Skye's Fjelltur 2015

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Stefan »

Aha, då var det löst *thumb_up* Tackar!

Kommer nå't emellan, hör jag så klart av mig så fort jag bara vet. Lite svajig tillvaro just nu, men målet är så klart att haka på *yes*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Jokern »

Låter jätte bra Skye
Jag ligger jätte gärna i en stuga om allt vill sig


Skickat från min ajfone
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Sv: Skye's Fjelltur

Inlägg av Peter »

Det är sånt här man längtar efter när snön ligger kall o jävlig o halkig o jävlig o jävlig
Men "fläkt" vad skoj det ska bli

skickat från S3-luren
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av mel »

Tack Skye.
Sture
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 18:53
Answers: 0
Hoj: XT1200ZE-2018
Ort: Hallsberg

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Sture »

:clap JIPPI

fick plats i stuga *thumb_up*

Fixar anmälan i kväll.....
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av hogge »

Toppen Skye *thumb_up*
Då kan man bara längta nu. Som Peter säger att det är det som håller en uppe i det vita helv..... Blir ju jättekul om det blir ett bra gäng som deltar. Som jag sa tidigare tycker att upplägget på helgen är spännande så Credit till dig där Skye *thumb_up*
Hoppas bara vädergudarna är med oss. Men det blir som det blir med den biten. Känns tryggt med stuga.
Nu längtar vi efter våren först.
Hogge
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Freddy »

Vi får håpe på et fint vær når Fjellturen starter. Når det gjelder Telemark, så er det et meget spesiellt fylke. Det er veldig langstrakt, med over 250 km fra syd til nord/vest. Telemark består av alt fra en fin kystlinje, på lik linje med vestkysten av Sverige. Jeg selv bor i syd, med fjellene en drøy time unna. Veiene her i fylke er det vi kaller landevier, med varierende natur. Alt fra skog til høye fjell. På toppen av "Telemark" ligger Gaustadtoppen. Der oppe sies det at det er mulig å se 1/5 del av norgen flateinnhold i klarvær. Veiene består for det meste av hastighet på 80 km/t, og jeg kan love dere at dere skal slite med det i alle kurvene. En times kjøring så har de fleste godt av en liten rast. Skye og jeg hadde en liten rundtur på et par timer sist vår, og man blir fasinert av alle disse svingene. (filmen om turen ligger på Skye sin hjemme side) Gaustadtoppen som jeg nevnte er jo veldig kjent i hele verden. For dere som kjenner historien om tungtvannet under sise krig, så er dette stedet. Altså så ligger Rjukan ved foten av fjellet. Rjukan er en liten by som ligger nede i dalen. Den ligger så langt ned at de ikke har sol, da denne ikke når ned i vinterperioden. Men i mars måned har de noe som kalles "Solfest". Da feirer de at solen atter en gang titter over fjellene. I Norge så regnes Telemark som et av de beste mc veiene som finnes. Både veistandar og ikke minst natur. Midt i fylke har vi Morgedal. For de som ikke kjenner dette stedet, kan jeg nevne at Morgedal regnes som skisportens vugga. Mr. Sondre Nordheim startet med å åka ski over taket på sitt stabbur, og det er her Telemarks kjørning stammer fra. Så da skjønner dere hvorfor Northug og Bjørgen ligger foran svenskene på ski. Med andre ord det ligger i gener, og ikke i olje :D

Notodden der hvor vi skal treffes er også en av Telemark sine små byer. Ingen spesiell by, men et gammelt arbeider samfunn, som stammer fra Norsk Hydro sin storhets tid. Ingen by som det er noe spesiellt å oppleve, men et meget godt utgangspunkt for å se Telemark.

Så til treffet: Jeg vet at dere som tar turen til telemark i juni. Kommer til å se et litt anneledes fylke en det dere kanskje er vant til i fra vestlandet (Geiranger osv) Man har ikke mange veier som gjør at man må ned i 10-20 km/t i kurvene. (men de finnes) Dere vil oppleve et veinett, som man "flyger" igjennom kurvene. Det tar litt tid å venne seg til det, for mange av kurvene er flere S svinger som henger i hop. Og det er svært viktig at man ikke er for dristig til å starte med. Noen svinger ser enkle ut, men ender opp i 180`til slutt, så da er det viktig å anpasse farten. Men dette skal vi snakke mye om på fredags kveld. Husk også at Telemark er et tømmerfylke, og det er utorlig hvor man møter tømmerbiler på 50 tonn, så det gjelder å være konsentrert.

Jeg håper at jeg kan være en del av de opplevelse dere måtte ha, som tar turen over. Jeg ser frem i mot til å vise dere min del av Norge.

Freddy
:D :D :D :D :D
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Freddy »

Hyggelig å se at en nordmann har meldt seg på Fjellturen. En som har funnet dette på min blogg. Så det sprer seg rundt omkring. Kanskje dette til slutt blir et grunnlag til flere treff. Så dette blir hyggelig.

:clap :clap :clap
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av hogge »

@Skye
Tur du inte inte lyssna på det påståendet. Då hade vi inte haft denna tur att se framemot. *thumb_up*
Glad för att du är optimistisk
Hogge
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Jokern »

Hoppet är det sista som lämnar kroppen
Kanske det bliver för stort


Skickat från min ajfone
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Jokern »

Ja det är nog rätt att lägga en gräns för deltagandet
Jag såg att Notoden har en stor häftig stav kyrka
Den måste jag ju bara ha några bilder på


Skickat från min ajfone
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Jokern »

Ähhh.... Ok....
Hade jag ingen aning om
Men då va vi ju bara ute för att leta efter ett troll med skägg o stor näsa, som kunde fixa din järnhäst


Skickat från min ajfone
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Stefan »

Grattis Skye (och Jörgen), det är väl gôtt att få så bra gensvar på ett event man fnular ihop :clap *thumb_up* *drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Freddy »

Det er helt riktig. Starten på E-134 etter Notodden.
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av hogge »

Hej på er
Har ni läst recensionerna på campingen på Google maps. En absolut katastrof verkar det som. Vi ska ju inte vara där så mycket men man ska nog vara medveten om det.
Satt och kolla lite. Den aktuella campingen har fått 2.0 i betyg och denna har fått 8.0 av 10.
http://www.lystang.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkar vara trevlig men lite dyrare. Bara en tanke. Har som tidigare sagt ingen större betydelse kanske för vi skall mest vara på vägarna.
Hogge
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av hogge »

Toppen Skye *thumb_up*
Då blev jag orolig i onödan. Ska bli jätteroligt att träffas igen och ljuga lite :naughty: *drinking_cheers*
Hogge
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Freddy »

Hei

Notodden Camping er ingen familie camping på noen måte. En enkel og basis camping som blir brukt av mc folk, og ikke mins festival camping. (Notodden Blues Festival / 30-40.000 besøkende) Hvis jeg skulle reist på camping med min familie, så hadde jeg ikke valgt Notodden i det hele tatt. Men vi hoj pojkarna skal kun sove, grille, ljuga og drikke øl. Og da holder det for oss. Men jeg skal selfølgelig ta meg en tur opp i god tid før Fjell turen og sjekke forholdene.

*drinking_cheers*
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av hogge »

@Freddy
Blir säkert jättebra. *thumb_up* Vi ska ju mest köra motorcykel och ljuga lite på kvällen med lite god mat och grillning. *drinking_cheers* Då har platsen mindre betydelse. Vädret har mer inverkan men det kan vi ju inte påverka i alla fall. Det har säkert varit som ni skriver att det har varit barnfamiljer som skrivit omdömena.
Ha det gött alla
Hogge
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Freddy »

Notodden ligger en time undan der jeg bor, så jeg skal ta en tur opp og sjekke forholdene i god tid føre treffet.

*face* *face* *face*
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Stensi
500cc
500cc
Inlägg: 600
Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
Answers: 0
Hoj: VRF800X Crossrunner
Ort: Strömstad

Re: Skye's Fjelltur

Inlägg av Stensi »

Skye skrev:
Nu kan ju inte alla komma till Storforsen, många mil även dit. Tänkte på Hogge som vill ut och lufta Wingen. Finns andra som kanske har svårt att komma ifrån, Ralsbo om han nu vill lufta nya Crosstourern på riktigt istället för i England och Stensi som nu verkligen i tid kan boka om han inte har fler bullar i ugnen..

Hehe Skye, jag kan lugnt säga att det blir aldrig flera barn! Fem stycken är nästan familjen annorlunda område.. :lol: men ja, blev väldigt intresserad nu.. Det är mitt i min semester, så kan absolut vara en möjlighet. Jag får kolla med chefen (läs:frun) och se om hon tycker det är ok..... :frust:

Det blir fredag till söndag?
Skriv svar