Val av korvlådor

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Val av korvlådor

Inlägg av GeCe † »

Hej!

Tänkte kosta på min nya hoj ordentliga korvlådor denna gång. Har tidigare använt Hepco&Beckers i olika storlekar och det har väl varit ganska ok. Men funderar nu på att kosta på mig något som kanske är ändå bättre. F..n man lever ju bara en gång.

Har tittat på Touratech som verkar ha bra grejor. Verkar finnas justeringsmöjligheter beträffande placeringen, fästen för att binda fast saker, extra hållare för vatten-och bensin-dunk osv.

Vad har ni för erfarenheter?
Senast redigerad av GeCe † den tor 25 dec 2008, 23:11, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
Farmarn
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:47
Answers: 0
Ort: TA-01 AT-03 Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Farmarn »

har touratech på ATn, ytterst bra kvalité, förra ägaren krashade ena lådan en gång och slog ut den, och sist jag var i norge så körde brorsan över mej och tidigare nämda låda blev rejält ramsne,, var bara att ta på jobbet och banka ut,, alltså rejält med material i dem! nackdelen är att man måste låsa på båda sidorna på lådorna, alltså 4st låsningar på 2 lådor,, jag önskar att det blev vanligare med kodlås.. sen en jävligt snål grej som man inte tänker på.. när brorsan köpte touratech så levereras lådorna utan lås, han var tvungen att köpa till !!! skandal. sen fastsättningen på racket känns lite oldscool, men funktionellt och simpelt och det är väl grejen med fula alulådor :)
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Farmarn skrev:har touratech på ATn, ytterst bra kvalité, förra ägaren krashade ena lådan en gång och slog ut den, och sist jag var i norge så körde brorsan över mej och tidigare nämda låda blev rejält ramsne,, var bara att ta på jobbet och banka ut,, alltså rejält med material i dem! nackdelen är att man måste låsa på båda sidorna på lådorna, alltså 4st låsningar på 2 lådor,, jag önskar att det blev vanligare med kodlås.. sen en jävligt snål grej som man inte tänker på.. när brorsan köpte touratech så levereras lådorna utan lås, han var tvungen att köpa till !!! skandal. sen fastsättningen på racket känns lite oldscool, men funktionellt och simpelt och det är väl grejen med fula alulådor :)
Tack för dina synpunkter!

Grejorna är beställda och kommer förhoppningsvis i veckan men det är ju inte billigt precis. Om det är lås med vet jag inte men det tar man ju för givet i det priset annars får man väl ta en snack med dem.

Men det är kanske så med bra grejor att ju enklare desto bättre.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
Farmarn
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:47
Answers: 0
Ort: TA-01 AT-03 Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Farmarn »

brorsan beställde på nätet och lådorna skickades via Touratech sverige snabbt till Skell, det gick på några dar,, lådorna var då utan lås, jag minns att jag sa åt honom att bråka men det slutade iallafall med att han fick punga ut med mer cash för lås,, jo det är dåligt på så dyra lådor, man tar ju lås för givet..
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Farmarn skrev:brorsan beställde på nätet och lådorna skickades via Touratech sverige snabbt till Skell, det gick på några dar,, lådorna var då utan lås, jag minns att jag sa åt honom att bråka men det slutade iallafall med att han fick punga ut med mer cash för lås,, jo det är dåligt på så dyra lådor, man tar ju lås för givet..

Lådorna kom..............utan lås. Extratillbehör tydligen!!! 400 spänn c:a men man måste ju kunna låsa ju!

Väl förpackade men likväl en kraftig skada, nästan hål på ett av locken som måste ha funnits när de packades i Tyskland. De försökte väl bli av med kanske, men jag får ett nytt i utbyte så ingen ko på isen. Verkar vara rejäla prylar annars och sitter som berget på cykeln. 15 kg i var låda tillåten last, inte dåligt.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Skriv svar