svarta hantagsskydd till silvergrå transa

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Farmarn
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:47
Answers: 0
Ort: TA-01 AT-03 Skellefteå
Kontakt:

svarta hantagsskydd till silvergrå transa

Inlägg av Farmarn »

var på e-son i skellefteå för att beställa svarta hantagsskydd till transalpen ist för dom fula grå,, men damen bakom kassan lyckades inte hitta några,, hon hade sen lämnat ett meddelande på mobilen där hon trodde att det skulle passa från en dominator.. finns det inte svart original, har ni alla grå? tycker det låter konstigt.. fastän frugans hoj är grå så ser det ju lite konstigt ut med gråa skydd.. dom jag har på min AT 03 verkar passa på TA 01 men själva kåpan är lite större och eljest på TA.. Någon som har koll? tacksam för svar
Gilbert
Cykel
Cykel
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 17:12
Answers: 0
Hoj: BMW R1200GSA-06
Ort: Jörn
Kontakt:

Inlägg av Gilbert »

Kanske KTM:s handtagsskydd för just över 500/par, som ju är handtagsskydd och inte bara vindavvisare kunde vara ett alternativ? eller något från Acerbis eller andra eftermarknadstillverkare? Har monterat lågprisbarkbusters från Louis, ca 200kr/par, på nån hoj och nån moped, och de skyddar ju broms och kopplingsarm bättre än musöronen som sitter original, men vindskyddet blir ju något sämre. KTM-skydden är betydligt bättre som vindskydd, och det finns några på XRV750.net som hängt på såna utan varken rost, ärg, eller andra allergiska reaktioner på Hondan ;-)
Användarens profilbild
Farmarn
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:47
Answers: 0
Ort: TA-01 AT-03 Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Farmarn »

bara original som duger.. är det någon som har en transalp med svarta hantagsskydd eller har alla tidigare årsmodeller och färger sålts med fulgrå hantagsskydd? verkar konstigt,, å andra sidan har den ju besudlats med världens fulaste bakblinkers genom åren så det är väl kanske inte otroligt..
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Bläddra här bland årsmodellerna, så ser du vad som finns/fanns
http://www.hondamc.com/homc/templates/P ... &year=2007
Användarens profilbild
Farmarn
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:47
Answers: 0
Ort: TA-01 AT-03 Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Farmarn »

verkar som att alla var fula 2001, dom blå 2002, och därefter verkar alla ha något svartliknande hantagsskydd, det borde dom kanske kunnat räkna ut i butiken..
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Farmarn!

Ett alternativ kanske kan vara att måla om dem. I båtbutiker finns färg som funkar på plast!
Har för mig att "International" har små 1/3 l förpackningar.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
AeroSol
250cc
250cc
Inlägg: 300
Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
Answers: 0
Hoj: Transalp + CBF1000F
Ort: Rönninge
Kontakt:

Re: svarta hantagsskydd till silvergrå transa

Inlägg av AeroSol »

Farmarn skrev:...men damen bakom kassan lyckades inte hitta några,, hon hade sen lämnat ett meddelande på mobilen där hon trodde att det skulle passa från en dominator..
:roll: Tja, man tycker ju att om hon hittade orginaldelarna till Dominatorn så skulle hon säkert hittat till Transalpen också...
Dom gånger jag beställt orginaldelar har jag bara behövt uppge regnummer så hittar de rätt reservdelskatalog med en gång.

Kolla på www.transalp.us
Där finns alla reservdelskataloger, "Microfichas" till Transalpen, samma som verkstäderna använder när dom beställer delar. Handtagsskydden för 650:n finns på sida MCB3-F0300 och F0400.

Det finns tre olika färger på handtagsskydden:
Ljusgrå - 2000-2001
Mörkgrå 2002-2004
Svart 2005-
Jag har även sett handtagsskydd lackade i hojens färg på tyska importhojar men vet inte var man får tag på såna i Sverige...
Lär barnen tidigt ;)
Barmark = Hojsäsong!
Användarens profilbild
Farmarn
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:47
Answers: 0
Ort: TA-01 AT-03 Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Farmarn »

jag har många gånger tidigare spytt galla över detta företag,, och det blev ju inte bättre den här gången,, dom hittade aldrig svarta hantagsskydd till mej. det slutade med att jag sa åt dom att beställa hem hantagsskydd till en 03a eftersom enligt bildgalleriet på honda.se så är alla svarta från 2003.. tycker dom enkelt borde ha kommit fram till det första gången jag var där.. nu tog det 3 besök och hjälp på detta forum för att lösa problemet... blir nog att köpa teneré 2008!
Användarens profilbild
Roadman
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 15 maj 2006, 10:33
Answers: 0
Ort: Sthlm skärgård Transalp -96
Kontakt:

Inlägg av Roadman »

Africa twinens handtagsskydd passar och dom finns ju som bekant
i svart. Jag har monterade dom på en polares 00:a och det var bara att sätta dit!!

// Peter
HOORC #95
Användarens profilbild
Paroxyst
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 21:55
Answers: 0
Ort: Åland / XL 600 V
Kontakt:

Inlägg av Paroxyst »

jag har en 95:a och dom är svarta. ;)
Nothing is what it seems.
Skriv svar