Hej, idag jag lemnade in T´96:n i MCvaruhuset för 2400 mils servis. Jag hade luf och olja filer, men ändå kostar 5700 !?!
Iriterande pris.
Mcvaruhuset-dyrt
Mcvaruhuset-dyrt
Hej alihoppa, jag behöver liten hjelp. Upp till 30.000 Sek skullevilja köpa en Transalp.
e-mail :[email protected]
e-mail :[email protected]
- Tramsvalp
- 700cc
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
- Hoj: Blå TA 650 -02
- Ort: Söderköping
Jag vet inte vad det brukar kosta, servar själv numera.
Dina filter var väl värda en tusenlapp, kolla så de inte har tagit betalt för dem av gammal vana.
Gör de nåt utöver servicen, tex byte av bromsbelägg?
Dina filter var väl värda en tusenlapp, kolla så de inte har tagit betalt för dem av gammal vana.
Gör de nåt utöver servicen, tex byte av bromsbelägg?
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
MCVerkstan (MCVaruhuset) tycker inte verkligheten överrensstämmer med trådskaparens utsago.
De säger:
"Han nämde också att 1800 mila servicen inte var gjord och han ville att vi skulle baka in den i 2400 mila servicen.
Delarna som byts på 1800 mila är luftfilter och bromsvätska. Det bakade vi in i 2400 mila servicen på kunds begäran.
Det kostar 825:- i arbetstid. 1800 mila kostar 1650:- i arbetstid.
Vad han inte nämner är att han också bytte bromsbelägg bak och att vi tog ett komp prov på hojen som han också beställt.
I tillägg så satt locket till generatorkåpan fast så hårt att vi knacka loss det och det tog extra tid som vi INTE tog betalt för. Locket ska bytas vid ett senare tillfälle."
/H
De säger:
"Han nämde också att 1800 mila servicen inte var gjord och han ville att vi skulle baka in den i 2400 mila servicen.
Delarna som byts på 1800 mila är luftfilter och bromsvätska. Det bakade vi in i 2400 mila servicen på kunds begäran.
Det kostar 825:- i arbetstid. 1800 mila kostar 1650:- i arbetstid.
Vad han inte nämner är att han också bytte bromsbelägg bak och att vi tog ett komp prov på hojen som han också beställt.
I tillägg så satt locket till generatorkåpan fast så hårt att vi knacka loss det och det tog extra tid som vi INTE tog betalt för. Locket ska bytas vid ett senare tillfälle."
/H
Läs mer på http://bloggen.svedberg.nu/
- Tramsvalp
- 700cc
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
- Hoj: Blå TA 650 -02
- Ort: Söderköping
Passar på att tipsa om åtdragningsmomenten på de runda locken:Henning skrev:MCVerkstan skrev: I tillägg så satt locket till generatorkåpan fast så hårt att vi knacka loss det
Lilla locket 10 Nm
Stora locket 15 Nm.
Och lite fett på gänga och o-ring, enligt manualen.
10 Nm är ungefär vad man drar en M6-skruv med.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
-
- Trehjuling
- Inlägg: 9
- Blev medlem: tis 08 maj 2007, 12:48
- Ort: TA 650 HÄRNÖSAND
Jag tycker att det är märkligt att kostnaderna för service varierar så pass mycket mellan verkstäderna. Jag har fått prisuppgifter på ex. 600 mila som diffar på tusenlappen.
Personligen servar jag bara för att kunna behålla den förträffliga garantin. Synd bara att verkstäderna inte verkar lämna någon garanti på sitt jobb.
Vid två tillfällen har jag tappat grejjer från hojjen inom 30 mil efter service. Efter 600 mila tappade jag kedjesträckarna och efter 1200 mila försvann det skruvar till kåpan under motorn.
Personligen servar jag bara för att kunna behålla den förträffliga garantin. Synd bara att verkstäderna inte verkar lämna någon garanti på sitt jobb.
Vid två tillfällen har jag tappat grejjer från hojjen inom 30 mil efter service. Efter 600 mila tappade jag kedjesträckarna och efter 1200 mila försvann det skruvar till kåpan under motorn.
ALPINA650