Slipon

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Bertil
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 12
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:56
Answers: 0
Ort: Boden, TA -06

Slipon

Inlägg av Bertil »

Finns det någon som har testat Mivv slipon på en TA650?
Speciellt med avseende på passform och ljud.
Passar det med orginal väskhållare monterat?
Universalhojar finns! eller?
Frippe
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 22:04
Answers: 0
Ort: Karlskrona       TA 650 -01

Inlägg av Frippe »

Jag har ett Mivv slipon på min 01:a. Jag har dock inte original väskhållare utan Givi´s men ihop med de passar det. Har endast kört med insatsen urplockad men jag tycker det låter lagom dovt, klart bättre än innan. Har inte gjort någon ombestyckning, vet inte om det behövs. Smäller en del vid motorbroms men det gjorde det med originaldämparen också.
Blå TransAlp 650 -01
Bertil
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 12
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:56
Answers: 0
Ort: Boden, TA -06

Slipon

Inlägg av Bertil »

Ok! Det låter ju intressant, har tidigare funderat på ett leovince men mivv
är ju 1 cm smalare så man får lite mer tillgodo till väskhållarna och så tycker jag att mivv har en snyggare dragning av systemet. Hur tycker du att passformen av infästningarna var? behövde man böja och bryta för att få det att passa?

Tackar för svaret!
Universalhojar finns! eller?
Frippe
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 22:04
Answers: 0
Ort: Karlskrona       TA 650 -01

Slipon

Inlägg av Frippe »

Passformen var bra vid monteringen, satte på röret först utan att dra fast klämman, monterade sedan ljuddämparen i ramen, passade in röret och drog fast klämman, drog dast dämparfästet i ramen och satte sist dit fjädern mellan dämpare och rör. Med passade in röret menar jag att se till att det bottnade i ljuddämparen vilket medförde att det inte gick hela vägen ner i andra änden, fattas några milimeter men det gör inget. Alltså inge bryt och bänd nödvändigt, den största muskelinsatsen krävdes när fjädern skulle dit.
Blå TransAlp 650 -01
Bertil
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 12
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:56
Answers: 0
Ort: Boden, TA -06

Slipon

Inlägg av Bertil »

Det låter ju kanon, man får tacka så mycket för informationen.
Universalhojar finns! eller?
eric.u

Inlägg av eric.u »

Skulle ni som har slip on dämpare vilja dela med er av inköpstället ?

Jag hittar många som pratar om slip on dämpare men få som avslöjar var man inhandlat delarna.

Jag har sökt en del men haft svårt att hitta Leovince till exempel hos svensk återförsäljare..

Några tips ?
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

eric.u skrev:Skulle ni som har slip on dämpare vilja dela med er av inköpstället ?

Jag hittar många som pratar om slip on dämpare men få som avslöjar var man inhandlat delarna.

Jag har sökt en del men haft svårt att hitta Leovince till exempel hos svensk återförsäljare..

Några tips ?
På tio mils omkrets har du ca 15 st återförsäljare av Leo Vince system http://www.allright.eu/SE/aterforsaljaremc.html
Användarens profilbild
AeroSol
250cc
250cc
Inlägg: 300
Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
Answers: 0
Hoj: Transalp + CBF1000F
Ort: Rönninge
Kontakt:

Inlägg av AeroSol »

eric.u skrev:Skulle ni som har slip on dämpare vilja dela med er av inköpstället ?

Jag hittar många som pratar om slip on dämpare men få som avslöjar var man inhandlat delarna.

Jag har sökt en del men haft svårt att hitta Leovince till exempel hos svensk återförsäljare..

Några tips ?
Jag köpte mitt Leovince via postorder från en tysk firma utanför Hamburg.
http://www.motorradteile-hamburg.de/
Rekommenderas!
Lär barnen tidigt ;)
Barmark = Hojsäsong!
eric.u

Inlägg av eric.u »

Tackar :D
mgb
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 29 jul 2009, 22:04
Answers: 0

Re: Slipon

Inlägg av mgb »

Hur monterar du bort insatsen på Mivv ljuddämparen ?
Skriv svar