Lite remarkabelt i sammanhanget när jag åkte iväg på hojen genom byn igår, kan ju tyckas.
Jag glider iväg på motorcykel, samtidigt som påsklediga ungdomar rejsar med sina snöskotrar i skoterleden bara 60 meter ifrån.
Årstider möts.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov. CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
Idag har vi strålande sol från en klarblå himmel så det blir nog en långlunch idag. Det vore faktiskt synd och skam att låta en sån här dag bli en innedag.
Måste också passa på att testa mina nymonterade Koss-element i hjälmen. Ska bli kul att få se vid vilken hastighet som vindbruset överröstar en basdundrande SkyeMix.
Ta det lugnt därute // Janne
..är det mulet och ca 5 grader varmt. Snön är så gott som helt borta och vägarna är bara. Inte så många hojar som syns på vägarna ännu då det finns så mycket sand och damm, så det är inte så lustigt att vara ut och köra. Så premiären låter nog vänta på sig ännu nån tid.
Sista ishockeymatchen spelades igår kväll och vi räckte ända till semi-final i vår serie i år. Uddamålsförlust blev det så visst svider det lite.
Men... man får väl tvätta och lägga undan hockeygrejerna då och börja se fram emot andra aktiviteter
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
... Hann jag med att gå 21 km för att kunna komma upp på 200 km i mars månad.
Det känns i fötter o ben nu på kvällen, skulle jag hälsa.
En liten blåsa blev det oxå, så den fick Olivia punktera o klippa bort.
I morgon är en ny månad och då oxå nya km.
300 km är målet för april.
Så ut o rör på fläsket, grabbar.
Då klämmer inte mc kläderna till sommar.
Skickat från min ajfån via Tapatalk
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
Åkte ut till landet men tog en väldigt trevlig omväg via Djursholm, Bogesund och Vaxholm. Tog de småvägar som GPSen föreslog och den hittade faktiskt bra vägar. Nu en drajja framför en brasa i kaminen. Livskvalitet.
//JanneBoj
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
Tänkte på dig Fibern, när jag såg att SMHI utfärdat klass 1-varning för dina trakter... Till helgens "asfalt & grill"-runda här nere ser det rätt lovande ut, svala morgnar, men torrt och sol
Det är ett långt land vi bor i.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
Klass 1 varning? Jo jag hörde det på radion igår. Hmm...lite blötsnö. Nog överdriver dom lite väl mycket. Nog har det fallit nederbörd, men mest som regn. I övrigt vindstilla, så den varningen är svår att ta på allvar.
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
...är tyvärr Jokerns "kan-inte-delta-på-träffen"-ölen urdrucken. Sparade på burk nummer två, i förhoppning om ett återseende, men nu fick även den svalka strupen.
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996