TRÄFF

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Användarens profilbild
Bard
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 13 mar 2012, 15:28
Answers: 0
Ort: Marieholmsbruk, Gnosjö

TRÄFF

Inlägg av Bard »

Undrar om medlemmarna på forumet har någon årlig träff eller dyligt?
Måste se det stora i det lilla.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: TRÄFF

Inlägg av Peter »

Det hade varit kul att få träffa likasinnade. Så jag kan bara följa med i frågestlällningen.
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: TRÄFF

Inlägg av hogge »

Tycker det hade varit roligt med en träff :lol: Kan ju vara rätt anspråkslös typ bara träffas på en typ camping eller något en helg . Det viktiga är ju att träffas och snacka lite. Kanske en liten grillning är ju inte fel. Kunde haft en i söder typ Jönköping och en lite mer norrut . Tror det blir lite bättre uppslut om det inte är för långt. Finns det inte en mc camping i Jönköping? Tiden kan ju alldrig passa alla. :cry: Hade varit värt ett försök redan under 2012.Kunde ju varit på sensommaren :D
Vad tror ni???
Mvh Hogge
Senast redigerad av hogge den mån 19 mar 2012, 22:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: TRÄFF

Inlägg av Peter »

Jag tycker att det är bra att bara bestämma en helg och funkar det att komma så är det bra. Hade varit kanon att få till en helg att träffas. kom med förslag!
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: TRÄFF

Inlägg av rydde »

Låter som en kul grej! Det behöver ju inte vara allt för märkvärdigt som sagt, men spika ett datum och en plats så kommer dom som kommer...
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Bard
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 13 mar 2012, 15:28
Answers: 0
Ort: Marieholmsbruk, Gnosjö

Re: TRÄFF

Inlägg av Bard »

Finns ju en del platser runt Jönköping som kan passa att träffas på. High Chapparall är ett ställe, det är ju inhägnat. :-)
Måste se det stora i det lilla.
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: TRÄFF

Inlägg av hogge »

Det finns en mcklubb som driver en camping i Jönköping . Kolla på vätterbygdens MCK och på CAMP VMCK . Kan vara något kanske?
Hogge
Användarens profilbild
Bard
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 13 mar 2012, 15:28
Answers: 0
Ort: Marieholmsbruk, Gnosjö

Re: TRÄFF

Inlägg av Bard »

Stämmer, ligger i Bankeryd strax utanför Jönköping vid Vätterns strand. Får passa sig när mörkret fallit för det är högt stup rakt ner i plurret precis jämte campingen!!
Måste se det stora i det lilla.
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: TRÄFF

Inlägg av mattias_wennberg »

Hej hej!

Litet trådlyft nu!

Jag tycker som flera föregående att vi borde få till en träff redan i år!

Det behöver inte vara så flashigt precis som det redan påtalats!

Nu tycker jag vi gör slag i saken helt enkelt! Varför inte samlas på den camping som föreslagits utanför Jönköping? Det finns många vackra vägar att ge sig ut på i Östergötland iallafall! Säkerligen ner i Småland likaså (men där har jag aldrig varit varför jag inte kan uttala mig).

För min del spelar det ingen roll vilket datum det blir! Men jag tycker att vi borde ha iallafall en helg med lite samkväm, åkning och ätning ;)

Någon som vill föreslå datum eller ska jag göra det också? (med risk, för jag har nämligen inget schema för mer än en månad i taget. Livet som yrkeschaufför är slitsamt! :frust: )

Vad säger vi? Nästa år kan vi vara på annan ort (Norrland kanske så det jämnar ut sig i miltalet för att komma till träffen?) och de som kan och vill komma kommer, men vi måste ju börja någonstans!

Tjoflöjt
Mattias
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: TRÄFF

Inlägg av rydde »

:arrow: ...läser... 8)
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: TRÄFF

Inlägg av hogge »

Håller med Mattias.
Det är bara att bestämma en helg och köra på det . Dom som kommer kommer TYP. Så slå till med en datum eller kan inte någon som är vän med datorn göra någon form av röstningsformulär så det passar så många som möjligt.. Hade varit kul och träffas lite under enkla former och grilla och köra en sväng :lol: Tycker Jönköping är ett bra förslag. Som sagt vi måste börja med något. :vs:
Hogge
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: TRÄFF

Inlägg av mattias_wennberg »

Jag håller också med mig själv! :lol:

Jag har inget emot norrmän, men jag tycker att vi borde få till en egen träff (norrmän skall känna sig hjärtligt välkomna)!

Sagt och gjort, omröstning ligger uppe! Det var inte så svårt trots att jag egentligen är dålig på datorer!
Mattias
Användarens profilbild
Muller2
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: mån 13 jul 2009, 23:47
Answers: 0
Hoj: XL1000-00, Husaberg
Ort: Sävelycke/Jörlanda

Re: TRÄFF

Inlägg av Muller2 »

Jag tycker personligen att det är ett bra initiativ som tagits ang träff i Jönköping !

Det går ju alldeles ypperligt att alternera vart i landet man ska vara, i söder eftersom initiativet den här gången kommer därifrån, och nästa år kanske en träff i norr.

Tror ingen blir sur däruppe för att nån vill anordna något i Jönköping, lika lite som jag skulle bli detsamma om någon ville anordna en träff i norr.
Vårt land är ju som sagt avlångt !

Norrmänn i all ära men jag tycker det skulle vara kul att få träffa de som håller till här på forumet,sen kan det bli Norge så småningom.
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: TRÄFF

Inlägg av mattias_wennberg »

Det tycker jag också!

Jag tycker snarare att historiken visar att det inte fungerar oavsett vart i landet det ligger då det ännu inte finns någon existerande träff!

Jag har som ovanstående talare inget emot Norrmän men vill också träffa de som är aktiva här i Sverige och på forumet!

Man måste som sagt börja nånstans! Jönköping duger fint åt mig! Våra hojar är ju byggda för långfärd, så vad gör väl en liten transportsträcka? Det har jag för att komma till Håveruds roliga vägar också!

Jag tycker inte vi behöver ha sån hybris över planeringen! Herregud, första gången kan det väl få vara lite trevande steg! Jag tror vi kan ha kul även utan att ha en minutiöst planerad träff!

Personligen har jag ju NOLL koll på Jönköping och dess omgivningar så jag tänker nog inte ansvara för körningen iallafall!

Den som kan och vill komma kommer! Det är fritt fram att rösta på det datum man tycker är bäst! Det finns ju några alternativ! Jag förstår inte varför det nu i Maj månad skulle vara för sent för en träff 2012? Hur långt i förväg planeras det egentligen? En helg borde kunna gå av avsätta 3 månader fram i tiden, eller är jag bara ung och fortfarande impulsiv? :mrgreen:
Mattias
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: TRÄFF

Inlägg av V Saarela »

Passerade hojcampingen i Jönköping idag. Kanske man borde ha stannat kvar där då? :)
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: TRÄFF

Inlägg av rydde »

Hmm 124 mil bort, det blir ju ~4 dagar bara för färd till och från :-) Ouch, finns det inget autozug i sverige?
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: TRÄFF

Inlägg av mattias_wennberg »

För min del är det inga problem om träffen hålls högre upp i landet heller!

Det är ju bara Jönköping som kommit som förslag än så länge!

Visst kan vi försöka få till en med mittpunktlig träff första gången så att så många som möjligt sluter upp! Det är bara att ge förslag! Personligen har jag bara hojerfarenhet av Dalsland (som STARKT rekommenderas) Södermanland och lite Dalarna! För er med mer erfarenhet ber jag er: Kom med förslag! Det blir ju långa avstånd för er som bor norröver i vilket fall, men om det underlättar med en mer "nära" ort så, gärna för mig! :)
Mattias
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: TRÄFF

Inlägg av rydde »

Det är absolut ingen kritik från min sida. Bor man här uppe blir det ju långa avstånd, så är det. Det är nog rent av bäst att ha det inom bra räckhåll för de flesta (=göta eller svealand).
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: TRÄFF

Inlägg av Fibern »

rydde skrev:Det är absolut ingen kritik från min sida. Bor man här uppe blir det ju långa avstånd, så är det. Det är nog rent av bäst att ha det inom bra räckhåll för de flesta (=göta eller svealand).
Långa avstånd kan det ju bli för de som bor söderöver med, om man skulle lägga en träff någonstans i norra norrland. Och götaland, ja då blir det långt för alla norr om Gävle/Sundsvall. Svealand lika med långt för alla norr om Umeå och längst i söder. Hur tänkte du där Rydde?
En första träff vore väl lämpligt att hålla någorlunda i mitten, för att om uppföljningar ordnas, hålla dessa ömsom söderut och ömsom norrut. Till mitten av Sverige kör väl de flesta på en dag om det kniper. Det svåraste är nog att hitta en tidpunkt där så många som möjligt kan ställa upp.
Ungefärlig mitt för en träff kunde väl vara någonstans mellan linjerna Örnsköldsvik-Östersund och Gävle-Malung. Eller vad tycks?
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: TRÄFF

Inlägg av rydde »

Fibern skrev: Hur tänkte du där Rydde?
Bild

Det blir alltid långt för någon. Håller du det mitt i sverige (=norrland) blir det långt för de flesta. Då kanske ingen kommer. Håller du det i Svealand eller Götaland blir det smidigt för flera och majoriteten har det inom en dags räckhåll. För några (oss norrbottningar bl a) blir det jobbigare men bättre det blir av en träff än att det inte blir någon alls. Svealand är inte alls långt för alla, torde väl finnas en och annan 08 i XL-Stallet...och uppsala, mälardalen... Och även norra svealand är inom en lång dagsturs räckvidd ~80 mil från Smygehuk. Men lägger man det i Norrland så börjar det bli så att även Götalänningarna (kan man skriva så?) behöver 2 dagar för färd till och från (om man nu inte är ironbuttad) och då blir det inte bra. Så tänkte jag...
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Skriv svar