Sigtuna och Våfflan

Berätta med text, bilder eller video vad du gjorde idag.
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Sigtuna och Våfflan

Inlägg av Runar »

Hej igen
Vaknade klockan 5:07. Skönt med en 7 minuters sovmorgon. För tidigt ännu för solen. Den ligger fortfarande under horisonten. Slö surfade lite. Såg efter någon timme eller så, en solstrimma som letade sig in genom persiennen. Det skulle bli en bra dag med hojåka. Dröjde mig ändå kvar riktigt länge i sängen......

Mer på http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]aduAOeUDnD4[/youtube]
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Sigtuna och Våfflan

Inlägg av Stefan »

Undrar om det inte var lördagen jag var förbi där en repa också, dock lite tidigare på dagen. Då fanns det inte en hoj på plats, så jag drog vidare.
Anar jag Billbyvägen på tillbakavägen? *thumb_up* Hoppas det sista av isen hade släppt då, åkte den per bil någon vecka innan, då var den rätt spännande även på 4 hjul :mrgreen:
*drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: Sigtuna och Våfflan

Inlägg av Runar »

Ja det var i Lördags. Det var en 10-15 sporthojar och några andra när jag var där runt 15:30. Det var Billbyvägen tillbaka och enköpingsvägen mot Stockholm. Isen hade försvunnit så det var helt ok. Pratade med en annan kille som hade kommit från Odensala och han kom in i ett isparti men det hade gått bra. Lite läskigt så här tidigt och speciellt med dessa kalla nätter. Snön smälteer på dagen och rinner ut på vägbanan och fryser på natten.
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Sigtuna och Våfflan

Inlägg av Laffe »

För att inte tala om allt detta lösgrus :-0


Greetings from my iPhone using Tapatalk
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: Sigtuna och Våfflan

Inlägg av Runar »

Ja man får verkligen hålla kolla. Har några vägar där det alltid finns lösgrsus. Bilarna drar upp lösgrus i kurvorna när höger framhjul går utanför asfalten och sliter upp massor med grus.
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Sigtuna och Våfflan

Inlägg av Stefan »

Jo tack, och inte blir det bättre när vägverket (antar jag?) är ute och antingen lägger "stödkanter" med grus, eller kör sin :frust: "snabellagningar" :ffs
*fläkt*, just Billbyvägen var ju helt värdelös en period i fjol, den har ju inte nog med trafik för att trycka fast gruset i tjäran, utan det spreds över hela vägbanan, lömskt :conf:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: Sigtuna och Våfflan

Inlägg av Runar »

Ja det är hopplöst. Snabellagningar är bara skit. Det var en sådan i ett stor hål vid en väl trafikerad korsning i Rimbo. Allt grus från lagning åkte upp och la sig i korsningen istället. Jag rapporterade detta genom appen Live Trafik från telefonen med kort och koordinat och någon vecka senare var det lagat med riktig asfalt. Flera potthål jag rapporterat via appen och det har faktiskt hjälpt.
Ladda er ner den till luren och börja rapportera. Detta raporteras till trafikverket som vad jag förstår tar kontakt med vägansvarig för sträckan. Två gånger har den vägansvarige också ringt upp och frågat efter mer uppgifter.

Ett litet tips!
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Sigtuna och Våfflan

Inlägg av Stefan »

Runar, bra tips där *thumb_up*
Skulle haft den förra förhösten, när de hade lagt stödkanter, kommit runt avtaget till den väg jag bor utefter (en MYCKET populär hojväg, massor av hojar varje år).
Uppenbarligen hade dagen närmat sig sitt slut, och grabbarna ville väl tömma flaket, så de lade vad de hade kvar i innerböjen upp på vägen :conf: :ffs Resultat blev så klart grus över HELA T-korset :ffs :ffs :ffs
Eftersom jag bor där, lärde man sig ju snabbt, men jag led med med alla "utsocknes" :(
Ville anmäla, men hittade aldrig webblänken. Så är appen nerladdad *thumb_up*
Låter bra med responsen du har fått *thumb_up*
Fast... den verkar funka "så dääär" i ajfån :conf: Men det kanske löser sig.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: Sigtuna och Våfflan

Inlägg av Runar »

Ja Stefan, den har fungerat för mina ropporteringar äns så länge iaf. Vi har en väg som är speciellt drabbad av stödgrus och det är en genväg till Arlanda flygplats. I varje höger böj så ligger det grus uppslitet från bilarnas hägerhjul som gått utanför asfalten. Samma har att man vet om det och kör därefter, men detta är också en populär hojväg med många sporthojar som slickar kurvorna. Känner dom inte till det så sticker framhjulet och då blir det jobbigt.

I samhället hade vi också en T-korsning med en snabellagning. Helt värdelös. Den fick jag rapportera 3 gånger innan det blev en riktig lagning. Allt grus låg också där i korsningen.

Jag kör med en iPhone 5 och där fungerar den iaf. Jag är inget fan av den luren, men firmapolicy gjorde att vi fick byta från Android till IOS. Hade en Sony Xperia S innan och var helnöjd.
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Wiseguy
250cc
250cc
Inlägg: 460
Blev medlem: ons 20 mar 2013, 11:41
Answers: 0
Hoj: DL1000,XT600,CBR900R
Ort: 08 i fd. hufvudstaden

Re: Sigtuna och Våfflan

Inlägg av Wiseguy »

Kan flika in att grusupptagningen i Sigtuna påbörjades i torsdags.

Tar väl någon vecka innan snabelbilen är framme sen igen och förstör det hela igen.
Bild
Bild
Skriv svar