Rosenhill med Hojgänget

Berätta med text, bilder eller video vad du gjorde idag.
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Runar »

Dagens hojtur gick ner till Cafe Rosenhill. Vädret var perfekt. 13 + grader vid avfärden från Rimbo. Solen sken från en klarblå himmel. Helt perfekt. Avfärd från Rimbo 11:35 för att möta upp Anneli vid ICA i Brottby. Ner till ST1 för att tanka upp hojen, men se det var tji för dom pumparna ville inte. Var lite sena så tänkte att jag tankar vid ST1 vid Roslags Näsby istället. Framme vid Brottby stod Anneli och väntade på oss. En snabb morsning för att köra vidare mot Gullmarsplan där Hojgänget skulle träffas.....

Mer på http://mcturer.com
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Vagabond
250cc
250cc
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 06 jul 2012, 12:01
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-16
Ort: Kävlinge

Re: Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Vagabond »

Nu triggade du en massa gamla minnesbilder...
Slingerbulten... :rock-on
Som gammal Tungelsta-bo (bodde där 91-97) så har jag kört slingerbulten tillräckligt många gånger för att kunna den utantill. Tyvärr inte på hoj eftersom jag hade ett hoj-uppehåll i livssituationen de där åren men det går ganska bra med en Honda Civic också. :rock-on
Har ni testat någon gång att vika av vänster strax efter att ni lämnat Tungelsta och istället för att ta Slingerbulten åka ner över Grödby till Sorunda och sedan upp till Rosenhill längs 225:an?
Om inte kan jag rekomendera den extrasvängen. Visserligen får man inte köra Slingerbulten då men det är faktiskt värt det nån gång ibland. *thumb_up*
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Runar »

Tack för tipset!!
Det ska jag absolut pröva pröva någon gång. Alltid kul att ta lite andra vägar ibland än dom vanliga. Brukar göra lite habrovinklar på mina egna vägar. Att det är längre hör liksom till. Det är ju inte målet som är viktigast utan vägen dit. Skulle bara köra in hojen i garaget och det slutade med 10 mil :rock-on

Det är så det ska vara. Ta ut svängarna lite. :lol:
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Stefan »

Hmmm... märkligt nog har jag aldrig (under min otroooligt långa "på nytt-hojkarriär" om 4 år :-)) varit ner på södersidan :shock: Känner mig helt borta på den sidan sta'n numera :conf: Sannolikt är det väl vägen ner som tar emot, med Essingeleden och trafiken nära sta'n, gillar ju att slippa bilar i vägen :naughty:
Med lite tur kommer jag dock att köra bulten m.fl. krokar i försommar med ett skönt gäng *thumb_up*
Runar, om du vill (eller någon annan 08:a), får du/ni gärna dra ett PM om ni ska åt det hållet igen, och är villiga att baxa med er mig.
Vi kanske skulle kolla med Skye om detta är rätt ställe att lägga in en tråd med körningar i 08-land?
Vore ju kul att lära känna lite folk på detta trivsamma forum hemmavid också *thumb_up* Och Rimbo är ju nästan granngårds :mrgreen:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Runar »

Absolut Stefan,
Jag ska ha dig i åtanke när det blir en tur neråt igen. Jag känner lite likadant för att ta mig söderut. Så meckigt att ta sig genom Sthlm och tyvärr så har man inget val om man nu inte vill köra runt Enköping vilket kan bli ganska långt. Passerade faktiskt Bålsta för två veckor sedan med hojen på väg hem igen från Sigtuna.

Fast ibland är det värt mecket att ta sig igenom Sthlm.
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Stefan »

Det tackar vi för *thumb_up*
För mig är ju den mer självklara vägen neråt just över Enköping - Strängnäs (även om den är så däääär också, mycket trafik och en massa fartkameror). Men, inte så mycket för dig, nej :mrgreen:
Grattis till at ha sett min metropol, jag har passerat din ofta :mrgreen:
Tycker själv att Roslagen är RIKTIGT kul att köra i. Tog en tur på avvägar upp till Öregrund och hem igen i fjol, hittade några riktiga höjdare där, innan jag körde vilse runt Örbyhus :oops: och fick ta större vägar hem igen :mrgreen: GPS i all ära, men...

Kul om vi får det att synka en helg *drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Runar »

Nä Enköping - Strängnäs är ju sådär lagom upphettsande också. Lite lustigt det där med vägar och områden. Man blir ofta lite hemma blind också.
Jag har lett turer i norra Roslagen som jag är van vid att köra och dom som varit med ser saker och ting på ett helt annat sätt. Om du kikar på min blogg så har jag en flik med GPS Turer och där finns dom som jag kört med Hojgänget som vi kallar oss. Som mest har det varit 17 hojar och några med skjuts. Mäktigt att se kortegen slingra sig fram på smala vägar.

Om vi fick en 08 avdelning skulle jag kunna visa lite vägar i Norra Roslagen.

Vi får fösöka få ihop oss någon helg för en tur eller en fika någonstans eller både och som det brukar bli *drinking_cheers*
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Stefan »

Det tycker jag låter HELT perfekt *thumb_up*
Vi ses *drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Stefan »

Kom förresten på mig själv med skitsnack :oops: Inte var det Öregrund jag var till, Hallstavik var det ju :mrgreen:
Biten ut mot och på Väddö (om jag nu minns rätt) var så krokig att GPS:en bitvis inte visste vilket håll jag åkte åt :naughty: Och vägen norrut på västra sidan av viken efter Hallsta gick inte av för hackor den heller :P
201
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Runar »

Ha ha ha, ja det är inte lätt att veta. Jag brukar själv ha svårt för Östhammar och Öregrund. :lol:
På denna länk har du en riktigt fin krokig väg upp till Österbybruk och tillbaka igen. Denna tur ledde jag Hojgänget förra året. Samma tur kommer att tas igen nu i Maj.
http://connect.garmin.com/activity/187743534

Där var det nästan så man mötte sig själv på vissa ställen och på andra svängde man runt någon villas trapp. :lol:
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Stefan »

Hehe... ser att vi tog i stort sett samma krokar kring och på Väddö, och upp mot och förbi Hallstavik, så det kan nog i många fall vara samma sträckor vi kört :lol: Det är väl först uppåt Örbyhus jag siktar mer västerut, mot Uppsala?
Sevärt och kul var det i alla fall, så hör gärna av dig när du har datum spikat, Rimbo är ju i grannskapet :P
Mejlen min hittar du i profilen (hoopas jag väl)
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: Rosenhill med Hojgänget

Inlägg av Runar »

Jag hör av mig Stefan när det är dags :rock-on

Ha de!
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Skriv svar