Hasplåt till Varadeo 2010?

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
bois
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 27 aug 2010, 22:19
Answers: 0
Ort: Varadero 2010, Södertälje

Hasplåt till Varadeo 2010?

Inlägg av bois »

Hej!

Tyvärr så råkade jag få sten som flög upp och slog hål på oljetråget under en tur på semestern, när jag passerade ett vägbygge. Tur i oturen så märkte jag det innan allt för mycket olja runnit ut så motor klarade sig. För att gör en lång historia kort, så hände detta på första dagen av en planerad 12-dagars resan och pga semestrar och lite andra omständigheter så kunde jag inte hämta MC:n förrän 10 dagar senare. Så av de 12 dagarna som jag planerat för MC-turen så blev första och sista på MC och dom övriga 10 i hyrbil... :-(

Så nu har jag då insett att jag ska ha en skydds-/hasplåt under motorn. Någon som har tips på en sådan som man kan kombinera med Hondas centralstöd? (Den som Touratech säljer http://shop.touratech.se/SE/Catalog/hon ... 281-0.html går ej att montera när man har Hondas centralstöd.)

/Bois

PS Med erfarenhet hur Bilsport & MC har skött detta ärende kan jag inget annat än varmt rekommendera dom. Snabbt, rakt och bra bemötande, inget krångel. Har idag en ”40+” försäkring med ”Trygghet+” hos dom och det kommer jag att fortsätta med.
Klosterdalens stora fasa
125cc
125cc
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 13:24
Answers: 0

Re: Hasplåt till Varadeo 2010?

Inlägg av Klosterdalens stora fasa »

Du skulle haft nått megaepoxilim me så skulle du kunnat fixa det på plats , bara att ta fram sixpacket börja rengöra o sen limma dit en alubit.

Efter 24 timmar är de ba och dunka i olja o brassa iväg igen

JB weld :mrgreen:
Användarens profilbild
akerman
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 15
Blev medlem: tor 09 apr 2009, 06:55
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Svaneholm

Re: Hasplåt till Varadeo 2010?

Inlägg av akerman »

Hej :) Tänkte bara visa en bild på hasplåten från SW-Motech http://www.bs-motoparts.com/en/Honda/Va ... d-3975.htm" onclick="window.open(this.href);return false; som jag monterade dit i vintras efter förra sommarens missöde.... Denna kan man ha ihop med centralstödet och lägsta punkten är lika med centralstödets i uppfälld läge. och den täcker hela undersidan.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Mats Liifv
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 21:22
Answers: 0

Re: Hasplåt till Varadeo 2010?

Inlägg av Mats Liifv »

Fäster man i originalfästena?
Användarens profilbild
akerman
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 15
Blev medlem: tor 09 apr 2009, 06:55
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Svaneholm

Re: Hasplåt till Varadeo 2010?

Inlägg av akerman »

Hej :) Man använder en del av dom gamla och sedan följer det med fästen. Monteringsanvisning: http://files.bs-motoparts.eu/dokumente/ ... 10000b.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Och man kan byta olja och oljefilter utan att plocka ner hela pulkan... :D

Ps: aluminiumbiten som sticker upp ovanför har jag gjort själv för att slippa få in grus och annat mot cylindern...
Mats Liifv
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 21:22
Answers: 0

Re: Hasplåt till Varadeo 2010?

Inlägg av Mats Liifv »

Ser bra ut det där, att dessutom kunna göra ett smidigt oljebyte gör det inte sämre precis... *thumb_up*
Skriv svar