MRA Variotouring ruta
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
MRA Variotouring ruta
Noterade i helgen på en Varadero en liten nyhet (...eller??) för året på Variotouringrutan.
Den verkar nu fått ett par hål mitt på rutan. Förutom flärpen längst upp, så ska hålen också hjälpa till att ta bort turbulensen.
Micke som är ägare av denna Varadero är lång. Vet inte riktigt hur lång han är, men med mina 1,74 når jag nästan upp till axlarna på honom
Berättade att den funkar bra för honom och var väldigt nöjd med resultatet.
Den verkar nu fått ett par hål mitt på rutan. Förutom flärpen längst upp, så ska hålen också hjälpa till att ta bort turbulensen.
Micke som är ägare av denna Varadero är lång. Vet inte riktigt hur lång han är, men med mina 1,74 når jag nästan upp till axlarna på honom
Berättade att den funkar bra för honom och var väldigt nöjd med resultatet.
Re: MRA Variotouring ruta
Jag har satt samma ruta på min Varadero och efter 150 mil test tycker jag den funkar bra både ensam och två på cykeln. Jag är 189 lång. Nu har jag åkt nästan 1000 mil med den och den är braV Saarela skrev:Noterade i helgen på en Varadero en liten nyhet (...eller??) för året på Variotouringrutan.
Den verkar nu fått ett par hål mitt på rutan. Förutom flärpen längst upp, så ska hålen också hjälpa till att ta bort turbulensen.
Micke som är ägare av denna Varadero är lång. Vet inte riktigt hur lång han är, men med mina 1,74 når jag nästan upp till axlarna på honom
Berättade att den funkar bra för honom och var väldigt nöjd med resultatet.
Senast redigerad av Tim den lör 28 jul 2007, 23:11, redigerad totalt 1 gånger.
- Jan-Olov
- 500cc
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
- Hoj: Varadero 05
- Ort: Ljungby/Ryssby
- Kontakt:
Det vor lite kul att få se hur din rutförlängare ser ut. Jag har ingen störande turbolens men det vore trevligt att få det lite tystare i hjälmen, om jag kryper ihop så att rutan skyddar några cm till så tystnar allt oljud.Forceman skrev:Jag gjorde en spoiler av lexan och "gångjärn" av aluminium och detta funkar kalasbra !
Det är även en viss tillfredskänsla att få till något bra på egen hand.
Jan-Olov
Givi eller MRA
Är efter 20 år återfallsknutte och har precis köpt en Varadero -05. en hyffsat kul cykel som jag förmodligen behåller ett tag. Det jag inte är nöjd med är bruset som gör en hörselskadad snart. Jag är 190 lång och har höjt originalglaset till högsta läget men det hjälper inte. Såg på Touring.se att det finns ett högre Giviglas och MRA:s variotouringglas, nu undrar jag om det finns synpunkter på de här glasen om vilket som fungerar bäst.
AnKa
AnKa
Det skiljer på MRA-rutorna på dom äldre och nyare Varaderorna.trollevik skrev:hur mycket högre är detta jämfört med orginal jag har en 99a och det för ett helsikes väsenCHG skrev:Hej,
Har själv ett MRA på en 05:a. Är 197 cm och är helnöjd med detta kåpglas, all turbulens är borta.
Mvh / CHG
Mellan 99-02 har dom den tvådelad istället för en flärp längst upp.
-
- Trehjuling
- Inlägg: 14
- Blev medlem: tor 13 mar 2008, 09:13
- Ort: Varadero -05 HEDEMORA
Givi, MRA eller hemgjort
Ganska snart konstaterade jag att orginal rutan var för kort för mina 190 cm. Efter en snabb marknadsundersökning konstaterade jag att en ny högre ruta skulle kosta lika mycket som halva årsförsäkringen ungefär. I experimentsyfte tillverkade jag en flärp ca 10 hög och monterade på den på orginalrutan. Allternativet var ju att kasta rutan och köpa en ny så vad hade jag att förlora. Resultatet är att jag numera utan besvär kan köra med öppet visir. Någon geting kan ju iofs komma in eftersom jag tittar över glaset men det är ju ett annat problem.
- Vilse på näset
- 50cc
- Inlägg: 58
- Blev medlem: fre 22 maj 2009, 10:15
- Ort: 1200 GSA -08 / Östersund
Upptäckte nu i veckan att MRA har bytt svensk importör. Hade bestämt mig för att beställa en VarioTouring via Allright, men fick en kalldusch på hojbutiken då de berättade att det är en ny importör som dessutom har höjt priset, nu kostar den ca 1995 kr (Allright tog 1495 kr...)
Åkte snabbt som ögat hem och beställde via http://www.motorradteile-hamburg.de, blev drygt 1200 kr inkl. frakt
Nya svenska importören är för övrigt http://www.custombikeparts.se . Vad kan motivera deras prishöjning
Åkte snabbt som ögat hem och beställde via http://www.motorradteile-hamburg.de, blev drygt 1200 kr inkl. frakt
Nya svenska importören är för övrigt http://www.custombikeparts.se . Vad kan motivera deras prishöjning
//Andreas
1200 GSA -08
660 XTZ Ténéré -92
1200 GSA -08
660 XTZ Ténéré -92
Vill också ha en sådan men fixar inte tyskan, är det någon som kan hjälpa till?Vilse på näset skrev:Upptäckte nu i veckan att MRA har bytt svensk importör. Hade bestämt mig för att beställa en VarioTouring via Allright, men fick en kalldusch på hojbutiken då de berättade att det är en ny importör som dessutom har höjt priset, nu kostar den ca 1995 kr (Allright tog 1495 kr...)
Åkte snabbt som ögat hem och beställde via http://www.motorradteile-hamburg.de, blev drygt 1200 kr inkl. frakt
Nya svenska importören är för övrigt http://www.custombikeparts.se . Vad kan motivera deras prishöjning
- Vilse på näset
- 50cc
- Inlägg: 58
- Blev medlem: fre 22 maj 2009, 10:15
- Ort: 1200 GSA -08 / Östersund
Jag är heller ingen hejare på tyska men hemsidan är ganska lätt att navigera på ändå. Välj motorcykel i listan till vänster och lägg sedan rutan i varukorgen. När du sedan ska lägga beställningen så fyller du i dina uppgifter och klickar på skicka (använd babelfish via altavista.com för översättning om du är osäker). Du får sedan ett mail med betalningsuppgifter som du kan lägga in via internetbanken. Som någon annan skrev så är innehavaren ytterst serviceinriktad och svarar snabb på mail, så du kan säkert maila en beställning på engelska, på det du vill ha så hjälper de dig med resten. Men som sagt babelfish är ytterst smidigt att använda för översättning
http://babelfish.yahoo.com/
http://babelfish.yahoo.com/
//Andreas
1200 GSA -08
660 XTZ Ténéré -92
1200 GSA -08
660 XTZ Ténéré -92
Jag bockar och bugar Nu är den beställd, bara att vänta på levVilse på näset skrev:Jag är heller ingen hejare på tyska men hemsidan är ganska lätt att navigera på ändå. Välj motorcykel i listan till vänster och lägg sedan rutan i varukorgen. När du sedan ska lägga beställningen så fyller du i dina uppgifter och klickar på skicka (använd babelfish via altavista.com för översättning om du är osäker). Du får sedan ett mail med betalningsuppgifter som du kan lägga in via internetbanken. Som någon annan skrev så är innehavaren ytterst serviceinriktad och svarar snabb på mail, så du kan säkert maila en beställning på engelska, på det du vill ha så hjälper de dig med resten. Men som sagt babelfish är ytterst smidigt att använda för översättning
http://babelfish.yahoo.com/
Det mesta i "pirattillbehörssortimentet" i Sverige har gått upp rejält. Orsaken beskylls vara kronans värde och rutan hade nog förmodligen kostat detta om Allright hade haft kvar MRA. Märkligt förresten att dom släppte ifrån denna enimenta produkt?!?Vilse på näset skrev:
Nya svenska importören är för övrigt http://www.custombikeparts.se . Vad kan motivera deras prishöjning
Verkar som man nu bör kolla upp även prislappen på "orginalreservdelen/tillbehören". Dom brukar ju annars vara dyrare än pirat. Batterier speciellt verkar vara en produkt som man ska se upp med och kolla även orginal. Kollade ett Yuasabatteri till en Honda. Allright ville ha nästan 2500, Duells ca 1500. Honda tog ca 1300
Väntar fortfarande, undrar hur lång tid det kan ta från Tyskland?....hm...två veckor snartUlf skrev:Jag bockar och bugar Nu är den beställd, bara att vänta på levVilse på näset skrev:Jag är heller ingen hejare på tyska men hemsidan är ganska lätt att navigera på ändå. Välj motorcykel i listan till vänster och lägg sedan rutan i varukorgen. När du sedan ska lägga beställningen så fyller du i dina uppgifter och klickar på skicka (använd babelfish via altavista.com för översättning om du är osäker). Du får sedan ett mail med betalningsuppgifter som du kan lägga in via internetbanken. Som någon annan skrev så är innehavaren ytterst serviceinriktad och svarar snabb på mail, så du kan säkert maila en beställning på engelska, på det du vill ha så hjälper de dig med resten. Men som sagt babelfish är ytterst smidigt att använda för översättning
http://babelfish.yahoo.com/
- Vilse på näset
- 50cc
- Inlägg: 58
- Blev medlem: fre 22 maj 2009, 10:15
- Ort: 1200 GSA -08 / Östersund
Jo den fanns i lager, jag har pratat med honom också. Får väl avakya några dagar till. Kommer den med posten eller DHL eller något annat sätt??Vilse på näset skrev:Hur länge sedan är det du la in betalningen? En utlandsbetalning kan ta upp till 5 arbetsdagar (om du har otur) innan den når mottagaren.
Har du fått bekräftelsemail att de har varan i lager osv?
- Vilse på näset
- 50cc
- Inlägg: 58
- Blev medlem: fre 22 maj 2009, 10:15
- Ort: 1200 GSA -08 / Östersund
- Jan-Olov
- 500cc
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
- Hoj: Varadero 05
- Ort: Ljungby/Ryssby
- Kontakt:
Re: MRA Variotouring ruta
Nu har jag köpt en MRA variotouring ruta, monterad men inte provad, för feg och rädd om hojen med all snö ute. Det skall bli spännande att kolla om det tystnar i hjälmen, jag återkommer med komentar till våren.
jan-Olov