Jimmy.S

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

Jaha, jag får väl falla in bland dom andra duktiga som har presenterat sig :clap

Jimmy Sjöö heter jag och bor i Huskvarna (grannstad till Jönköping om nu inte någon vet).

Kör en Varadero -04 med ABS och det är ju en underbar allround hoj som många av er redan vet.

Jag har hittils kört både custom och ett sportigare alternativ (VFR) och båda sorter har sin charm, vfr:en saknas dock än då den var trevlig att busa med..

Till vardags så skruvar jag med bilar så man kan väl en del om mekanik och bil-el, men hojar är jag inte såå haj på då jag ej har behövt meka så mycket, har ju dock nästan enbart kört Honda så det är väl inte så konstigt kanske :roll:

Familj finns med småbarn och tiden räcker ej till för all hojkörning man vill genomföra men jag ska inte gnälla, runt 1000mil om året brukar man kunna lösa ändå :vs:

Brukar åka på semester med polarna 1 vecka varje sommar och oftast brukar det bli uppåt landet och därav detta valet av hoj, vägarna uppåt håller ju inte riktigt samma kvalité som här nere, framförallt inte små kringliga mysiga fjällvägar som vi gärna hamnar på, dock så gjorde vi en avstickare i år och drog iväg till Gotland och det var en positiv överraskning,bortsett från resan dit, hällregn och dygnsurt trots regnställ och goretex ställ, stövlarna fick man tömma när man kom till färjeläget, storm när vi åkte över så strax över 2 meter höga vågor i sidsjö fick färjan att kränga duktigt och många passagerare hade en ganska jobbig överresa med spypåsen framför sig... dock så stod alla hojar upp när vi kom fram och det är ju alltid skönt.

Det var riktigt fina vägar och otroligt vackert på Gotland, något nytt efter varje kurva kändes det som så den ön kan jag rekommendera.
Men angående Hojen så blev jag förvånad till en början, ser ju som sagt ut att vara väldigt stor o klumpig men det går ju att busa lite även med denna, visst, den är väl inte jättesnabb att skifta spår med men man hänger på polarnas "lite" snabbare hojar väldigt bra så den här hojen ska behållas mer än 1 år som det varit innan, känns som jag har hittat en ganska ultimat hoj!
Lättkörd och ett underbart vrid, tom sambon trivs bakom mig

Ja ja detta var ju en presentation och inte en recesentation eller hur det nu stavas :lol:

Tog mitt kort våren 2009 och hittade hit pga mitt hojval.
Har även redan lyckats lägga hojen lite lätt pga ett missförstånd med min sambo som fick för sig att kliva av när vi stannade till på en mack utan att förbereda mig, några smårepor på vänstra sidokåpan men det får jag fixa under den långa vintern, som tur var kom inga mjukdelar under hojen så det blev bara en vanlig pinsam situation
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jokern »

Välkommen :clap
Bra presentation :rock-on
Hoppas att se dig på XL-träffen i augusti, du kan ju ta med sambon, jag tar med min fru :hsb:
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Donner
250cc
250cc
Inlägg: 262
Blev medlem: mån 09 jul 2012, 22:05
Answers: 0
Hoj: Transalp 600-96
Ort: Landskrona

Re: Jimmy.S

Inlägg av Donner »

Välkommen här med :D
XL600V-96 + VFR800 Movistar Edition
Alpentour 2014
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

tyvärr är XL träffen omöjlig då sambon jobbar (dygnsvis) och barnpassning verkar omöjlig :(

Kul att du tyckte att presentationen dög ;)

Hej hej Donner 8)
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Jimmy.S

Inlägg av Stefan »

Hej och välkommen härifrån med *thumb_up* Förstår att du med endast Hondor i bagaget inte hunnit få kläm på mek av dem :mrgreen:
Instämmer med L-A, kul presentation.
Kör lugnt och "håll gummisidan neråt" *drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Äventyret
250cc
250cc
Inlägg: 482
Blev medlem: tis 06 mar 2012, 21:44
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Göteborg

Re: Jimmy.S

Inlägg av Äventyret »

Välkommen Jimmy!
Skoj o se en presentation, tråkigt o höra att du/ni inte kan komma till XL träffen. Men det kommer väll fler tåg *thumb_up*
Andreas
Don't be a Russian!
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Jimmy.S

Inlägg av rydde »

Ahh, 2009! En fin årgång *thumb_up* *drinking_cheers*
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

Stefan skrev:Hej och välkommen härifrån med *thumb_up* Förstår att du med endast Hondor i bagaget inte hunnit få kläm på mek av dem :mrgreen:
Instämmer med L-A, kul presentation.
Kör lugnt och "håll gummisidan neråt" *drinking_cheers*
Tack :)

Ja jag ska göra mitt bästa att använda gummit på rätt sätt :oops: :lol:
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

Äventyret skrev:Välkommen Jimmy!
Skoj o se en presentation, tråkigt o höra att du/ni inte kan komma till XL träffen. Men det kommer väll fler tåg *thumb_up*
Ja absolut, skulle vara riktigt skoj att hänga på!
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

Skye skrev:Tack för en härlig och uttömmande presentation.
Verkar som du hunnit med en hel del hojar trots kort körkortstid.
Jo, drömde om en custom till en början så jag inhandlade en Shadow 1100..... 4mån senare bytte jag bort den mot en VFR som var trevlig,för det var inte skuggan..
Efter ett tag insåg jag att jag lurat döden tillräckligt länge på vfr:en då jag är en lite för gasglad stolle så jag köpte en custom igen för att lugna ner mig då dessa hojar brukar begränsa den aktivare körningen, då blev det en yamaha Royalstar som jag snyggade till under vintern, men efter en resa uppåt funäsdalen och in i norge så var ryggen och rumpan inte nöjd och jag ledsnade återigen på kromet så nu har jag en Varadero :) och den passar mig perfekt.
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

rydde skrev:Ahh, 2009! En fin årgång *thumb_up* *drinking_cheers*
Den BäsTa :rock-on *beer_buddies*
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Jimmy.S

Inlägg av Fibern »

Jimmy.s skrev:
Äventyret skrev:Välkommen Jimmy!
Skoj o se en presentation, tråkigt o höra att du/ni inte kan komma till XL träffen. Men det kommer väll fler tåg *thumb_up*
Ja absolut, skulle vara riktigt skoj att hänga på!
Du får väl göra en ny tripp upp till Funäsdalen nästa sommar.
Helgen 5 - 7 Juli 2013, träffas vi i Funäsdalen.
Jag ska själv försöka komma loss den helgen.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

Fibern skrev:
Jimmy.s skrev:
Äventyret skrev:Välkommen Jimmy!
Skoj o se en presentation, tråkigt o höra att du/ni inte kan komma till XL träffen. Men det kommer väll fler tåg *thumb_up*
Ja absolut, skulle vara riktigt skoj att hänga på!
Du får väl göra en ny tripp upp till Funäsdalen nästa sommar.
Helgen 5 - 7 Juli 2013, träffas vi i Funäsdalen.
Jag ska själv försöka komma loss den helgen.
Ja det vore ju trevligt, är ju dock en bit upp :? kanske får mellanlanda på redwings i mora isånafall...
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

Äntligen vår, hojen är hemma och dottern (och nallen) skulle genast provsitta ;)

Vinterns moddningar änsålänge är endast omlackade sidokåpor av en klåpare (jag själv) med biltema sk*tfärg men dom värsta ärren efter min egna och tidigare vurpor är borta, passade även på att byta olja idag.

det som återstår kommer vara, handtagsvärme, nya stift o luftfilter, nytt drivpkt. och motorbågar men det får vänta tills måndagen den 22.

I morgon så blir den riktiga premiärturen för året, morsan ska även hon ha premiär med sin nya TDM, ska bli kul att komma ut och åka lite
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Jimmy.S

Inlägg av Laffe »

Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli heter det ju :wink:
Ge det några år så tar du första vårsvängen tillsammans med dottern :clap :clap
Kör försiktigt och ha så kul :silver:
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

Tackar, ja det kommer bli mycket lugnt, man är ju riktigt ringrostig i början
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

Jaha, motorbågar,värmehandtag, tändstift och luftfilter monterat idag, bara drivpaketet kvar sen :)

Slänger nog upp en bild när jag har bättre kamera (la upp 2 bilder på "motorbågar" under Varadero kategorin men kvallen var sisådär)
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

Idag blev det premiärturen med sambon, lyckade få lite barnvakt så vi kunde ut och koppla av, blev 10-15mil på småvägarna innan vi stannade till på Tabergs topp för räkmacka och kaffe, se vad glad hon blev när hon kunde hänga med :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jimmy.s »

Jaha, idag har jag sålt min trotjänare med en liten klump i halsen... första hojen som verkligen har fungerat riktigt bra för min del men sug efter något mindre och smidigare gjorde att jag provade att slänga ut en annons och nu..

Ja vi får väl se vad det blir för något, förhoppningsvis så hittar jag något trevligt som funkar som jag vill annars så finns det ju alltid Varaderos att köpa, det jag kommer sakna mest är mångsidigheten, att aldrig behöva tvivla på vilken väg man än åker in på så är det bara å åk.

Givetvis kommer jag hänga kvar på "Sveriges trevligaste forum" oavsett vilken typ av hoj som införskaffas, och givetvis tipsade jag den nya ägaren om detta underbara forum!
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Jimmy.S

Inlägg av Jokern »

Det va trist att läsa Jimmy.S :(
Men alla har vi jo varan värderingar i livet och det skall inte andra påverka *thumb_up*
Som alltid är du en XL förar som gärna får hänga kvar och likaså vill vi ju gärna veta vad ditt nästa val bliver i mc väg :clap
Skött om dig så länge :respekt:
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Skriv svar