Varadero som gått 13000 mil

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
ivarfjeldal
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 18 jan 2012, 02:18
Answers: 0

Varadero som gått 13000 mil

Inlägg av ivarfjeldal »

Jag behöver en höj för min långa kropp (190) där jag kan hålla balansen på krypkörningsprovet. Jag har övningskört på en GSX 750 men det går sådär, ibland klarar jag banan utan bekymmer och ibland inte. Jag hoppas bli konsekvent med en stor hoj och Varadero tycks vara bland dom större, har även en DR 800 på handen och funderingar på en TDM 850, men Varadero 1000 ligger närmast.

Har ni någon rekomendation?

Jag har som sagt hittat en Varadero men den är skamfilad och har gått 13000 mil, är detta så långt så jag borde dra öronen åt mig? Det är en 00'a och priset är 25000. Den är absolut billigast men har som sagt gått långt.

Svara sakligt och gör inte så många diskutioner av det, jag baserar mitt beslut på fakta.

// Ivar
Klosterdalens stora fasa
125cc
125cc
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 13:24
Answers: 0

Re: Varadero som gått 13000 mil

Inlägg av Klosterdalens stora fasa »

Jag ser inga problem alls och köpa den hållabarhetsmässigt.

Vissa av dom gamla förgasarmopparna hade dåliga kamkedjespännare men den verkar ju ha överlevt så dom kanske är
bytta på din - kanske dom kan bytas vid köp ändå.

Dom andra slitgrejerna får komma sen - har kört över 10k mil med en och det är inga problem - jag har kört som (ghostriderjag överdriver inte) med den var nästan ny ,1800 mil.

Så det är kvalite på grejerna.

Vid dom miltalena kanske du får lite utökade kostnader nån gång för reservdelar som lamellpaket,kanske nått svinglager,styrlager och liknande som börjar närma sig slutet men inget dramatiskt för plånboken om du servar själv
Skriv svar