Säsongspremiär 2011-03-23

Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Re: Säsongspremiär 2011-03-23

Inlägg av Tramsvalp »

Jag brukar sällan titta på andras körfilmer, än mindre kommentera. Men så tänkte jag att du brukar vilja få kommentarer, så nu ska det bli av! Och jag får se vardagskörning i och utanför stan i gråväder utan ljud - musiken stängde jag av, inte i min smak.

Bra filmat, kört och redigerat. Inga jobbiga redigeringstrix. Men hojfilm utan motorljud, varför?

Motorljud livar upp alla körfilmer och ökar närvarokänslan, skulle göra även denna film mer sevärd för mig. Och inte lite musik i bakgrunden heller, den bara stör. Jag har egen musik.

Den här filmen kan vara trevlig för den som känner igen sig på vägen. För mig lika intressant som en taxifärd. Kanske bättre med motorljud, men nu...Men den var väl inte menad som nån storslagen upplevelse heller, bara en glad premiärtur. Sorry :wink:
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Säsongspremiär 2011-03-23

Inlägg av rydde »

Fint redigerad. Kul med film! Mer bilder och film på forumet, tack! :-)
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Re: Säsongspremiär 2011-03-23

Inlägg av Tramsvalp »

Skönt att du tog kritiken på rätt sätt.
Jag fixar motorljud ibland med en slang mellan kameramick och avgasutblås. Tejpar den mot micken, tätt för fartvinden. Blir lite pluttrigt ljud men bättre än inget. Går nog att förbättra och jämna ut, ändra placering vid utblås, kanske perforera slangen lite osv. Bäst vore förstås extern mikrofon.

Med den inbyggda micken blir det mest vindbrus över 50, men hastighetsrelaterat vindbrus ökar också närvarokänslan.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Re: Säsongspremiär 2011-03-23

Inlägg av joeng38 »

Spårvagnar är läskiga ju, tur vi inte har så många häruppe. Vi har desto fler bilar tyvärr. Min premiärtur togs den 26/3, lite kallt om fingertopparna trots handtagsvärmare. Nästa vecka blir det att börja jobbpendla med hojen igen, trängas på essingeleden blir mysigt. :wink:
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Säsongspremiär 2011-03-23

Inlägg av Stefan »

Jäkligt schysst klipp, kameran verkar ju funka riktigt bra. Att det sen är på "baksidan" är väl helt OK :lol:

Men, som körandes (i allehanda fordon sedan en herrans massa år) i en annan av de större städerna i vårt avlånga land, måste jag bara kommentera: Att bilförare gör de mest oväntade grejer, måste man ju bara vara beredd på! Tvärnitar (gärna för att dra en u-sväng över heldraget), filbyten helt utan förvarning (blinka är ju inget bra, då kan ju "mottrafikanterna" gissa vad du tänkt dig), m.m. underliga manövrar, hör ju faktiskt till vardagen. Så, man får helt enkelt köra med beredskap på allt, som jag ser det... bara min lilla tioöring :wink: Säger jag... tills jag själv står på näbben för att jag kollade nå'n snygg tjej eller annat... :mrgreen:

Annars får jag hålla med Hr. valpen, i de allra flesta fall blir videoklipp roligare med "originalljud", vilket så klart också är svårt att åstadkomma, framför allt i en stadsmiljö... hade dock inget emot musiken i sig :lol:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Säsongspremiär 2011-03-23

Inlägg av Fibern »

Verkligen elegant produktion Magnus. Vilket är du bättre på, köra hoj eller producera film? :wink:
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Skriv svar