VIM#14

Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Användarens profilbild
Äventyret
250cc
250cc
Inlägg: 482
Blev medlem: tis 06 mar 2012, 21:44
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Göteborg

Re: VIM#14

Inlägg av Äventyret »

Det händer inget när jag klickar på videon, den bara laddar o laddar o laddar.. :conf:
Andreas
Don't be a Russian!
Användarens profilbild
Äventyret
250cc
250cc
Inlägg: 482
Blev medlem: tis 06 mar 2012, 21:44
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Göteborg

Re: VIM#14

Inlägg av Äventyret »

Jag lät den stå o ladda i bakgrunden, tillslut hörde jag något som lät som en pingpongboll i mina högtalare!
Ahh! Videon är igång :banana
Andreas
Don't be a Russian!
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: VIM#14

Inlägg av Jimmy.s »

rejäl sträcka på kort tid, imponerande! :respekt:
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: VIM#14

Inlägg av rydde »

Härlig film, åh nu blir man ännu mer sugen på en långtur!
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: VIM#14

Inlägg av Peter »

Det såg ut som du hade bra väder nästan hela tiden. Hur länge fick du köra i sketvädret?
Motorväg så länge.... :respekt:
Nu väntar vi bara på en fin film från hemresan också :rock-on
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: VIM#14

Inlägg av Peter »

Härligt äventyr. Det är ju Murphys lag att få stopp i Frankrike där dom vägrar att lära sig engelska. Har själv varit där en gång, dock ej på mc, utan på en vanlig skidresa. Men dom bara tittar på konstigt om man pratar engelska :frust: . Jag blev tvungen att lära mig hur man beställer öl på franska *beer_buddies*
Men att du orkade med så mycket motorväg är imponerande. Jag försöker undvika så mycket motorväg jag bara kan.
Nu är säkert Varaderon bättre än Transalpen på motorväg men ändå :respekt:
Hemresan måste ha varit mycket bättre, att få köra bland berg känns lite mer :blå:

Peter
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: VIM#14

Inlägg av V Saarela »

*thumb_up*
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: VIM#14

Inlägg av Jimmy.s »

Det verkar som ni har haft det trevligt *thumb_up*
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: VIM#14

Inlägg av rydde »

Härligt med touring large! Bra rapport! :clap
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: VIM#14

Inlägg av mel »

Skye skrev:Tack Rydde. Den verkar blekna i Mel's äventyr... :roll:
Knappast! Våra resor representerar två sidor av myntet. Jag är imponerad över hur långt du åker. Man blir både lite sugen och avskräckt. När man inte är så vass att meka gruvar man sig för möjligheten att stå utefter vägen med någon form av haveri...
Vår hyrkille sa att de sällan fick ut mycket mer än 500 mil ur Tourance EXP. De är helt enkelt för mjuka i värmen. Tre gånger så lång körsträcka med vanliga Tourance.
Mel
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: VIM#14

Inlägg av V Saarela »

Inte ett dugg Skye. Mycket bra skrivet o med detta så tycker jag givetvis att mels inlägg är kul och underhållande att läsa, ett äventyr på annat sätt.

Att man skriver och tar sig tid att göra en berättelse tar en jääääädrans massa tid. Sen att man gör det, gör man ju också för andra och förväntar sig få nån slags respons.
Tyvärr har ju berättelser på nätet blivit givna för läsaren och för att nån ska orka skriva så måste ju medlemmarna där försöka göra nån slags kommentar.......

664 medlemmar och 5 som kommenterat. Trist utveckling........

Själv ids jag knappt skriva mer på dom flesta forum. Hårda ord men tyvärr sanning :(
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

VIM#14

Inlägg av rydde »

Tjoho! sitter här på Rhodos på e.m på hotellets kafe och åtnjuter gratis wifi på padda och en cappucino. Jag måste bara i stämma med föregående inlägg! Det är kul att läsa både små och stora och udda och coola äventyr. det är lite HUR man skriver, inte VAD man berättar om... :-D speciellt om det varit skrivtorka på forumet ett tag så piggar även en liten dagsrapport upp!

Måste bara passa på och reflektera: Jefflar vad de kör moppar och 125:or här nere. Man har ju nog svårt hanter ens hojpsykos hemma i sverige men detta... Dock som väntat få större tvåhjulingar. Om det inte vore för Transalp+GS1150 som constant reminder på gatan en bit från hotellet :-D

om det blir hyra nån moppe ska det givetvis göras ett försök att dokumentera. Ha det bra hemma i långa landet!
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: VIM#14

Inlägg av mattias_wennberg »

På tal om det Saarela sa:

Jag måste erkänna mig skyldig till att mycket sällan kommentera saker, men jag LÄSER ALLT! :D

Kanske är en liten tröst iallafall!

Till mitt försvar så pålysa min extrema arbetstid. 10-12h om dagen. Juli månad innehåller TOTALT 3 (TRE) lediga dagar. Så jag hoppas ni förstår min något bristande ork för tillfället!

Over and Haut!
Mattias
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: VIM#14

Inlägg av Stefan »

Se det inte så, Skye, se det som att från dig är det väntat en hög nivå, baserat på tidigare insatser *thumb_up* :clap Mel dök väl mer upp som en joker (åtminstone för mig)*thumb_up* Två rapporter av MYCKET hög kvalitet och underhållningskoefficient *thumb_up* :clap :clap :clap

Nu hoppas man bara att det dyker upp fler i samma höga klass :banana *drinking_cheers*
Skye skrev:Tack Rydde. Den verkar blekna i Mel's äventyr... :roll:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: VIM#14

Inlägg av Peter »

Jag får väl också ställa mig i skamvrån och erkänna att man läser det mesta utan att kommentera. :oops:
Men vi ser fram emot föredraget i Laxsjön. Och en fin gammal maltdryck från Isle of Skye!! *beer_buddies*
Suget att göra en långresa har inte blivit mindre.

Peter
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: VIM#14

Inlägg av hogge »

Håller med dig Skye att du är en högst aktiv skribent som vi blivit bortskämda med. Alltid toppklass på dina reportage och filmer på tuben. Jag läser alltid allt med stösta intresse. Lite dålig på att kommentera :oops: Lovar bättring
Keep up the good work Skye :clap
Ses på träffen 17/8 *drinking_cheers*
Mvh Hogge
Användarens profilbild
benson
50cc
50cc
Inlägg: 102
Blev medlem: mån 04 okt 2010, 09:54
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA-07
Ort: Ingarö / Stockholm

Re: VIM#14

Inlägg av benson »

Tjo,
Jag kan inte annat än sälla mig till de läsandes skara och usel kommentator. DÄREMOT vill jag vara mycket tydlig på att ni som skriver om era resor och andra vedermödor är en stor inspiration för mig. Jag läser era rapporter regelbundet och det gör mig lycklig. Jag lyfter gärna fram några av en som jag även läser samma beskrivningar flera gånger, Veijo S (nestor av tvåhjuligt åkande, strålande skribent och riktiga drömresor), Hampe (gör allt min mamma sagt att jag skall undvika, dessutom fantastiskt roligt att läsa), Skye (generös och ambitiös, härliga berättelser och snygga filmer) och nu senast Mel som faktiskt kommer att få mig till Pyrineerna. Men även alla andra som bidrar blir lästa av mig i varje fall! Det får mig att längta och drömma, samt även göra en och annan tur själv!
Har precis laddat hojen och far om några timmar till Polen via Nynäshamn och sedan Berlin och Harz med två goda vänner. Får se om jag ger mig på en reseberättelse.
Ha en fantastisk MC sommar, hälsar "Benson"
//Kenneth
Hampe
Cykel
Cykel
Inlägg: 38
Blev medlem: sön 19 sep 2010, 14:21
Answers: 0

Re: VIM#14

Inlägg av Hampe »

Skye skrev:Löwenherz i Lauenförde:
Frågar receptionisten om hjälp med däckfirma men där tar det tvärstopp. Engelska var inte hennes melodi...
Du, dom snackar inte ens tyska på det stället!
Jag ringde ner och ville att dom skulle hålla en kall B-vitaminkompensationsdryck klar för dig vid incheckning, med hälsning från IBA Sverige.
Totalt oförstående.
Försökte få dom att dra kostnaden på mitt kort genom att jag bara läste siffrorna för dom.
Totalt oförstående.
Försökte förklara lite löst varför det var angeläget för mig att bjussa på en bärs.
Totalt oförstående.
Försöke fråga om det fanns några andra svenskar i närheten hon kunde kalla till telefonen - som kunde pynta en bärs för mig
Totalt oförstående.
Började om från början, och frågade om detta verkligen var Villa Löwneherz - som marknadsför sig som ett MC-vänligt övernattningsställe?
"Jo", det fick hon ju medge...
"Bra, det gäller som sagt Magnus (riktigt efternamn) som är bokad hos er med ankomst senare idag, jag skulle vilja...
Då fick männschan mål i mun och snoppade av mig med att dom inte "fick" bekräfta vilka dom hade eller inte hade som gäster.

Nähä, så enkelt att bli av med problemet. Och med mig som eventuellt framtida gäst också...


Well well - i efterskott, Skye: en kall en, *drinking_beer* från mig för snygg körning ner.
jag uppskattade din RR som jag såg tidigare, och jag läste resten nu med glädje.

Glädje blandat med ett styng av... ...nä, inte avundsjuka, men däremot längtan att ha tid och möjlighet att ge sig ut o se nya saker, träffa nya människor, få problem på nya ställen och bränna upp lite däck på Autobahn.

Bra så, Skye - att inspirera andra att ge sig ut och köra lite. Mer.


Tack för läsningen!



Hampe
IBA #40701
Hampe
Cykel
Cykel
Inlägg: 38
Blev medlem: sön 19 sep 2010, 14:21
Answers: 0

Re: VIM#14

Inlägg av Hampe »

Kölsch är bra. Fan, nu blev jag ändå mer resesugen.


Hmm. Früh finns med i det tillfälliga sortimentet på bolaget just nu:

Bild


http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/D ... query%252c


Inte lika bra som Küppers Kölsch och Gaffel Kölsch som faktiskt fanns med i ordinarie sortiment på... ...oj... ...typ -80 talet eller så. :oops:
Ja ja. Gammal är äldst, och Systembolaget klassar Kölsch som "ale" ser jag nu...


Kanske bäst att njuta det på plats ändå.





H
IBA #40701
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: VIM#14

Inlägg av Jimmy.s »

trevlig film, "lätt" kuperad terräng är alltid vackert :)
Skriv svar