Var lämnar ni ert MC på Service?

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
mattias
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 21 maj 2006, 22:50
Answers: 0
Hoj: XL700VA-09
Ort: Högdalen

Var lämnar ni ert MC på Service?

Inlägg av mattias »

Hej!

TransAlp 2002 behöver göra 2400mil Service och hos Mcvaruhuset, Helahojen kostar det ca 4.000kr ink arbete plus materialer.
Finns andra verkstad som är billigare på Stockholms område? :)

Eller är det normalt pris för 4 tusen kronor?

// Mattias
Användarens profilbild
daumas
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 19:48
Answers: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av daumas »

Hela Hojen, en Hondaverkstad på Högbergsgatan, Södermalm. Mycket bra erfarenheter. Fast jag vet inte hur de ligger till om man jämför priser.
XL 700 '08
Användarens profilbild
daumas
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 19:48
Answers: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av daumas »

..glömde säga att jag lämnade in TA:n idag för ventil- och förgasarjustering. Kostar 1725 kr.
XL 700 '08
mattias
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 21 maj 2006, 22:50
Answers: 0
Hoj: XL700VA-09
Ort: Högdalen

Inlägg av mattias »

daumas skrev:..glömde säga att jag lämnade in TA:n idag för ventil- och förgasarjustering. Kostar 1725 kr.
Tack Daumas..
Kanske kan lämna för bara för ventil- och förgasarjustering och de andra, Olja o TÄndstfiter kan man byta själv.

Mattias
Användarens profilbild
daumas
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 19:48
Answers: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av daumas »

Ja, jag gör så. Men man får ju ingen stämpel i serviceboken... Den kan ju vara värd några kronor om man har en nyare hoj.
Tändsstiften bitvis lite mariga - lätt att riva knogarna mot kylaren när du byter ett av de främre stiften. En tunn handske kanb vara bra...
XL 700 '08
Melker
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 11:34
Answers: 0
Ort: Stockholm
Kontakt:

Hela hojen

Inlägg av Melker »

Kan också rekommendera Hela Hojen på Högbergsgatan i Sthlm. Snabba, trevliga och billigare än t.ex. MC-varuhuset. Hjälpte dessutom till med att hitta en beggad reflektor till min strålkastare, vilket jag tjänade ett par tusen på...tumme upp!

/M
NiKKe
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 23:47
Answers: 0

Inlägg av NiKKe »

Halloj!

Kan bara säga en sak... lämna inte in på MC Varuhuset...
Sist jag servade min 04:a lämnade jag in den på JHAM Motorservice i Uppsala. Grymt mycket trevligare och framförallt billigare än i Stockholm.
Det är värt dem extra små milen...

Förra servicen gjorde jag på lelles Mc i Uppsala och tro det eller ej, men även dem är mycket billigare än Mc Varuhuset... Det skiljer massor av pengar som man kan ha betydligt roligare för!

Tex så fick jag kedja och drev bytta inkl service billigare än vad bara servicen skulle ha kostat här i stan!!! Ring o kolla själv....

M.v.h.
NiKKe
Användarens profilbild
MarAtt
50cc
50cc
Inlägg: 111
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 21:11
Answers: 0
Ort: Solna/Sthlm TA 650 -01

Inlägg av MarAtt »

Ska lämna in min -01 på Honda City i bredden, dom skulle ha 3200:- för 2400mila servicen sade dom. Återkommer med resultat.

/Marcus
Användarens profilbild
MarAtt
50cc
50cc
Inlägg: 111
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 21:11
Answers: 0
Ort: Solna/Sthlm TA 650 -01

Inlägg av MarAtt »

Hade min inne på service i måndags hos honda city i bredden, kunde lämna in den vid 7, dom öppnar igentligen 8. På förmiddagen ringde dom och sade att drivpaketet var slut, precis vad jag trodde med, så han undrade om dom skulle byta det när dom ändå hade hojen inne.

Hämtade den på eftermiddagen. Måste erkänna att den känndes betydligt trevligare att köra efter :D

Och sen skadar det ju inte att få titta på fina flickor när man väntade på sin tur 8) :lol:
Transalp -01
Skriv svar