Honda VFR1200X/XD 2014
Postat: tis 05 nov 2013, 08:45
Lite nya uppdateringar på gång för VFR1200X/XD för nästa år.
Honda skriver följande själv:
Hondas flaggskepp bland Äventyrshojar – Crosstourer (V4 Adventure Sports Tourer) förädlas vidare, nu med ett variabelt TCS- indikatorer, ny dyna, ny kamouflage färg, samt uppgradering av programvara till den valfria system, nya DCT växellådan och ett nytt tillbehör i form av en ny lägre dyna för den som vill sitta extra lågt.
Övergripande målet för 2014 års uppdateringar var att förbättra komforten och tekniken. Det variabla antispinnsystemet TCS har tre inställningsmöjligheter för bakhjulets dragkraft i förhållande till körtillstånd. Systemet kan också kopplas bort. Hondas sexväxlade DCT växellåda har också fått programvaran förfinad för att leverera en ännu mjukare och smidigare ”automatlåda”.
Hondas nya unika indikatorer övervakar distans, tid och hjulens hastighet i alla lägen som kurvtagning eller omkörning oavsett hastighet.
Sensorer jämför kontinuerligt fram-och bakhjulens hastighet, ett intelligent system som är mycket precist, effektivt och reagerar på minsta lilla förändring.
Dynan har modifierats för ännu bättre åkkomfort och den är sänkt för att underlätta när fötterna sätts i marken. Tändningsnyckeln har fått ny vågformig design.
Tillbehör är en viktig del av äventyr på motorcykel, vilket gjort att Honda modifierat topboxen och värmehandtagen som nu fått ett nytt tillvalsläge där endast låg värme levereras.
[image=800]http://www.xl-forum.se/gallery/image.ph ... age_id=552[/image]
[image=800]http://www.xl-forum.se/gallery/image.ph ... age_id=556[/image]
[image=800]http://www.xl-forum.se/gallery/image.ph ... age_id=557[/image]
Honda skriver följande själv:
Hondas flaggskepp bland Äventyrshojar – Crosstourer (V4 Adventure Sports Tourer) förädlas vidare, nu med ett variabelt TCS- indikatorer, ny dyna, ny kamouflage färg, samt uppgradering av programvara till den valfria system, nya DCT växellådan och ett nytt tillbehör i form av en ny lägre dyna för den som vill sitta extra lågt.
Övergripande målet för 2014 års uppdateringar var att förbättra komforten och tekniken. Det variabla antispinnsystemet TCS har tre inställningsmöjligheter för bakhjulets dragkraft i förhållande till körtillstånd. Systemet kan också kopplas bort. Hondas sexväxlade DCT växellåda har också fått programvaran förfinad för att leverera en ännu mjukare och smidigare ”automatlåda”.
Hondas nya unika indikatorer övervakar distans, tid och hjulens hastighet i alla lägen som kurvtagning eller omkörning oavsett hastighet.
Sensorer jämför kontinuerligt fram-och bakhjulens hastighet, ett intelligent system som är mycket precist, effektivt och reagerar på minsta lilla förändring.
Dynan har modifierats för ännu bättre åkkomfort och den är sänkt för att underlätta när fötterna sätts i marken. Tändningsnyckeln har fått ny vågformig design.
Tillbehör är en viktig del av äventyr på motorcykel, vilket gjort att Honda modifierat topboxen och värmehandtagen som nu fått ett nytt tillvalsläge där endast låg värme levereras.
[image=800]http://www.xl-forum.se/gallery/image.ph ... age_id=552[/image]
[image=800]http://www.xl-forum.se/gallery/image.ph ... age_id=556[/image]
[image=800]http://www.xl-forum.se/gallery/image.ph ... age_id=557[/image]