Spikfakir

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Användarens profilbild
Spikfakir
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 01 okt 2013, 18:49
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -04

Spikfakir

Inlägg av Spikfakir »

Jag heter Tommie och det här är jag: Måste alltid ha något projekt som driver mig, något som får mig att leva,planera och lyckas. Annars mår jag dåligt. Mycket udda har det blivit. Varit med och hängt upp mig i krokar i huden på "Outsiders", Styrketränat för att ta 130 kg i bänkpress, deffat ner mig 16,5 kg på 3 månader. Ja ,ni ser! Innan jag är färdig med något så har jag redan börjat planera nästa grej. Vilket har fört mig hit.

Vore det inte schysst att ha kört mc till Afrika och hem igen? Jo, det ska jag göra! Så började tankarna för ett par år sedan. Sen har de fått mogna och nu börjar jag leva efter den planen. Som gammal tävlingsförare i Motocross så finns cykelåkningen i ryggmärgen och jag har ett sånt där gammalt lurigt 125:a kort som bara behöver en uppkörning för att bli av med villkoret max 125cc. Första steget i planen blev då att skaffa båge. Det skulle bli en äventyr/allround-hoj, men inte en Varadero. De var för stora och klumpiga tyckte jag efter att ha sett dem på bild. Nä, jag började titta åt BMW, och då 1150gs. Min plånbok är inte hur stor som helst och jag fick kolla på runt -01 till -04. Hittade en på Blocket och åkte och tittade. Njaä, blev inte riktigt fast. Det var nåt som inte stämde. Hem och kolla nätet igen. Suzuki V-strom 1000 såg ju schysst ut. Hade kollat ut ett par och skulle ringa när frugan hittade en Varadero och sa: den ser fin ut, och vad billig! Jo, visst. Alu-väskor och GPS ingick. Och visst var den billig. Nä, men man kan väl kolla i alla fall. Ringde och bestämde träff och föll pladask!!! Kan nästan säga att jag blev kär. Den var perfekt för mig. Tyvärr så var just detta exemplar väldigt hemlighetsfullt och historien om hur ägaren fått den i sin ägo var inte glasklar varpå jag tackade för mig och åkte tomhänt hem. Hem började jag söka av nätet igen. Hittade en i Jönköping(läser du detta Jimmy?). Han gick bara kontakta via mail. Var bara att skicka ett och vänta. Under tiden dök det upp en KTM 950 Adventure med packväskor, GPS bara 700m!! från mitt hem. Tittade på den dagen efter. Men mitt hjärta tillhörde redan då en annan modell. Det blev den i Jönköping och jag känner att den kommer bli perfekt för mitt äventyr. Nu är det bara en lite uppkörning i vår kvar innan jag kan börja planera på allvar. Att jag satt målet så långt fram är för att jag har en familj som måste förbereda sig, samt att vissa vänner som sagt de vill följa med också ska få tid på sig. Det är inget jätte äventyr. Bara ca 3 veckor borta är planerna.
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Marocko ToR 2016

Inlägg av Jokern »

Välkommen hit till Sveriges trevligaste forum ;-)
Helt klart ett bra val och tack till Jimmy.S som sålde varanen till en kille som du.
Du skall se att efter några få mil kommer garanterat att hantera den som du aldrig har gjort nått annat.
Lättkört o bra vrid.
Välkommen igen Spikfakir.
Se nu till att anmälda dig till nästa års XL träff.
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Spikfakir

Inlägg av Stefan »

Vlkommen hit i gänget, fakiren *drinking_cheers* Och lycka till med ditt projekt *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stensi
500cc
500cc
Inlägg: 600
Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
Answers: 0
Hoj: VRF800X Crossrunner
Ort: Strömstad

Re: Spikfakir

Inlägg av Stensi »

Välkommen :) jag är också hyfsat ny på forumet, och kan varmt rekommendera xl forumet. *thumb_up* grattis till hojen också. Har börjat kolla på Varadero själv, bara 3 månader efter å ha köpt min transalp :frust: det beror bara på vridet, då man börjar bli van redan..

Dina planer för Afrika låter spännande.. Har också börjat kolla på resor, och börjar få inspiration. Kolla på saarelas hemsida (medlem på forumet, och en riktig mc guru ser det ut till :naughty: )

http://Www.saarela.se" onclick="window.open(this.href);return false; tror jag det var. *thumb_up*


Lycka till nu, och igen varmt välkommen.
Användarens profilbild
Spikfakir
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 01 okt 2013, 18:49
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -04

Re: Spikfakir

Inlägg av Spikfakir »

Tackar. Kanske ska börja med att förtydliga att jag inte är nån galenpanna även om det kanske verkar så av min presentation. Nä, fast jobb i Svenska stålindustrin, nyligen 40+ samt fru och barn samt villa i Svärtinge utanför Norrköping.

Det har redan blivit mååånga övningskörningsmil trots att jag inte ägt cykeln så länge och det är bra tryck i den. En jobbarkompis sa: titta på en stor hoj direkt. Och han hade rätt. Svågern som jag övningskör med har en Yamaha XT 660, känns som en moped jämfört med min och jag skulle aldrig ge mig ut i Europa på en sån.

Ps. som sidoprojekt så har jag även börjat träna för en Svensk klassiker. Är anmäld till Vansbrosimmet som kommer bli min första del i det hela.
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Spikfakir

Inlägg av hogge »

Välkommen hit Spikfakir.
Grattis till ett bra hojval. Du kommer att älska den mer o mer ju längre du kör den.
Hogge :silver:
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Spikfakir

Inlägg av Laffe »

Välkommen hit Spikfakir *drinking_cheers* *drinking_cheers*

Hoppas säsongen tillåter många mil ännu :svart: :svart:
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Spikfakir

Inlägg av Peter »

Välkommen hit. Kul att ha något att planera till. Och som sagt. Lägg gärna lite planering för XL-träffen :)

skickat från S3-luren
Användarens profilbild
Masterjojo
500cc
500cc
Inlägg: 535
Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-11
Ort: Mölnlycke

Re: Sv: Spikfakir

Inlägg av Masterjojo »

Välkommen hit fakiren!
Låter som en kul tur måste jag säga.
//Johan Johansson

Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Spikfakir

Inlägg av Jimmy.s »

Ja varmt välkommen, klart jag sitter här och läser, svårt att hålla sig borta från ett aktivt och framförallt trevligt forum, ska bli kul att följa dina projekt :)
Användarens profilbild
Donner
250cc
250cc
Inlägg: 262
Blev medlem: mån 09 jul 2012, 22:05
Answers: 0
Hoj: Transalp 600-96
Ort: Landskrona

Re: Spikfakir

Inlägg av Donner »

Välkommen hit, låter som trevliga drömmar. :D
XL600V-96 + VFR800 Movistar Edition
Alpentour 2014
Skriv svar