Bilder från Nordkapstur 2012

Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Användarens profilbild
Nysse
500cc
500cc
Inlägg: 597
Blev medlem: lör 04 aug 2012, 23:33
Answers: 0
Hoj: VFR1200XD
Ort: Jönköping

Re: Bilder från Nordkapstur 2012

Inlägg av Nysse »

Fina bilder och bra skrivet.
Me like!
Serendipity
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Bilder från Nordkapstur 2012

Inlägg av Fibern »

Ja visst var det en härlig resa rydde. :) Gjorde själv en liknande 1978, dock med bil. Då från Kirkenes ner till Bodö, med avstickare till Hammerfest, men utan Nordkap.
Och jag o Botte körde som sagt i helgen över Saltfjell. Skildring därifrån kommer inom kort.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Bilder från Nordkapstur 2012

Inlägg av rydde »

Jo, det finns ju mycke att välja bland. Jag skulle vilja se både Hammerfest och Tromsö, båda skippades denna gång. Men det blir säkerligen fler turer till dessa regioner för mig. Är ju bra att ha kvar lite på todo-listan. Finnmark/Troms är ju båda inom förhållandevis ok avstånd från Norrbotten och känns ändå som rätt exotiska som platser.
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Bilder från Nordkapstur 2012

Inlägg av hogge »

Tack för en kanonrapport Rydde. Fina bilder och lagom med text *thumb_up*
Mvh Hogge :silver:
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Bilder från Nordkapstur 2012

Inlägg av rydde »

Dag 4 - 503km
Bild
Sista dagen. Vi packar ihop och åker hemmåt. Tankning utföres innan vi lämnar Mo i Rana. Vi väljer blå vägen som är en fröjd för ögat även långt in på Svenska sidan. Den är nylagd och snabb med sina långa svepande former. Här kommer våra stora hojar till sin rätt och skyltarnas siffror är lite lågt satta denna dag. Vi passerar Tärnaby och följer serien av sjöar innan vi viker nord-ost mot Sorsele.
Bild
När vi glider in på OKQ8 i Sorsele är det nästan tomt i suzukitanken. Vi handlar korv+bröd+0,5l dricka och konstaterar att det kostar 30 kr i Sorsele. Statoil i Karasjok tar 59,91SEK från visat för exakt samma meny. :conf:

Rejset hemmåt kan nu fortsätta. Arvidsjaur, Älvsbyn. Vid korsningen efter Älvsbyn stannar vi till och surrar lite varpå våra vägar skiljs. Ante kör väg 356 till Boden och jag väg 94 mot E4 och Luleå.

Summering av turen. Kanon. Vi fick vad vi ville, dvs 1) besöka Nordkap, 2) köra mycket hoj. Det blev ganska långa dagsetapper och fanns dåligt med tid till att söka upp sevärdheter. Men det var ju inte målet med denna resa. Vi fick se en stor del av norra Norge och vyerna och vägen är belöning nog. Hammerfest och Tromsö finns kvar i min todo-lista och får besökas en annan gång. Men dock tror jag inte att nästa resa blir dit.

Snipp snapp snut, så var sagan slut.
:tri-color:
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Bilder från Nordkapstur 2012

Inlägg av Stefan »

Du lär ju knappast vara ensam om dina önskningar... :mrgreen:
+1 *beer_buddies*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Bilder från Nordkapstur 2012

Inlägg av rydde »

jo...man vill köra till många platser, men tiden och budgeten är ju begränsad. Och familjen vill ha sitt osv. Det viktigaste är nog att man har de där idéerna/drömmarna/planerna. Hmm vad blir nästa långtur...funäs? :-) vill åka hoj till södra sverige också nån gång...finns ju mkt där nere... aja, får bli att utveckla idébanken lite...
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Skriv svar