Progressiva fjädrar TA600 -98

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Squba
50cc
50cc
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 01 jun 2014, 21:55
Answers: 0
Hoj: Transalp XL600V-98
Ort: Uddevalla

Progressiva fjädrar TA600 -98

Inlägg av Squba »

Ikväll har det mekats... [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]. Har satt i progressiva fjädrar i framgalleln. Det blev Touratechs variant. Otrolig skillnad! Speciellt på grus, men även betydlig skillnad på asfalt. Vägen hem gick över motorväg, diverse små krokiga asfaltsvägar och en bit grusväg. Återkommer när jag har gjort lite fler mil med dessa!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2404
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Progressiva fjädrar TA600 -98

Inlägg av Ralf-FIN »

Kul att läsa att du är nöjd *thumb_up*

Tänker lite själv på att uppdatera stötdämpare och fjädrar till nästa säsong, så jag inväntar fler rapporter :D
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Squba
50cc
50cc
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 01 jun 2014, 21:55
Answers: 0
Hoj: Transalp XL600V-98
Ort: Uddevalla

Re: Progressiva fjädrar TA600 -98

Inlägg av Squba »

Idag blev det 23 mil från Uddevalla till Falkenberg. Vägen gick över massa småvägar genom Sollebrunn, Alingsås, Hindås, Härryda, Varberg och sedan gamla E6 till Falkenberg. Cykeln har fått en helt annan respons i svängarna och ojämnheter i vägen "äts upp" på ett helt annat sätt än med original. Hittills otroligt nöjd! Ny ska det bara bli lite mer grusväg för utvärdering. Fick dock hem ett nytt bakdäck idag (Heidenau K60) som ska på innan jag testar på allvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar