Garmin Zumo 350LM

Om kameror, videoredigering, GPS, datorer, mobiler, intercom etc.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
morsbo
Cykel
Cykel
Inlägg: 34
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 09:37
Answers: 0
Ort: XL1000 -04 / Uppsala

Garmin Zumo 350LM

Inlägg av morsbo »

Någon som har hunnit att kännt och klämt på denna?
Verkar inte ha hunnit ut i butikerna i Sverige ännu och enligt rykten så är den ute Q3.

Har haft en Zumo 220 samt en 660 som har fungerat bra men det stora minuset är ju deras ruttplanering.
Jag gillar inte att planera med datorn och tanka över rutter till gpsn utan när jag e ute å far på långturer så vill jag inte släpa med mig en bärbar och jokka med den varje kväll utan jag vill kunna lägga in rutter i själva gpsn manuellt(typ waypoints) med en papperskarta så man får en överskådlig bild.
Sen så styr ju väder och vind vart man hamnar iaf i mitt tänk sett, resan är mitt mål oftast.
TomTom Riders ruttplanering gillar jag skarpt men den gpsn känns lite föråldrat och framför allt liten i formatet.
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Garmin Zumo 350LM

Inlägg av Trelle61 »

Jag har tankar på att beställa en en Zumo 350 men velar lite just mellan en 350 och en 660 och du skriver att rutplaneringen i 660 inte är bra, vill du utveckla??
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
morsbo
Cykel
Cykel
Inlägg: 34
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 09:37
Answers: 0
Ort: XL1000 -04 / Uppsala

Re: Garmin Zumo 350LM

Inlägg av morsbo »

Trelle61 skrev:Jag har tankar på att beställa en en Zumo 350 men velar lite just mellan en 350 och en 660 och du skriver att rutplaneringen i 660 inte är bra, vill du utveckla??
När jag är ute och åker så vill jag inte åka enligt en rutt som jag har planerat hemma typ utan är det sämre väder eller känner att jag inte har lust att åka så vill jag enkelt lägga in en rutt direkt i GPSn. Garmin fungerar som så att när jag lägger in en waypoint dit jag vill åka typ en korsning eller så och markerar denne så flyttar den kartan tillbaka till där jag befinner mig hela tiden, blir ju lite drygt att leta upp den senaste waypointen hele tiden. TomTom Rider stannar kvar vid den waypointen som jag har markerat. Det blir ju endel sådana om man skall köra en 40-50milasväng.

Nackdelen med Rider är storleken, tycker att det är dags att dom kommer ut med nån ny variant. Det var ju ett tag sen.
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Garmin Zumo 350LM

Inlägg av Trelle61 »

Min tanke är att göra grovplaneringen hemma och ha med mig men sen dag för dag lägga upp dags etappen. Nu är jag ingen avancerad användare utan vill kunna ta mig från a till ö via lite andra punkter, jag vill också själv kunna bestämma om jag vill ha snabbaste, kortaste eller någon annan väg. Sen lärde jag mig nu när vi var i Amsterdam att jag med vill ha TMC med så man slipper olyckor och eventuell köer. Priset mellan 350 och 660 skiljer inte så mycket, men som det verkar nu så kommer jag nog att köpa med "ögat" och ta en 35, gillar designen lite bättre.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Garmin Zumo 350LM

Inlägg av Trelle61 »

Skye skrev:Trelle61.

Jag var oxå i valet och kvalet om en 350 eller 660. Tänkte att kör jag snikvarianten så kommer jag ändå att ångra mig för det är mer och förbättrad teknik i 660 och den GPS som de flesta hojåkare ändå väljer.

Tack vare L-A Varadero så fick jag min 660 med lifetime kartor ganska billigt. 3975:- via
http://www.connex66.com/en/garmin-zumo- ... iture.html" onclick="window.open(this.href);return false; där de inte drar nån moms när du checkar ut och levereras på mindre än ett dygn.

De har inte någon 350 men väl en 340 vad nu skillnaden är.
Pratade med supporten på Garmin och skillnaden mellan 340 och 350 är kart materialet. Hela Europa i 350. Sen sa dom att det är rätt stor skillnaden i menyerna mellan 350 och 660. Någon som vet något om detta?
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Garmin Zumo 350LM

Inlägg av Trelle61 »

Det blev en Tomtom rider i stället, fick den i veckan och har suttit och halv lekt med den lite i hytten här ombord. Jag har haft två Tomtom innan , bil gps, och det är väl mest knappen "naturskön väg" som skiljer denna mot de andra. Känns gedigen, lite tyngre än den Garmin 660 som jag lånade. Jag skall roa mig nu under helgen att kola hur den är med att lägga in lite längre rutter med många stopp. Sen är min sista "tecno" pryl med på väg och det fjärrkontroll till min hjälmkamera, hero gopro2, som ligger på posten i Trelleborg. Sen är allt färdig inhandlat för i år när det gäller xtra tillbehör för motorcykeln.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Skriv svar