rev ner lite för att byta koppling och upptäcker att kedjan mellan kopplingskorgen och oljepumpen ser bra slapp ut ???
flexar bra bit över 5 mm
vad gäller och hur i hela friden byter man den om så måste....
nån duktig på ta600 hjällllllp
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
-
- 1200cc
- Inlägg: 6173
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: nån duktig på ta600 hjällllllp
Jag har en Haynes verkstadshandbok hemma. Problemet är att jag är inte där förrän sent imorron kväll. Kan ju kika i den på onsdag afton om du inte fått svar innan dess.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
-
- 1200cc
- Inlägg: 6173
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: nån duktig på ta600 hjällllllp
Tyvärr sägs ingenting om kedjan till oljepumpen. Det enda som nämns om pumpen är "Oil pump sprocket internal diameter" som ska vara 32-32,025 mm. Och servicegräns(byte gissningsvis) 32,10 mm.
Men känns kedjan för lång så byt.
Men känns kedjan för lång så byt.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: nån duktig på ta600 hjällllllp
Tror! "obs tror!"
Vet inte hur mycket hojen gått men, det är ju ingen kraftdrift i kedjan så om man nu kollar på drev osv så tror jag inte att 5mm slack gör nåt. Slacket finns heller inte nämnd i böckerna, därav min fundering. Jag har själv pillrat ibland i dess kedjor av självklartmanmåstepetaochkännaslacket" anledning, men aldrig reagerat på att den skulle behöva vara spänd.
Dock, för att få ro i kroppen så ring till en Hondaverkstad och berätta din oro och fundering. Tänk också att du berättar skillnaden på....5 mm är om du "tar i hårt" och "känner att det är ett slack". Kedjan är ju kort så skillnaden mellan dessa torde ju inte vara stor.
Jo....om man får fråga(lär mig), vilket kopplings köpte du, var och vad pröjsade du för den?
Vet inte hur mycket hojen gått men, det är ju ingen kraftdrift i kedjan så om man nu kollar på drev osv så tror jag inte att 5mm slack gör nåt. Slacket finns heller inte nämnd i böckerna, därav min fundering. Jag har själv pillrat ibland i dess kedjor av självklartmanmåstepetaochkännaslacket" anledning, men aldrig reagerat på att den skulle behöva vara spänd.
Dock, för att få ro i kroppen så ring till en Hondaverkstad och berätta din oro och fundering. Tänk också att du berättar skillnaden på....5 mm är om du "tar i hårt" och "känner att det är ett slack". Kedjan är ju kort så skillnaden mellan dessa torde ju inte vara stor.
Jo....om man får fråga(lär mig), vilket kopplings köpte du, var och vad pröjsade du för den?
Re: nån duktig på ta600 hjällllllp
tack för svar
och iofs är det väl inget direkt motstånd på den då den inte har någon spänningsanordning
kolllar dock med honda för säkerhets skull
köpte komplett koppling på lelles för ca 500
och iofs är det väl inget direkt motstånd på den då den inte har någon spänningsanordning
kolllar dock med honda för säkerhets skull
köpte komplett koppling på lelles för ca 500