GARMIN 390lm

Om kameror, videoredigering, GPS, datorer, mobiler, intercom etc.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
ROLLE
50cc
50cc
Inlägg: 101
Blev medlem: tor 15 mar 2012, 19:54
Answers: 0
Hoj: XL1000
Ort: Eskilstuna

GARMIN 390lm

Inlägg av ROLLE »

Hello ,,snart kommer våren,,,,,
Har aldrig ägt en GPS,,,,inte ens till bilen,,,,de har funkat med karta..på mina irrfärder
Men nu är jag sugen att skaffa en till min ,xl 1000
så att man kan hitta mera grusvägar.(skoj)...........

GARMIN 390lm är den tilltänkta,,,
Den är ju ganska ny,,,"""en uppdatering av 350""" (tror jag)

Ni som har mera erfarenhet av dessa mojänger (GPS till hoj)
å lusläst alla Forum........synpunkter,,,+ å -

mv
Rolle
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: GARMIN 390lm

Inlägg av Stefan »

Ja, Basecamp var nog det värsta jag sett på länge i programväg :ffs Eftersom jag redan har en Garmin, använder jag hellre Tyre för ruttplanering.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skoogsnisse
250cc
250cc
Inlägg: 419
Blev medlem: ons 18 apr 2012, 12:13
Answers: 0
Hoj: XL650 - 02
Ort: Gävle

Re: GARMIN 390lm

Inlägg av Skoogsnisse »

Jag har använt en nüvi på mcn men den har börjat krångla så i fredags köpte jag Zumo 390LM.
Jag har tänkt använda den i bil o på mc.

Jag var på besök hos vänner Svenljunga och de har fiber med 100 Mbit så tänkte uppgradera Zumon där. Men det blev problem, fick felmedelanden om att produktnyckeln var upptagen av en annan gps. Jag ringde supporten och fick anvisningar att registrera gpsen, att använda Garmin Express, att prova Mapupdater . Allt det hade jag provat. Det blev flera samtal utan resultat. Jag provade att avaktivera virusprogram och använda en annan dator men inget hjälpte. Till sist blev det så att jag kopierade en fil i gpsen och mejlade den till Garmin. Och nu väntar jag på svar.

Jag hoppas det är en engångsföreteelse för jag har aldrig haft något problem att uppdatera nüvin.

Men jag var nog ingen trevlig gäst när jag satt och talade i telefon och knappade på datorn flera timmar på måndagen.

Men det verkar att de flesta på supporten inte kan så mycket utan sitter och läser innan till så när det är ovanliga fel blir det problem. Och det gäller nog de flesta supportrar inte bara Garmin.
Och den tid som det tar det går ju för mej som är pensionär men den som har arbete att sköta är det sämre.
Nisse
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: GARMIN 390lm

Inlägg av Stefan »

@Nisse, jag kör ju en Nüvi, och vad gäller supporten är jag nog helt enig. Efter ett BRA tag i telefonkö, hamnar man med någon amerikanskt artig figur, som sätter igång att dra igenom sitt formulär 1A :conf:

Tacknämligt nog har de 2-3 gånger jag tvingats ringa dem, varit rätt enkla problem, mest beroende på taskiga GUI i programvarorna.

Sedan i höstas har jag haft ett litet mer hårdvarurelaterat bekymmer, men jag väljer att leva med det framför att försöka dra det via dem... De verkar ha en hög tröskel fär att skicka det vidare till "2:nd line" :frust: :ffs

Hoppas det löser sig för dig *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
ROLLE
50cc
50cc
Inlägg: 101
Blev medlem: tor 15 mar 2012, 19:54
Answers: 0
Hoj: XL1000
Ort: Eskilstuna

Re: GARMIN 390lm

Inlägg av ROLLE »

Tack Grabbar !
det där att få Hjälp,, verkar vara samma på alla ställen

Teknik som Dator,modem Ipone ,tv,,bilar osv,,,
man kan få frispel för mindre,

Kan hända att ""RUNAR"" kan dessa saker!

Förr var jag bra på vedhuggning,,,Ha Ha
Rolle
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: GARMIN 390lm

Inlägg av Runar »

Tjena Skogsnisse,
Om jag skulle försöka ta och hjälpa dig.

Vid vilket skede fick du felmeddelandet om att produktnyckeln var upptagen?
Jag såg att du hade registrerat den i mygarmin.com. Gick det bra?

Inte bara så enkelt att du sitter vid en laptop och har aktiverat numlock? Då blir tangenterna U,I,O, J,K,L M siffror istället för bokstäver och du får fel produktnyckel.

Underligt är det. Det kanske har löst sig redan. Skicka mig några skärmdumpar på det stället som talar om att det är fel produktnyckel och sidorna strax före.

Mvh
Runar
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Skoogsnisse
250cc
250cc
Inlägg: 419
Blev medlem: ons 18 apr 2012, 12:13
Answers: 0
Hoj: XL650 - 02
Ort: Gävle

Re: GARMIN 390lm

Inlägg av Skoogsnisse »

@ROLLE. Bra på att hugga ved är en merit. Då klarar man det mesta.
Jag har också varit vedhuggare.
Nisse
Skoogsnisse
250cc
250cc
Inlägg: 419
Blev medlem: ons 18 apr 2012, 12:13
Answers: 0
Hoj: XL650 - 02
Ort: Gävle

Re: GARMIN 390lm

Inlägg av Skoogsnisse »

@Runar. Det är en 390 LM jag har och där är kartans produktnyckel kopplat till GPSens serienummer så att man inte ska ange produknyckel och jag fick ingen fråga om det heller.

Jag var irriterad på supporten. De ska dokumentera vad vilket fel och vad råd de givit så de vet nästa gång man ringer. Som det nu var fick jag börja om från början varje gång jag ringde och fick råd på saker jag gjort före första gången jag ringde. Det tog fler samtal innan jag fick något vettigt råd. Det var att kopiera en fil och mejla den plus några skärmdumpar till Garmin.

I fredags fick jag ett mail från Garmin där de frågade om jag matade in någon produktnyckel och så skrev de att man inte ska ange någon produktnyckel om man har en LM model. Jag har sett det tillkommit en karta på mitt konto på MyGarmin så de jobbar nog med problemet.
Nisse
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: GARMIN 390lm

Inlägg av Runar »

Ja då är nog lösningen äntligen nära tillslut.

Att produktnyckel inte ska anges har säkerligen gora med att Lifetime ligger i enheten till skillnad från andra där man matar in den vid installationen av BaseCamp.

Hoppas det löser sig snart då.

/Runar
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
kaptenpetter
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 29 apr 2013, 09:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Kristianstad

Re: GARMIN 390lm

Inlägg av kaptenpetter »

Tråkigt att du fått problem. Jag köpte en tomtom förra året och stötte på problem ganska fort.
Jag hade haft en gps i bilen från tomtom som brann upp tillsammans med bilen av lite oklara anledningar...
När jag registrerade min tomtom rider så fick jag inte kartuppdateringarna för att det redan fanns en tomtom registrerad på min mailadress.
Det som fungerade riktigt bra för mig var att ta kontakt med dom via Facebook. Skrev ett pm till dom och förklarade mitt problem. Två dagar senare hade jag mina livstids gratis uppdateringar utan problem.

Tomtom är inte det enda företaget som jag kontaktat via Facebook. Min erfarenhet är att företag är livrädda för dålig reklam där. Det är många som delar och kommenterar så det kan sprida sig väldigt fort om någon inte är serviceminded.
Alla gånger jag tagit kontakt via pm har företagen sett till att ordna allt till min fördel direkt. Tror de blir "rädda" för att jag ska skriva något dåligt offentligt om dom.
Jag har helt slutat att ringa kundtjänst eller att maila direkt utan skämtar allt via Facebook då detta enligt mig ger en mycket snabbare service.

Bara ett tips till alla som har problem med vad som helst.
Skriv svar