Jag håller nog med dig i mycket Laffe, om att det
inte är chaufförernas fel. Oftast i vart fall. Men ändå återstår ett grundläggande fel i hela Postnords hantering och logistik. För aldrig att jag haft några problem med leveranser innan svenska posten slogs ihop med den danska.
Någonstans brister det. Kanske i och med deras sparkrav, att det är för få som ska göra för mycket och därför hinns inte/slarvas det på tok för ofta.
Jag väntar för närvarande på en vajer till en slåtterbalk. Expedierades den 26 juni på Johanssons Maskin i Sikeå och fakturan fick jag förra torsdagen, men ännu har ingen maskindel dykt upp.
Och tre gånger tidigare har jag haft problem med deras "icke-levererande. Bl.a. två betalnings-aviseringar som aldrig dök upp, varav den ena kom som påminnelse med 50 kr extra i avgift och den andra var turligt nog autogirering.
Det tredje var två däck som hade åter-skickats när jag kom till terminalen för hämtning. Där hade visserligen leverantören gjort fel, med att notera min gamla adress, trots att jag angett min nuvarande och när de därefter krävde mig på 500 kr. i returfrakt sa jag bara, då får det bli ett fall för konsumentrådgivningen och ARN. Sen hörde jag aldrig av dem. Dom hör aldrig av mig mer heller.
Tyvärr kan vi inte själva välja vem som ska leverera åt oss. Jag brukar, när jag beställer prylar via telefon, ängsligt be dem,
"Nej, snälla skicka inte med Postnord". Men det hjälper aldrig.