XL-Träff i Dalsland den 17/8 - 19/8 2012

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

XL-Träff i Dalsland den 17/8 - 19/8 2012

Inlägg av mattias_wennberg »

Med anledning av svårigheter med samkörandet av en nationell träff startas nu förhoppningsvis ett antal helt volontära ickereglerade "lokalklubbar" av XL-förare som anordnar lokala träffar.
Jag vet inte vad som är acceptabelt men vi kanske kan säga att detta då blir avdelning VÄST *thumb_up* som i år,2012, anordnar träff i Dalsland.


Träffen kommer äga rum den 17/8 - 19/8 med "upprop" klockan 13.00 på fredagen den 17:e. Det hela avslutas på Söndagens eftermiddag!

Dalsland bjuder på storslagna vyer, ändlöst med kurviga asfalts och grusvägar, lite trafik och närhet till Norge!

Det hela kommer att ha sin utgångspunkt på Campingen Laxsjöns Camping i Dals Långed. På Campingen finns både tältplatser, stugor och vandrarhem. Campingen har 4 stjärnor! Länk till Campingen: http://www.laxsjon.se/

Det kommer bli körning på både asfalt och grus samt glasspaus på utvalda ställen med fin utsikt för ögats fröjd!
För att öka på suget presenterar Skye ett par bilder över något av allt det Dalsland har att erbjuda här under!

Tre turer är inplanerade. En kort på Fredagen , en lång på Lördagen och en normallång på Söndagen innan hemfärd!
En minigolfturnering på blodigt allvar kommer att äga rum på lördagsaftonen!

I övrigt står god mat, trevligt sällskap och hojljug på dagordningen!

Meddela gärna om ni ämnar komma och hur ni vill bo så jag kan kolla tillgängligheten på campingen!

Väl mött för lite :svart:
Senast redigerad av mattias_wennberg den tor 10 maj 2012, 14:58, redigerad totalt 6 gång.
Mattias
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av mattias_wennberg »

Fantastiskt! Tack!


"Vi" (jag) Tänkte att Laxsjöns camping http://www.laxsjon.se/ i Dals Långed passar bra då det ligger fint, är bra prissatt och är en utomordentlig utgångspunkt för utflykterna. Tänkte mig iallafall två. En lite kortare på fredagen och en lite längre på lördagen. Precis börjat planeringen med rutter och den är än så länge bara preliminär! Jag måste ut och provåka hela rutterna först! Har endast åkt delar av dem och sedan utgått från kartan på resten!
Senast redigerad av mattias_wennberg den tis 17 jul 2012, 11:12, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av mattias_wennberg »

En mycket bra idé! Det är ju en mycket längre tur, men å andra sidan är alt. 1 en rätt så kort en, så det blir nog hur fint som helst! Ska kika på lämplig rutt till Bohuslän med en gång!
Mattias
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av mattias_wennberg »

Tages i beaktande.
Senast redigerad av mattias_wennberg den tis 17 jul 2012, 11:13, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av mattias_wennberg »

Det finns absolut utrymme för improvisation, men det känns ändå skönt att ha en planerad rutt! Så man vet om det är en bra rutt eller inte! :D
Mattias
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av Stefan »

Det där SKULLE kunna funka som det ser ut just nu *thumb_up*
Men, om det skall vara en camping, hoppas det finns stugor att tillgå, alt. vandrarhem på bekvämt gångavstånd, tält och sova på backen är helt uteslutet :cry:
Jag avvaktar mer detaljer, men tiden skulle som sagt kunna lira, och lusten finns ju :D Lite osäker på 13:00 dock, men det går väl att lösa.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av mattias_wennberg »

Japp! Det finns både stugor och vandrarhem!

Nåja, 13.00.. Allt är förhandlingsbart! :D
Mattias
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av rydde »

Om man kommer från Norrbotten är grillen varm och ölen kall när man glider in 21:00 på fredagkvällen? :-)
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av Stefan »

:clap !
Skye skrev:Jag själv är osäker om jag kan vara där 13 men är väl bara att ansluta sig till gruppen i sin tid. Campingen ska vara tyst kl 23.
Slutet på säsong och några stugor brukar alltid finnas för de som inte pallar tält. Annars tar jag med lyxmadrassen och lånar ut. Sover bättre på den än i hästens.

Nästan så att jag ska be frugan köra upp husvagnen så har vi plats för bar oxå...
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av mattias_wennberg »

rydde skrev:Om man kommer från Norrbotten är grillen varm och ölen kall när man glider in 21:00 på fredagkvällen? :-)

Japp! Utan tvekan!

Som sagt, 13.00 skrev jag mest för att få till en konkret start! Jag kan ju ha upprop med mig själv och så sluter ni andra upp när ni kan!

Det enda är väl att man borde komma ut någorlunda i tid för den första turen! Alternativet är Drop in på fredagen och kortare tur på söndagen innan hemfärd, eller endast en tur!

Mig kvittar det! :D
Mattias
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av mattias_wennberg »

BTW Rydde! Om du seriöst tänker glida in vid 21 på fredagen så vill jag bara säga att årets Ironbutt kommer att koras under stort pompa och ståt! 8)
Mattias
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av rydde »

Oj, det börjar låta lockande! Det som lever får se... :blå:
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av mattias_wennberg »

OHHH!

Håller oss på halstern minsann! :P

Du är hjärtligt välkommen iallafall! :D
Mattias
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av mattias_wennberg »

Skye skrev:Rädd att årets Ironbutt redan är gjord då.
250 mil raka vägen till Tarragona Spanien är på agendan.

Men visst är Rydde värd en kall öl. Han får till och med välja sort så här i förhand. *drinking_beer*
( :vs: kommer säkert i sällskap. Detta missar inte :vs: )
Haha, jag får väl skriva två diplom då! ;)
Mattias
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av hogge »

Har ni en kall öl till en ensam skånning också? :lol: Skulle gärna delta i träffen om jag är ledig från jobb. Kanske inget ämne för ironbutt från skåne men ändå. Friskt av Rydde som funderar på att komma från Norr :vs: Bra intiativ Mattias :clap
Hälsn Hogge
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av rydde »

Måste bänka butten i sommar då (övertolka inte hehe) och se vad den är kapabel till. gjorde drygt 60 mil i fjol så det dubbla känns...klart som en utmaning... men man kan ju dela upp och köra två dagar i varje rikting också men då blir det lite större äventyr i tid... men men som sagt, vi får se hur det slutar
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av mattias_wennberg »

Hogge: Det finns säkert öl till dig också! (jag kanske ska delegera den uppgiften till Skye då jag faktiskt inte dricker alkohol) :)

Ledigt får du säkert! Jag kan skriva ett intyg till din chef om du vill! :D


Skye: Jag ödmjukar mig inför din kunskap! :respekt:

Tummen ur är det som gäller, jag trodde bara inte att jag skulle stå för fiolerna men det går bra det med! Ni får ha lite överseende med en nybörjare som jag bara! (tur att jag inte är nybörjare på Dalsland iallafall) Men hjälps vi åt så blir det nog superkul detta!

Rydde: "bänka butten" -Utmaningar är till för att besegras! Vi håller tummarna för dig! :clap *thumb_up*
Mattias
Användarens profilbild
Ulf
125cc
125cc
Inlägg: 194
Blev medlem: tis 10 feb 2009, 16:23
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-08
Ort: Dalsjöfors

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av Ulf »

Ser ut som det stämmer med mitt skiftschema :D Ska göra allt för att kunna vara med, detta verkar ju skitkul :banana
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av V Saarela »

Jo, en sak:
Kommer det tre pers så är det en träff. Två personer är en date :)
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: XL-Träff i Dalsland

Inlägg av Fibern »

mattias_wennberg skrev:Med anledning av svårigheter med samkörandet av en nationell träff startas nu förhoppningsvis ett antal helt volontära ickereglerade "lokalklubbar" av XL-förare som anordnar lokala träffar.

Denna kommer äga rum den 17/8 - 19/8 med "upprop" klockan 13.00 på fredagen den 17:e. Det hela avslutas på söndagens eftermiddag!

Dalsland bjuder på storslagna vyer, ändlöst med kurviga asfalts och grusvägar, lite trafik och närhet till Norge!

Meddela gärna om ni ämnar komma och hur ni vill bo så jag kan kolla tillgängligheten på campingen!

Väl mött för lite :svart:
Hejsan i väst. Jag har inget alls emot Dalsland. Men dels jobbar jag den aktuella helgen och dessutom körde jag hoj ner till Årjäng i fjol, via E45, för en fortsättning via Charlottenberg upp genom delar av norge. Och dels var jag faktiskt ner till Dals-Långed i början av juni och hämtade hem en Suzuki Samuraj. Med hemfärd längs E45. Jag gillar faktiskt era småvägar där nere. Bättre standard än på våra sönder-tjälade "potthålsvägar" här uppe. Men då det inte känns inspirerande att harva samma resa tre ggr på två år (spinner även på en Lofoten-tur i sommar) så har jag föreslagit en "norr-träff" här uppe. Annars hade jag väldigt gärna åkt dit ner.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Låst