Benson; hur har det gått? Vi gör i varje fall en repris på upplägget fast med utgång från Madrid. 10 dagar och lite längre varje dag.
Start: IDAG!
Flyg och far!
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
- benson
- 50cc
- Inlägg: 102
- Blev medlem: mån 04 okt 2010, 09:54
- Hoj: Varadero XL1000VA-07
- Ort: Ingarö / Stockholm
Re: Flyg och far!
Tackar som frågar, som av en händelse så ska jag faktiskt till Pyrenéerna om 14 dagar, har hyrt ett hus under två veckor ca 1,5 timme från medelhavet på franska sidan. Kan nog bli att vi hyr en MC en dag eller två
//Kenneth
Re: Flyg och far!
Gör det! Idag har vi åkt över Gredosbergen. Tror att till och med norrmän skulle ge tummen upp. Passerade Piedrahita där jag flög för många år sen.
Nu: Maaaat!
Nu: Maaaat!
Re: Flyg och far!
43 mil och jag överdriver inte om jag säger att ca 25 av dem var som Brudfjällsstigen ( eller krokigare) .
Hela rutten byggde på att vi skulle över så mycket berg som möjligt... Då blir det krokigt!
Med ca 10 mil kvar passerade vi Pinhao som är centrum för portvinsframställningen.
Hela rutten byggde på att vi skulle över så mycket berg som möjligt... Då blir det krokigt!
Med ca 10 mil kvar passerade vi Pinhao som är centrum för portvinsframställningen.
Re: Flyg och far!
Tillslut gick vi på ångorna i tanken men så dök en tapp upp. Det känns lite fint med personlig service, som är standard här.
Även när man tankar moppesoppa i petflaska.
Om någon vill ha rapporter så fortsätter vi i åtta dagar till..
Även när man tankar moppesoppa i petflaska.
Om någon vill ha rapporter så fortsätter vi i åtta dagar till..
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: Flyg och far!
ja tack.
Mera läsning
Sen kan vi väl få del av den där slingriga vägen, i form av en karta sen
Skickat från en av Steve's manicker
Varje dag är en Honda(g)
Mera läsning
Sen kan vi väl få del av den där slingriga vägen, i form av en karta sen
Skickat från en av Steve's manicker
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Re: Flyg och far!
Absolut!
Re: Flyg och far!
Bara så att ni fattar vilka vägar man hamnar på om gps:en står på "kortaste väg".
Eller om man väljer att åka mellan två städer som man "inte ska åka" mellan.
Långa sträckor var snittet under 30 km/h och ibland trodde vi att vi kryssade mellan olika kolonilotter.
Så kom det avsnitt med doserade kurvor, bitvis helt utan rakor emellan.
Mot slutet in mot Pontevedra var det långa svepande kurvor i ca 100.
Dagens snitt blir ändå lågt. Några som hänger med på guidad tur om något år?
Eller om man väljer att åka mellan två städer som man "inte ska åka" mellan.
Långa sträckor var snittet under 30 km/h och ibland trodde vi att vi kryssade mellan olika kolonilotter.
Så kom det avsnitt med doserade kurvor, bitvis helt utan rakor emellan.
Mot slutet in mot Pontevedra var det långa svepande kurvor i ca 100.
Dagens snitt blir ändå lågt. Några som hänger med på guidad tur om något år?
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: Flyg och far!
Ibland känns det som att man bara skall ha ett mål o låta gps'n guida en fram till målet
Fortsätt skriva mel
Skickat från en av Steve's manicker
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Re: Flyg och far!
Härligt Mel
Tack för en trevlig reserapport, låt den rulla på bara
Vi ses
Sticker till Värmland i morron, lör ju passera en bit norr om dig (när du är hemm, vill säga) E18 lär man hålla sig låååångt i från
Tack för en trevlig reserapport, låt den rulla på bara
Vi ses
Sticker till Värmland i morron, lör ju passera en bit norr om dig (när du är hemm, vill säga) E18 lär man hålla sig låååångt i från
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
Re: Flyg och far!
Jo, så har det funkat med gps:en. Massor med överraskningar. Några missar och usvängar blir det när det är så krokigt att tjejen inte hänger med... Eller så är det jag. I natt matade vi mygg på ett billigt hotell. Inatt sover vi i det mysigaste hotellet vi någonsin har sovit på.
Någon herre med pengar har byggt upp från ruiner och tar det lugnt på ålders höst...
På vägen hit till Camarinas passerade vi Carnota. Där hade de placerat en massa fläktar uppe på berget men det blåste inte värst mycket ändå....
Sen råkade vi på Spaniens västligaste punkt. Från fyren var det 520 mil till New York.
Fotboll på rummet? Somna direkt?
Vi får se...
Någon herre med pengar har byggt upp från ruiner och tar det lugnt på ålders höst...
På vägen hit till Camarinas passerade vi Carnota. Där hade de placerat en massa fläktar uppe på berget men det blåste inte värst mycket ändå....
Sen råkade vi på Spaniens västligaste punkt. Från fyren var det 520 mil till New York.
Fotboll på rummet? Somna direkt?
Vi får se...
-
- 1200cc
- Inlägg: 6174
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Flyg och far!
Sköna bilder mel. Trevlig fortsatt resa.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Flyg och far!
Oj, vi frågade på hyrstället och de sa att det var en bra ide' och poliser som vi har passerat har bara tittat och nickat lite trevligt..
Till gårdagen:
Nu vet vi bättre. Ingen kust om man vill åka trevligt utan städer, byar, rödljus och farthinder HELA tiden.
Man hade varnat för regn och åska så vi var mycket glada fram till vi kom till den lilla staden Grandas på väg AS 14. Den här vägen är det bästa och roligaste hittills.
Roadracing över olika pass. Det högsta var över 1500 m. Nå, vid Grandas var leken slut. Blixtarna kom lika hastigt som regnet och haglet. Vi körde av vägen och började rota i packningen. Bara regnbyxor och jackan har inget regnskydd kvar. Vi tuffade tillbaka mot vägen och blixtarna sköt omkring oss. När blixt och smäll kom samtidigt tvärstannade vi och rusade mot en herdes skjul. Han stod i fönstret och log inbjudande. Vet inte om vi var säkrare där men något torrare. I en lucka mellan åskomgångarna åkte vi ner till stan och hittade en järnhandel där vi köpte ett par snygga regnjackor. "Fuktskadan" var redan skedd nu kylde det inte mer. Med tvekan linkade vi vidare mot Cangas och Villablino. På väg upp mot passet såg det inte bra ut men tillslut bröt vi igenom molnen och inga Nimbusmoln hotade i närheten. Trevlig åkning igen. Nere i Cangas gick tjejerna i minimala toppar och kollade förvånat på oss som såg ut som två Kapten Baines-i storm-kopior.
Efter Villablino svängde vi norrut upp över ett pass till Somiedo. Någon dåre hade bokat hotell uppe på nästa berg. Valle de Lago. Rural Somiedo var fint med små rum. Torka kläder? Tror inte det men "skit till karl som inte kan torka klära på kröppa" som en kompis skogshuggarfarsa brukade säga ... Vi får väl se...
Idag kör vi bara ca 20 mil och har bokat lyxhotell. Får se om vi hinner fram innan det börjar regna?
Till gårdagen:
Nu vet vi bättre. Ingen kust om man vill åka trevligt utan städer, byar, rödljus och farthinder HELA tiden.
Man hade varnat för regn och åska så vi var mycket glada fram till vi kom till den lilla staden Grandas på väg AS 14. Den här vägen är det bästa och roligaste hittills.
Roadracing över olika pass. Det högsta var över 1500 m. Nå, vid Grandas var leken slut. Blixtarna kom lika hastigt som regnet och haglet. Vi körde av vägen och började rota i packningen. Bara regnbyxor och jackan har inget regnskydd kvar. Vi tuffade tillbaka mot vägen och blixtarna sköt omkring oss. När blixt och smäll kom samtidigt tvärstannade vi och rusade mot en herdes skjul. Han stod i fönstret och log inbjudande. Vet inte om vi var säkrare där men något torrare. I en lucka mellan åskomgångarna åkte vi ner till stan och hittade en järnhandel där vi köpte ett par snygga regnjackor. "Fuktskadan" var redan skedd nu kylde det inte mer. Med tvekan linkade vi vidare mot Cangas och Villablino. På väg upp mot passet såg det inte bra ut men tillslut bröt vi igenom molnen och inga Nimbusmoln hotade i närheten. Trevlig åkning igen. Nere i Cangas gick tjejerna i minimala toppar och kollade förvånat på oss som såg ut som två Kapten Baines-i storm-kopior.
Efter Villablino svängde vi norrut upp över ett pass till Somiedo. Någon dåre hade bokat hotell uppe på nästa berg. Valle de Lago. Rural Somiedo var fint med små rum. Torka kläder? Tror inte det men "skit till karl som inte kan torka klära på kröppa" som en kompis skogshuggarfarsa brukade säga ... Vi får väl se...
Idag kör vi bara ca 20 mil och har bokat lyxhotell. Får se om vi hinner fram innan det börjar regna?
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: Flyg och far!
Trevlig läsning "Blixten"
Mera, mera....
Skickat från en av Steve's manicker
Varje dag är en Honda(g)
Mera, mera....
Skickat från en av Steve's manicker
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Re: Flyg och far!
Läste just i mina handskar att dom är "waterproof och breathing". Yeah right! Men under dagen har allt torkat.
Dagens 23 mil var lätta och vackra. Vi har passerar ett par dammar på vägen .
Det blev även 4 pass som var ca 14-1500m höga. Men det var ett rent nöje utan åska och regn.
Att köra mc är överlägset på många sätt. Idag var det dofterna som jag minns mest. Bergssidorna var klädda med ärttörne och rosor. Ahhhh. Och ibland den jordnära lukten av lyckliga kor. Vad bra vi har det! Så här ska man ha det när man har det som sämst...
Dagens 23 mil var lätta och vackra. Vi har passerar ett par dammar på vägen .
Det blev även 4 pass som var ca 14-1500m höga. Men det var ett rent nöje utan åska och regn.
Att köra mc är överlägset på många sätt. Idag var det dofterna som jag minns mest. Bergssidorna var klädda med ärttörne och rosor. Ahhhh. Och ibland den jordnära lukten av lyckliga kor. Vad bra vi har det! Så här ska man ha det när man har det som sämst...
Re: Flyg och far!
Vi har kört sträckan: Somiedo-Los Barrios de Luna-La Robla-Cervera de Pisuerga
Re: Flyg och far!
underbar läsning, fortsätt uppdatera oss
Re: Flyg och far!
Parador? Var inte det ett billigt fyllevin?
Här är det slott sim har byggts om till finhotell. På ett sånt har vi bott i natt. Entre'n och badrummet tillsammans är större än gårdagsrummet.
Bredvid oss sitter några jänkare dom är ute på en tvåveckorstur. För det har de betalat 5400 euros. Då ingår mat och boende på liknande hotell, plus en guide. Hmmm...
Jag föredrar att hitta mina egna hotell, köra vilse och hitta mitt eget Spanien. Annars finns det ju ingen anledning att komma tillbaka?
Två av gubbarna ska åka ytterligare två veckor på egen hand. Jag vill också bli RIK pensionär!
Här är det slott sim har byggts om till finhotell. På ett sånt har vi bott i natt. Entre'n och badrummet tillsammans är större än gårdagsrummet.
Bredvid oss sitter några jänkare dom är ute på en tvåveckorstur. För det har de betalat 5400 euros. Då ingår mat och boende på liknande hotell, plus en guide. Hmmm...
Jag föredrar att hitta mina egna hotell, köra vilse och hitta mitt eget Spanien. Annars finns det ju ingen anledning att komma tillbaka?
Två av gubbarna ska åka ytterligare två veckor på egen hand. Jag vill också bli RIK pensionär!