Spinoff, sånt som sker

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Vagabond
250cc
250cc
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 06 jul 2012, 12:01
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-16
Ort: Kävlinge

Re: Hållare för Samsung android mobiltfn

Inlägg av Vagabond »

rydde skrev:Döpte om trådrubriken för att förtydliga vad det handlar om.
Helt OK Rydde. *thumb_up*

Fast det fick mig att fundera på en sak. :conf:

Om jag, som i det här fallet, går in i en tråd med en kommentar eller fråga som i o f s är relevant i sammanhanget men som kanske egentligen hör hemma i en annan kategori, kan jag då på något vis styra mitt inlägg att hamna i den "rätta" kategorin? Så att det s a s blir en "spin-off-tråd" eller vad jag ska säga.....???? Och skulle man i s f kunna se i ursprungstråden att här har någon gjort en avstickare in i en annan kategori?

Hmmmmm........ Är det någon som fattar vad jag menar? För jag gör det knappt själv..... :conf:
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Hållare för Samsung android mobiltfn

Inlägg av rydde »

Jag tror jag förstår vad du menar.
I detta fallet var det för att försöka detaljera lite bättre vad det handlade om som jag döpte om rubriken. Hållare för en samsung. Vaddå? Brödrost eller nån gps eller ahh androidtfn. Ingen skall behöva känna sig orolig att skriva svar i trådar tycker jag. Vi får alla försöka hjälpas åt att hålla oss till ämnet. Man får vara beredd att nån snäser lite lätt om man svävar ut alldeles, men då är det ju bara för att hjälpa till. :respekt: Själv pladdrar jag på oftare än jag tänker efter före *drinking_cheers* Hur som helst, trådar går att döpa om hur många gånger som helst, skulle det bli en generell diskussion om hållare så döper vi om den till det. Det viktiga är inte att vi har nån gestapo-ordning, det viktiga är att vi surrar hojgrejjer och har kul. *thumb_up*
Vagabond skrev:
rydde skrev:Döpte om trådrubriken för att förtydliga vad det handlar om.
Helt OK Rydde. *thumb_up*

Fast det fick mig att fundera på en sak. :conf:

Om jag, som i det här fallet, går in i en tråd med en kommentar eller fråga som i o f s är relevant i sammanhanget men som kanske egentligen hör hemma i en annan kategori, kan jag då på något vis styra mitt inlägg att hamna i den "rätta" kategorin? Så att det s a s blir en "spin-off-tråd" eller vad jag ska säga.....???? Och skulle man i s f kunna se i ursprungstråden att här har någon gjort en avstickare in i en annan kategori?

Hmmmmm........ Är det någon som fattar vad jag menar? För jag gör det knappt själv..... :conf:
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Vagabond
250cc
250cc
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 06 jul 2012, 12:01
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-16
Ort: Kävlinge

Re: Hållare för Samsung android mobiltfn

Inlägg av Vagabond »

rydde skrev:Jag tror jag förstår vad du menar.
I detta fallet var det för att försöka detaljera lite bättre vad det handlade om som jag döpte om rubriken. Hållare för en samsung. Vaddå? Brödrost eller nån gps eller ahh androidtfn. Ingen skall behöva känna sig orolig att skriva svar i trådar tycker jag. Vi får alla försöka hjälpas åt att hålla oss till ämnet. Man får vara beredd att nån snäser lite lätt om man svävar ut alldeles, men då är det ju bara för att hjälpa till. :respekt: Själv pladdrar jag på oftare än jag tänker efter före *drinking_cheers* Hur som helst, trådar går att döpa om hur många gånger som helst, skulle det bli en generell diskussion om hållare så döper vi om den till det. Det viktiga är inte att vi har nån gestapo-ordning, det viktiga är att vi surrar hojgrejjer och har kul. *thumb_up*
Vagabond skrev:
rydde skrev:Döpte om trådrubriken för att förtydliga vad det handlar om.
Helt OK Rydde. *thumb_up*

Fast det fick mig att fundera på en sak. :conf:

Om jag, som i det här fallet, går in i en tråd med en kommentar eller fråga som i o f s är relevant i sammanhanget men som kanske egentligen hör hemma i en annan kategori, kan jag då på något vis styra mitt inlägg att hamna i den "rätta" kategorin? Så att det s a s blir en "spin-off-tråd" eller vad jag ska säga.....???? Och skulle man i s f kunna se i ursprungstråden att här har någon gjort en avstickare in i en annan kategori?

Hmmmmm........ Är det någon som fattar vad jag menar? För jag gör det knappt själv..... :conf:
Jo, jag är med dig hela vägen :hug:
Du får ha överseende med en inte så IT/Forum-insatt person. Jag söker visdom, Oh Store Admin :respekt:

Det jag far efter är att om jag glider OT i en tråd så kan jag ändra i ämnesraden och på så sätt skapa en ny tråd (tror jag... jag har inte testat...) men den kommer väl fortfarande att ligga i samma kategori? Eller... :conf:
Som i det här fallet; den aktuella kategorin är "Idag" och Äventyret och jag halkar in på ett sidospår om tfn-hållare.
Om jag då själv, direkt när jag svarade, hade redigerat ämnesraden till "Hållare för Samsung android mobiltfn" så antar jag att mitt inlägg hade lagt sig som en ny tråd. Är jag rätt på det än så länge?
Men! Denna nya tråd kommer fortfarande att ligga under "Forumindex » Allmänt » Allmänt snack" när den egentligen borde ligga under "Forumindex » Allmänt » Elektroniska apparater, filmning, tips & trix" där du la den.
Så min fråga är alltså; Kan jag styra ett svar som jag gör i en tråd till att lägga sig som första inlägget i en ny tråd och dessutom lägga det i rätt kategori?
Nu är det nog bäst att jag inväntar svar innan jag tappar tråden själv :lol:
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Spinoff, sånt som sker

Inlägg av rydde »

Öh jo, det går även att splitta en tråd så att inlägg efter en viss punkt förs över till en ny tråd. Om det var det som menades, fast då ska man helst låsa ursprungstråden medan man gör splittningen och det är inte helt intuitivt användargränssnitt om vi säger så, så helst vill man inte hålla på så mycket med sånt, iaf inte jag. :-)
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Vagabond
250cc
250cc
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 06 jul 2012, 12:01
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-16
Ort: Kävlinge

Re: Spinoff, sånt som sker

Inlägg av Vagabond »

Jag vill börja med att tacka mjukost för alla förklaringar samt be om ursäkt om jag rört till det med att antal spin-off och OT men jag tror att jag vet hur jag ska bete mig i framtiden nu. :D
Varje dag är en skola! :respekt:
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Hållare för Samsung android mobiltfn

Inlägg av Stefan »

:clap *thumb_up* :rock-on
Så är det ett jäkla trevligt forum oxå *drinking_cheers* :ta-w
rydde skrev:Det viktiga är inte att vi har nån gestapo-ordning, det viktiga är att vi surrar hojgrejjer och har kul. *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Kompis
50cc
50cc
Inlägg: 63
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 00:26
Answers: 0
Hoj: XL Varadero 1000-05
Ort: Lørenskog

Re: Spinoff, sånt som sker

Inlägg av Kompis »

Om man ikke husker, eller tror man husker trådnavn, er det greit og bruke Søk.
Litt alternative ord, så går det som regel greit :clap :clap
Skriv svar