Vilka motorbågar?

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Filip Nilén
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: tor 03 aug 2006, 13:05
Answers: 0
Ort: Malmö TA 600 -89

Vilka motorbågar?

Inlägg av Filip Nilén »

Hej alla! :D

Kul att forumet är uppe igen!
Jag tänkte skaffa motorbågar till min transalp - 89, känns ju alltid tryggt att ha, problemet är att Givis passar först från -94 o frammåt tror jag det e , o touratechs funkar från 2000 o frammåt! :(
Vad göra när man har en gammal hoj som jag har?!
Man måste väl kunna hitta det någonstans, eller tror ni att Tex. Givis hade passat ändå???
Någon som har en bra lösning för en kille utan svets?! :wink:

En sak till: styrhöjare?! samma visa där - för gammal hoj för TT :s saker, vet ej var man kan få tag på det någonstans....skulle vara skönt till gruset till våren!
Idèer??
Bertil
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 12
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:56
Answers: 0
Ort: Boden, TA -06

Inlägg av Bertil »

Kolla på Touringbutiken, dom tror jag kan ha både styrhöjare och bågar som passar!

Lycka till!
Universalhojar finns! eller?
Gilbert
Cykel
Cykel
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 17:12
Answers: 0
Hoj: BMW R1200GSA-06
Ort: Jörn
Kontakt:

Re: Motorbågar?

Inlägg av Gilbert »

Filip Nilén skrev: En sak till: styrhöjare?! samma visa där - för gammal hoj för TT :s saker, vet ej var man kan få tag på det någonstans....skulle vara skönt till gruset till våren!
Idèer??
Jag gjorde mig såna här på Suzukin, tror det är samma grundkoncept på hondan med gummibussningar i styrkronan. Jag svarvade mig helt enkelt ett par cylindrar i aluminium, borrade ett 10mm hål rakt igenom och köpte ett par längre M10-bultar, 10.9(tror jag) med insexskalle. Fick slipa skallen på bulten lite sexkantig för att få den att passa i styrklämman, och ta ner den lite på höjden också. Om jag inte minns fel blev höjningen ca 40mm.
Bild
Användarens profilbild
Zwinto
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 09:07
Answers: 0
Ort: Kungsbacka TA650 -01

SW-Motech

Inlägg av Zwinto »

Tjena,

Monterade SW-Motech motorbågar i helgen. Köpte på Touring butiken. Rätt så enkel montering (jag fixade det och är inget tekno-mekansikt geni). Lite trångt och mekkigt men passformen var bra och dom är riktigt snygga. Hoppas dom funkar också.

Länk till sw-motech:
http://www.mo-tech.de/produkt/?produkt_ ... d6f713f7df

Mikke
---------------------------------
Transalp XL650V -01 Zilver
Skriv svar