.
Ett sätt att använda den senaste tekniken som ABS offline, kontroll HSTC vridmoment och dubbelkoppling DCT till exempel.
En objektiv, en styr en oöverträffad enkelhet.

Varför välja en 1000cc parallelltwin?
Man skulle faktiskt lämnar på en V2, men en parallelltwin erbjuder nu den bästa kompromissen mellan prestanda, storlek och vikt. L2 ger mer rum på översta motor (bensintank) och möjliggör en bättre balans. Tyngdpunkten sänks och bättre matchar de krav Off Road. Dessutom, utan att förråda hemligheter eftersom begreppet plattformen blir allt närvarande i mediet motorcykel, parallelltwin som kan vara lättare att placera i andra typer av motorcyklar i framtiden.

På vilken nivå Frankrike, om det inträffar, spelar en roll i produktdefinitionen?
Honda Frankrike har varit delaktiga i detta projekt av två skäl, storleken på sin marknad och historia Africa Twin i Frankrike. Frankrike bör därför vara den första marknaden år 2016 och Afrika Twin kommer att bli en stor aktör inom segmentet stora bilar. När det gäller historien, som säger Afrika Twin sade Paris Dakar. Flygande Honda försök på 80-talet, bland annat fyra raka segrar NXR750. Honda Frankrike är grundare pelare dessa framgångar, med förare som Cyril Neveu och Gilles Lalay, under ledning av Jean-Louis Guillou. Afrika Twin prioriterar Frankrike, är det en rättvis belöning.

När skedde de första testerna av prototypen? Drivrutiner Rally Team HRC Var styret? Har de har validerat produkten innan produktionen?
Det finns ca 2 år gammal och allt hände så småningom. De allra första försöken görs av Honda lotshuset (kallade expert ryttare) som manövrera maskinen när du går. Det är där det verkliga arbetet ligger. Sedan, när cykeln är förinställd på 95%, faktiskt gör det de kommande HRC förare som tar med sina insatser med högspecialiserad konkurrens expertis.
I detta fall har konkurrensen, DNA och äkta Honda rullande laboratorium dess logiska stöder produktutvecklingen.
Jag kan försäkra er om att Afrika Twin är hyper prestanda och bild Honda produkter, är perfekt för nybörjare och de mest erfarna piloter.

Definitionen av leden, det var en enkel motorcykel, lätt, tillförlitlig och kunna resa världen genom vägar och spår. Med så många ombord elektronik, är vad Afrika Twin fortfarande passar denna definition?
Utan tvekan! Den inbyggda elektroniken i dag är en standard i denna typ av cykel som ger ett stort plus till styr. Afrika Twin fortfarande en motorcykel äventyr till hela kvaliteter. Men "bedriften Honda" är att ha tagit stor omsorg i genomförandet av dessa elektroniska komponenter för off road bruk.

För att göra World Tour, behöver du tillförlitlighet. Jag minns att Honda "garanterade" motorn i CB 500 för 300 000 km. Vad är potentialen för en av Afrika Twin?
Honda kärnvärden är fortfarande samma i förfrågningsunderlaget. Erbjuda högsta kunder högkvalitativa motorcyklar samtidigt som överkomliga priser till de mest passionerade kunder. Detta är fallet med Africa Twin som ståtar exceptionella egenskaper uthållighet för flera World Tour. Idag kan jag tala om för er att vi redan har pre sålt 900 kan levereras i återförsäljare under det första kvartalet.

Honda hoppas att sälja 2000 Africa Twin i Frankrike 2016. Stämmer det?
Försäljningsmål på denna modell helåret är ambitiösa. Den milstolpen 2000 är verkligen en milstolpe, att veta att vi kommer att börja mycket tidigt på året. Personligen, jag har bara sett den senaste prototypversion av Africa Twin förra veckan, är det ovanligt vacker och attraktiv. Hon kommer att bli mycket fascinerad av sin rena och demokrati sidan.
Idag kan jag tala om för er att vi redan har pre sålt 900 kan levereras i återförsäljare under det första kvartalet. Det är redan i god takt, och vi är starkt beroende av word of mouth av de första kunderna att inleda en snöbollseffekt.
Utan att avslöja alla våra verksamheter, kommer vi att lansera en långsiktig hyra erbjudande komplett integrerad service, garanti och support under 37 månader genom en enda månatlig betalning. Vi kommer att presentera namn och hela anordningen på Parissalongen i slutet av november.

Vad försäljningsambitioner i Europa och i världen?
Vi har inga officiella siffror, men om Frankrike nått milstolpen 2000, är ​​det rimligt att projicera på cirka 10.000 i Europa. Dessa siffror är bara indikatorer, men de ger en uppfattning om projektets betydelse för Honda. Afrika Twin är också marknadsförs i Australien och USA.

Honda han planerade resor, promenad, varför inte en klubb för äventyrare / resenärer för Africa Twin kunder?
Ja, självklart har vi ett långt projekt. Vi arbetar med att ta fram en förpackning 3 formler med crescendon reser destinationer på destinationen, Frankrike, Europa och världen. Vi kommer att genomföra i början av år 2016, till en webbplats som Honda Travel presentera dessa resor och rekord registreringar. På Parissalongen, kommer vi att kunna ge dig information.

Vad skulle du säga för att övertyga mig att köpa den?
Den nya Afrika Twin är värdig arvtagare hans förfader. Det respekterar sin ursprungliga filosofi samtidigt föra modern teknik (ABS, DCT, HSTC), en alltid optimal tillverkningskvalitet, vida överlägsen många konkurrenter och körglädje tack vare den höga vikten / perfekt makt. På taxa plan, är prisintervall (DCT Replica versioner och versioner) 12 € € 999 999 till 14, vilket är särskilt attraktivt för high-end modell.

Och om jag tvekar med Yamaha Super Ténéré kostar € 13.999?
Två huvudsakliga skäl är Afrika Twin en sann trail, som kommer att vara bekväm både på vägen än utanför vägområdet. Det andra skälet avser teknik och dess tekniska egenskaper, är lång katalog av egenskaper och DCT-tekniken, som är unik för Honda, existerar det inte för konkurrens. Vi förbehåller oss också G-läget, Full LED, aluminiumchassi, hjul 21 '', en referensvikten, suspensioner största ABS och växlingsbar bak. Observera att en höj- och sänkbar sits är också integrerat. Den talar faktiskt om en premie motorcykel.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Stefan »

Jaaa... Google translate har väl en bit kvar :D

Intressant text dock, lägg gärna med en länk till originaltexten *thumb_up* Jag anar att den kan vara lättare att läsa :D
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Nastycrew
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 28 jun 2015, 01:00
Answers: 0
Hoj: Transalp XL650-03
Ort: Gävle

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Nastycrew »

Stefan: Kan du franska så är de såklart lättare att läsa :P
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Stefan »

Ajdå... då släpper vi den och återgår till ämnet :D
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Nastycrew
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 28 jun 2015, 01:00
Answers: 0
Hoj: Transalp XL650-03
Ort: Gävle

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Nastycrew »

First impressions: Honda Africa Twin CRF1000L http://www.visordown.com/road-tests-fir ... z3tb7BKqiR" onclick="window.open(this.href);return false;
Nastycrew
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 28 jun 2015, 01:00
Answers: 0
Hoj: Transalp XL650-03
Ort: Gävle

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Nastycrew »

http://theworldaccordingtoluckystriker. ... -twin.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Stefan »

Trevlig och utförlig review, tack för tipset *thumb_up*

Man blev ju inte direkt mindre sugen *visslar*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Honda True Adventure

Inlägg av hogge »

Jag får väl lägga in mig någonstans för jag tycks vara den enda som inte är ett skvatt sugen på den nya AT:n, *visslar* Skulle aldrig lägga mina pengar på den. Tycker att 94 hästar är för litet+att den saknar kardan. Är ett krav för mig på nästa hoj. *yes* Saknar även V-twinnen. Ser väl rätt ok ut förövrigt
Är mer sugen på den nya Triumph Explorer :shock: eller Varför inte Yamaha xtz1200. *virrig*
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Laffe »

Verkar som Honda har fått till nåt riktigt bra här...längtar tills man får tillfälle att provköra, och misstänker starkt att det blir en livsfarlig upplevelse...för plånboken :naughty:
Dct-versionen i Tricolor är faktiskt den som lockar mest..
Hejdlöst hög Vill-ha-faktor på denna hoj!

[youtube][/youtube]
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Stefan »

Kan bara hålla med, ju mer man ser och läser om den, desto mer sugen blir man *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Jokern »

Jag gillar dom filmar, där man ser lite annat än det perfekta..
Det gör ju reportaget lite mera trovärdigt..
Som Stefan skriver : ju mer man ser och läser om den, desto mer sugen blir man...

Meeeeennn.... CT`n vill jag nu hellre ha *face*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Stefan »

Ja, CT-lådan har fått bra lovord, så skulle det bli av, lär det bli den, trots vikten.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Laffe »

Verkar vara en ganska potent maskin *virrig*
[youtube][/youtube]
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2404
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Ralf-FIN »

Absolut *thumb_up*

Tyckte man märkte redan bara att sitta på den att den var väl balanserad och smidig i storleken. Detta då jämfört med de andra i segmentet som man provade på mässan.

If only...
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Jokern »

Ja jag hade inte gjort det iallafall.. Inte ens på en fullblods OFF-ROAD *virrig*
Men nu är det oxå bra "reklam" för en sån modell..
Som Skye skriver, hade det gått med en Alp eller Varan oxå.. Det hänger på föraren :rtfm
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2404
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Ralf-FIN »

Njäe hör ni...

Frågan är ju knappast huruvida det går att få runt den på dendär banan, med rätt förare så får man väl runt en Goldwing och säkert är det väl möjligt att ställa upp typ i GGN med en Varadero också, men knappast är det just de hojarna man väljer för det ändamålet.

Helt förståeligt att det står folk och säkrar vid ett sånt där foto/film-tillfälle.

Grejen är väl hur bra ATn klarar off-road och hur snabbt/smidigt den gör det.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Laffe »

Ralf-FIN skrev:Njäe hör ni...

Frågan är ju knappast huruvida det går att få runt den på dendär banan, med rätt förare så får man väl runt en Goldwing och säkert är det väl möjligt att ställa upp typ i GGN med en Varadero också, men knappast är det just de hojarna man väljer för det ändamålet.

Helt förståeligt att det står folk och säkrar vid ett sånt där foto/film-tillfälle.

Grejen är väl hur bra ATn klarar off-road och hur snabbt/smidigt den gör det.
Precis så jag tänkte också, och med en sprillans ny maskin så hade nog jag också velat ha lite understöd på dylika ställen (hade aldrig kommit på tanken att köra där med ny hoj för övrigt :shock: ) *visslar*
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Skoogsnisse
250cc
250cc
Inlägg: 419
Blev medlem: ons 18 apr 2012, 12:13
Answers: 0
Hoj: XL650 - 02
Ort: Gävle

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Skoogsnisse »

Jag var till Lingvalls idag där träffade jag en kille som brukar åka med på tisdagsturen.
Han hade köpt Africa Twin utan att provköra. Fick den levererad i går.
Nisse
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Honda True Adventure

Inlägg av Laffe »

Vilken lyckost! Jag är inte avis.... :ffs :ffs

@Skoogsnisse - har dom fått in nån i butiken?
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Skriv svar