JD's 650Xl
JD's 650Xl
Tänkte bara dra iväg en kort presentation om min hoj då jag känner att jag kommer hänga här en del.
Fick chansen att köpa en väldigt välbehållen TA 650xl ifrån -04, stått i garage under nästan hela sin livstid.
Endast 1200mil, lack och övriga detaljer i bra skick.
Hoppas att man inte blir lynchad, men sådär hade inte jag tänkt att använda min hoj
Det som är bytt sedan tidigare och inte original som jag har förstått det är de vita blinkersen och ljuddämparen.
Hängde dessutom med extra hög kåpa, en högre sadel, topbox, fästen för väskor på sidorna och lite mer lulllull.
I och med att jag håller på med kortet just nu införskaffade jag mig ett par motorbågar, kommer väl i veckan hoppas jag.
Riktigt trevlig maskin måste jag säga. Trots sin höga tyngdpunkt och vikt är den lättmanövrerad och den känns toppen
Fick chansen att köpa en väldigt välbehållen TA 650xl ifrån -04, stått i garage under nästan hela sin livstid.
Endast 1200mil, lack och övriga detaljer i bra skick.
Hoppas att man inte blir lynchad, men sådär hade inte jag tänkt att använda min hoj
Det som är bytt sedan tidigare och inte original som jag har förstått det är de vita blinkersen och ljuddämparen.
Hängde dessutom med extra hög kåpa, en högre sadel, topbox, fästen för väskor på sidorna och lite mer lulllull.
I och med att jag håller på med kortet just nu införskaffade jag mig ett par motorbågar, kommer väl i veckan hoppas jag.
Riktigt trevlig maskin måste jag säga. Trots sin höga tyngdpunkt och vikt är den lättmanövrerad och den känns toppen
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4083
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Sv: JD's 650Xl
Hej och välkommen hit
Du kommer säkert få många goa mil på den. Lycka till med lappen och kör försiktigt
skickat från S3-luren
Du kommer säkert få många goa mil på den. Lycka till med lappen och kör försiktigt
skickat från S3-luren
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
-
- 1200cc
- Inlägg: 6174
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: JD's 650Xl
Bra val JD. Helt rätt resonerat. Inte ska en sån juvel stå i ett garage och glänsa.
Lycka till med kortet.
Lycka till med kortet.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: JD's 650Xl
Du kunde inte ha gjort ett bättre val!
- Ivar
- 1200cc
- Inlägg: 2361
- Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
- Hoj: VFR 1200 X
- Ort: Tungelsta / Stockholm
Re: JD's 650Xl
Lycka till med lappen JDesign.
Du blir nog inte besviken på hojvalet.
Du blir nog inte besviken på hojvalet.
Let's be careful out there
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: JD's 650Xl
Grattis till hojen
Ingen kommer att "lyncha" nån härinne, för sina meningar, så bara häng kvar och kom med input i trådarna
Lycka till med lappen
Då kanske vi ses i närheten
Ingen kommer att "lyncha" nån härinne, för sina meningar, så bara häng kvar och kom med input i trådarna
Lycka till med lappen
Då kanske vi ses i närheten
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
- Stensi
- 500cc
- Inlägg: 600
- Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
- Hoj: VRF800X Crossrunner
- Ort: Strömstad
Re: JD's 650Xl
Grattis till fin hoj
Re: JD's 650Xl
Tack tack
Känner redan nu att denna är en bra nybörjarhoj, dock blir det lite vingligt när man sätter sig på skolans lätta BMW..
Avrostningen i Ljungbyhed nu också bokad och betald, känns bra att ha den inplanerad och få lite fler mil innan uppkörningen. Ses kanske där?
Känner redan nu att denna är en bra nybörjarhoj, dock blir det lite vingligt när man sätter sig på skolans lätta BMW..
Avrostningen i Ljungbyhed nu också bokad och betald, känns bra att ha den inplanerad och få lite fler mil innan uppkörningen. Ses kanske där?
Re: JD's 650Xl
Då får man vara lite försiktig när man parkerar i Lund med omnejd framöver
Så att det inte blir några förväxlingar alltså - min silverfärgade TA 650xl ifrån -04 bor med mig i Kävlinge så vi lär nog stöta på varandra vad det lider.
Vilken körskola är du på? Svenssons månne?
Du får höra av dig när det blir dax att köra utan västen så får vi ta en sväng
Och skulle det vara så att du tror att jag kan bidra med något TA-relaterat så får du höra av dig
Så att det inte blir några förväxlingar alltså - min silverfärgade TA 650xl ifrån -04 bor med mig i Kävlinge så vi lär nog stöta på varandra vad det lider.
Vilken körskola är du på? Svenssons månne?
Du får höra av dig när det blir dax att köra utan västen så får vi ta en sväng
Och skulle det vara så att du tror att jag kan bidra med något TA-relaterat så får du höra av dig
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Re: JD's 650Xl
Ska lägga det på minnet Vagabond
Samma modell, färg och årgång. Får nog sätta ett klistermärke eller ngt på min då
Ja Svenssons trafikskola
Samma modell, färg och årgång. Får nog sätta ett klistermärke eller ngt på min då
Ja Svenssons trafikskola
Re: JD's 650Xl
Nja. Dekaltrimningen kan du nog skippa. Det skiljer en hel del i utseende. Motorbågar, alu-väskor, styrhöjare, flaskhållare, touringruta, mm...
Fast du lär väl hamna i tillbehörsträsket du oxå så det kan ju ändra sig snabbt.
Fast du lär väl hamna i tillbehörsträsket du oxå så det kan ju ändra sig snabbt.
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Re: JD's 650Xl
Har redan allt du skrev, fast inte monterat
-
- 250cc
- Inlägg: 403
- Blev medlem: fre 17 okt 2014, 14:32
- Hoj: Transalp xl650v -00
- Ort: Skå - Färingsö
Re: JD's 650Xl
Välkommen JD och lycka till med kortet, måste medge att jag är lite avundsjuk på din glänsande skönhet då min mer liknar en ärrad veteran
Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra i övermorgon
Re: JD's 650Xl
Hur mycket kan man flytta fotpinnarna i höjdled?
Testade att byta sadel mot en högre, tyckte att jag satt bättre rent positionsmässigt. Men dock fick jag inte in mina knän i den skålade delen på tanken..Så det blev till att behålla den låga tills vidare.
Testade att byta sadel mot en högre, tyckte att jag satt bättre rent positionsmässigt. Men dock fick jag inte in mina knän i den skålade delen på tanken..Så det blev till att behålla den låga tills vidare.
Re: JD's 650Xl
Jag är själv lång så jag är nyfiken på vilken högre sadel du satte på. Har du modell eller länk?
Re: JD's 650Xl
fixar några bilder efter påsk
-
- 1200cc
- Inlägg: 6174
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: JD's 650Xl
Vet inte om jag drömt, men visst finns det fotpinnar som har vinklat fäste så att fotstödet hamnar lägre?
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: JD's 650Xl
Joodå, efter tips från Nysse, satte jag på ett par sänkta pinnar. Inte mycket, men alltid gör det något, och det borde gå att sänka lite till, Sedan handlar det ju om hur pass man lutar hojen i kurvorna, får man ner dem för långt börjar de väl sannolikt ta i backen i böjarna. Själv har jag inte haft det bekymret dock.
Jag är själv 196 cm och har bekymmer med stående körning på 700:an, den verkar ju ha rätt ändrad ergonomi jämfört med 99:an jag hade Mer landsväg, mindre grus.
Jag är själv 196 cm och har bekymmer med stående körning på 700:an, den verkar ju ha rätt ändrad ergonomi jämfört med 99:an jag hade Mer landsväg, mindre grus.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
Re: JD's 650Xl
Nya motorbågar och packboxen fick sig en smidigare kontakt än sockerbiten som satt där tidigare..
Hade även dagen till ära köpt nya belägg och bromolja.
Granskade slangar och ok innan jag öppnade upp reservoaren i och med att jag var bombsäker på att jag hade sett nivåbubblan där tidigare... och nu var det 'tomt'.
Öppnade upp och insåg rätt fort att den var toppfylld...så inget läckage vilket är bra!
Dock är minnet kasst
Hade även dagen till ära köpt nya belägg och bromolja.
Granskade slangar och ok innan jag öppnade upp reservoaren i och med att jag var bombsäker på att jag hade sett nivåbubblan där tidigare... och nu var det 'tomt'.
Öppnade upp och insåg rätt fort att den var toppfylld...så inget läckage vilket är bra!
Dock är minnet kasst
- Ivar
- 1200cc
- Inlägg: 2361
- Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
- Hoj: VFR 1200 X
- Ort: Tungelsta / Stockholm
Re: JD's 650Xl
Jag tycker du har jobbat på bra i dag.
En liten miss skiter man vel i.
Du innsåg jo missen och inget gick sönder.
Hojen ble mycket snyggare med nya motorbågar.
Bra jobbat
En liten miss skiter man vel i.
Du innsåg jo missen och inget gick sönder.
Hojen ble mycket snyggare med nya motorbågar.
Bra jobbat
Let's be careful out there