Tråkigt hur Honda tar bort offroad-egenskaperna, eller?
Postat: tis 16 jul 2013, 14:32
Det har ju synts ett tag nu hur Honda mer och mer avlägsnar sig från offroad-spåret och går mot landsvägsdito. På transans efterträdare är det väl bara "cross"-delen i namnet kvar
Var ute en sväng i dag, och fick ytterligare ett tecken på det. Det blev en del grusväg i lite bökiga siktförhållanden, med sol och skugga om vartannat. Där lyckades jag missa att se, men inte att träffa, en rejäl grop i vägen. Jag höll relativt låg fart, och upplevde inte ens att framgaffeln bottnade. Men, det blev ett jäkla oväsen i framänden, så jag stannade till för kontroll. Då visar det sig att framstänkan tagit i hjulet som gnagt av lite plast från den
När jag väl tillbaka tittade igen, så kändes det ju jättemärkligt Stänkan sitter ju faktiskt i den undre delen av gaffeln, och följer således med i hjulets rörelser. Så egentligen begriper jag inte riktigt hur det kunde inträffa, det var ju absolut ingen dramatisk stöt
Nåväl, allt verkar ju sitta fast och hålla ihop, så man får väl fortsätta undra
Var ute en sväng i dag, och fick ytterligare ett tecken på det. Det blev en del grusväg i lite bökiga siktförhållanden, med sol och skugga om vartannat. Där lyckades jag missa att se, men inte att träffa, en rejäl grop i vägen. Jag höll relativt låg fart, och upplevde inte ens att framgaffeln bottnade. Men, det blev ett jäkla oväsen i framänden, så jag stannade till för kontroll. Då visar det sig att framstänkan tagit i hjulet som gnagt av lite plast från den
När jag väl tillbaka tittade igen, så kändes det ju jättemärkligt Stänkan sitter ju faktiskt i den undre delen av gaffeln, och följer således med i hjulets rörelser. Så egentligen begriper jag inte riktigt hur det kunde inträffa, det var ju absolut ingen dramatisk stöt
Nåväl, allt verkar ju sitta fast och hålla ihop, så man får väl fortsätta undra